حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

معرفی معروف‌ترین طراحان جواهر

آخرین بروزرسانی : 1402/10/27
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 267نویسنده : دسته بندی : معرفی جواهرات, آموزش

برای معرفی معروف‌ترین طراحان جواهر جهان نیازی نیست که حتماً اسم این طراحان را مطرح کنیم. با توجه به اینکه طراحان معروف دنیا دارای برندهای اختصاصی هستند و همه آن ها را با نام برندشان می‌شناسند، در این نوشتار ما قصد داریم برندهای معروفی که بهترین جواهرات را از نظر طراحی دارند، به شما معرفی کنیم.
بعضی از طراحان جواهر در دنیا مردانی هستند که بهترین و زیباترین جواهرات زنانه را خلق می‌کنند. اما در مقابل خانم‌هایی هم هستند که جزو معروف‌ترین و تأثیرگذارترین زنانی هستند که در زمینه طراحی و ساخت جواهرات مختلف فعالیت می‌کنند. اگر علاقه دارید با معروف‌ترین طراحان دنیا آشنا شوید تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

معروف‌ترین برندهای جواهر لوکس در جهان

برندهای معتبری هستند که به خاطر دارا بودن نامی آشنا در سراسر دنیا شناخته می‌شوند. طراحان این برندها که معمولاً مردان و زنان خلاقی هستند، جواهراتی طراحی نموده اند که توسط افراد مشهور و سرشناس دنیا استفاده می‌شوند. این برندها عبارتند از:

برند کارتیه

لویی کارتیه یکی از معروف‌ترین طراحان جواهر در جهان است که در کشور فرانسه برند خود را با همین نام تاسیس نمود. این برند که در سراسر جهان شناخته شده است از سال ۱۸۴۷ تاکنون فعالیت خود را آغاز نموده است. جواهراتی که توسط لویی کارتیه طراحی می‌شوند با الماس‌ها و جواهرات زیبایی تزیین می‌گردند. یکی از ویژگی‌های برند کارتیه این است که هر ساله حراجی‌هایی را برگزار می‌کند و کمیاب‌ترین جواهرات طراحی خود را در معرض فروش قرار می‌دهد.

برند تیفانی

این برند معتبر که در لندن و پاریس فعالیت دارد، در سال ۱۸۳۷ فعالیت خود را با تاسیس فروشگاه‌هایی به نام فروشگاه تیفانی، فروشگاه یانگ و الیس آغاز کرد. افراد مشهوری چون الیزابت تیلور و سایر مشاهیر دیگر علاقمند به جواهرات برند تیفانی بودند و از آن ها استفاده می‌کردند.

 

 

هری وینستون

یکی دیگر از طراحان معروف جواهر، هری وینستون است که فعالیت خود را در سال ۱۹۳۲ آغاز کرد. این طراح مشهور که در سال ۱۹۷۸ چشم از جهان فرو بست، در مدت فعالیت خود توانست انواع جواهرات گران، لوکس و زیبایی را با استفاده از سنگ‌های قیمتی و الماس طراحی کند. ظرافت و دوام جواهرات طراحی شده توسط این هنرمند معروف به گونه‌ای است که هنوز هم سلبریتی‌های معروف از طراحی‌های او استفاده می‌کنند.

بولگاری

یکی از برندهای ایتالیایی سازنده جواهرات، بلوگاری است. اولین بار یک مهاجر یونانی توانست برند بولگاری را راه اندازی کند و پس از آن، این برند توانست یکی از شناخته شده‌ترین نام در صنعت مد و زیبایی باشد. کلیه جواهرات طراحی شده در این مجموعه با استفاده از الماس‌های رنگارنگ و سنگ‌های گران قیمت تزیین می‌شوند. گردنبند، النگو و دستبندهای جواهری که ساخت این برند هستند، اشکالی پیچیده به شکل مار دارند. به همین خاطر بسیاری از افراد این برند را از اشکال پیچیده و عجیب و غریبی که دارد، می‌شناسند.

 

 

برند شوپارد

با توجه به اینکه طراحان سوئیسی در زمینه طراحی جواهرات و اکسسوری‌های گران قیمت پیشگام هستند، نمی‌توانستیم در فهرست معروف‌ترین طراحان جواهر، نامی از طراحان سوئیسی نبریم. این شرکت سوئیسی که بعداً به آلمانی‌ها فروخته شد، در سال ۱۸۶۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در ابتدا این برند تنها ساعت‌های زنانه تولید می‌کرد. اما به مرور زمان شروع به ساخت جواهرات مدرن و لوکسی نمود که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند.

برند ون کلیف

اگر صحبت از طراحان جواهر و مد باشد، قطعاً تعداد زیادی از این طراحان در کشور فرانسه فعالیت می‌کنند. برند ون کلیف نیز یک برند فرانسوی است که طراحی‌های آن به قدری جذاب هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کنند. این برند با تولید گردنبند، انگشتر و گوشواره جواهر با سنگ‌های قیمتی در میان بهترین برندها و معروف‌ترین طراحان جواهر قرار می‌گیرد.

برند شانل

یکی دیگر از برندهای فرانسوی طراح جواهر که علاوه بر صنعت جواهر در صنعت پوشاک نیز شناخته شده است، کوکو شانل می‌باشد. بیشتر جواهرات طراحی شده در این برند، دارای الماس‌های مجلل و سنگ‌های گرانبهایی هستند.

دیوید یورمن

درست است که برند آمریکایی دیوید و سیبل یورمن فعالیت خود را دیرتر از سایر برندها آغاز کرد، اما از نظر کیفیت و زیبایی ظاهری، جواهرات تولید شده در این برند هم رده سایر برندها است. علامت مشخصه این برند استفاده طلا نقره و پلاتین به شکل نقشه کابل است. جواهرات این برند توسط سلبریتی‌ها در فرش قرمز زیاد استفاده می شوند. همچنین برای استفاده روزمره کاربرد دارند.

 

 

برند بوچرون

یکی دیگر از هنرمندان خلاق پاریسی که در سال ۱۸۶۰ فعالیت خود را با ساخت جواهر آغاز کرد، بوچرون است. فردریک بوچرون که دفتر مرکزی برند خود را در پاریس دایر نمود، بهترین جواهراتی که از نظر درخشش و جذابیت رتبه اول را به دست می‌آوردند، طراحی نمود. در حال حاضر این برند فروشگاه‌های زیادی در کشورهای مختلف جهان از جمله چین، آمریکا، انگلستان، روسیه، امارات متحده عربی و … دارد.

برند بوسلاتی

کشور ایتالیا نیز در زمینه طراحی مد و جواهر از کشور فرانسه عقب نمانده است. یک طراح ایتالیایی بسیار معروف به نام بوسلاتی جواهراتی را طراحی نمود که وابستگی عمیقی با فرهنگ این کشور دارند و به خاطر دارا بودن کیفیت بالا در بین جواهرات مطرح دنیا، زبانزد هستند.

برند هرمس

برند هرمس نیز در سال ۱۸۳۷ افتتاح شد. این برند پاریسی که به خاطر استفاده از رنگ‌های عجیب و غریب و طرح‌های مدرن شناخته می‌شود از هر یک از جواهرات طراحی شده به تعداد محدود می‌سازد. در طراحی‌های این طراح معروف از چرم و مینا استفاده می‌شود و چرم و مینا جزو مشخصه‌های اصلی این برند هستند.

برند دیور

شاید تاکنون تصور می‌کردید کریستین دیور فقط طراح لباس است و کیف و کفش تولید می‌کند. اما این طراح معروف علاوه بر پوشاک، کیف، کفش و عطر، جواهرات هم طراحی می‌کند. آغاز فعالیت این برند در سال ۱۹۵۰ بود. کریستین دیور طراحی‌های خود را با ساخت ساعت‌هایی شروع کرد که برای تزیین آن ها از سنگ‌های گران قیمت و رنگی استفاده کرده بود. اما به تدریج این طراح ماهر توانست جواهرات بسیار ظریفی را وارد بازار کند که دارای سنگ‌های قیمتی و رنگارنگ هستند.

 

 

برند گراف

یکی از طراحان انگلیسی جواهرات مطرح دنیا، لارنس گراف است. این طراح معروف که در سنین پایین طراحی جواهر را آغاز کرد، پس از آموزش دیدن نزد اساتید بزرگ این حرفه، اولین فروشگاه خود را در سال ۱۹۶۲ در شهر لندن تاسیس نمود. اگرچه نام لارنس گراف برای طراحی جواهرات بسیار نفیس با استفاده از الماس‌های گران‌بها مطرح می‌شود. اما بسیاری از افراد این طراح معروف را به عنوان یکی از خریداران سرشناس الماس جهان می‌شناسند. یکی از طراحی‌های منحصر به فرد لارنس گراف، جواهری است که برای ساخت آن از یک الماس ۶۰۰ قیراطی استفاده نموده است.

برند میکی موتو

جالب است بدانید که یکی از طراحان معروف جهان که در زمینه ساخت جواهرات لوکس و مدرن فعالیت می‌کند، میکی موتو کوکیچی است. این طراح سرشناس ژاپنی با استفاده از مروارید، انواع جواهرات، لباس و سایر اکسسوری‌های تزیینی را طراحی می‌کرد و توانست اولین نفری باشد که مروارید پرورشی تولید می کند. در حال حاضر این طراح معروف در شهرهایی مانند شانگهای، لندن، پاریس، بمبئی و نیویورک ساخته‌های دست خود را به فروش می‌رساند.

برند استرن

در میان این همه طراح معروف بعضی خلاقانه‌ترین طرح‌ها برای ساخت جواهرات تزیینی و گران بها توسط برند استرن تولید می‌شوند. هنگام تاسیس این برند طراحی آلمانی به نام هانس استرن در سال ۱۹۴۵ فعالیت خود را آغاز نمود. در واقع برند استرن یک برند برزیلی محسوب می‌شود پس از مرگ بنیان‌گذار این برند، فرزندش رابرت استرن توانست میراث پدرش را مدیریت کند و با افزودن طرح‌های جدید و نوآورانه خود، مجموعه جواهرات بی‌نظیری تولید کند. نقطه قوت جواهرات تولید شده توسط رابرت استرل این است که برای ساخت آن ها از رویدادها و شخصیت‌های فرهنگی و تاریخی استفاده می‌کند. همین باعث شده تا مشتریان پر و پا قرص خود را داشته باشد.

گینتر

اگر به دنبال جواهراتی ظریف و زیبا می‌گردید، جواهرات تولید شده در برند گینتر می‌توانند بهترین انتخاب برای شما باشند. این طراح معروف برای ساخت جواهرات خود از فرهنگ مربوط به قرن‌های گذشته الهام گرفته است.

برند کاستیس

طراحی‌های برند کاستیس ترکیبی از هنر، معماری و عناصر طبیعی در کنار یکدیگر هستند. بیشتر خانم‌هایی که طرح‌های مدرن را می‌پسندند از جواهرات منحصر به فرد برند کاستیس استفاده می‌کنند. طراحان این برند از ساختمان‌ها و اشیایی که ما به صورت روزمره از آن ها استفاده می‌کنیم، الهام می‌گیرند.

معروف‌ترین طراحان جواهر ایرانی

تمامی طراحانی که درباره آن ها صحبت کردیم از کشورهای اروپایی و آمریکایی بودند. اما در کشور خودمان نیز طراحان بسیار با تجربه و ماهری فعالیت می‌کنند که توانسته‌اند با تولید انواع انگشتر جواهر، آویز جواهر زنانه، دستبندهای جواهر و انواع جواهرات مردانه، طرفداران خاص خود را پیدا کنند.
گالری جواهری عبدالهی یکی از تولید کنندگان و فروشنده‌های معتبر داخلی است که با تولید انواع اکسسوری‌های زیبا و منحصر به فرد مانند آویز یاقوت سرخ، آویز جواهر اشک، انگشتر یاقوت کبود، انواع انگشترهای الماس و برلیان زنانه و مردانه، سهم مهمی در صنعت مد و جواهرات کشور داشته باشد.
در صورتی که علاقه مند هستید با طراحی‌های بی‌نظیر طراحان خلاق جواهری عبدالهی آشنا شوید و درباره قیمت ساخته های آن ها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، می‌توانید به وب سایت جواهری عبدالهی مراجعه نمایید و یا با شماره‌های درج شده در وب سایت ما تماس حاصل فرمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه