حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آشنایی با جواهرسازی برند بولگاری و تاریخچه آن

آخرین بروزرسانی : 1402/12/02
زمان مطالعه : 5 دقیقهتعداد بازدید : 163نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

برند بولگاری یکی از نام‌های شناخته شده در دنیای جواهرات است که به خاطر ساخت و تولید جواهرات متمایز در جهان شهرت پیدا کرده است. بسیاری از جواهرات محبوب دنیا که توسط سلبریتی‌ها و خانواده‌های سلطنتی استفاده می‌شوند، ساخت این برند هستند. برند بولگاری اولین بار در سال ۱۸۸۴ تأسیس شد و از آن زمان تاکنون توانسته فعالیت‌های بی‌نظیری درزمینهٔ ساخت جواهرات لوکس داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این برند با ما همراه باشید.

تاریخچه برند بولگاری

ستاره این برند و فردی که برای اولین بار برند بولگاری را در دنیای مد مطرح کرد، Sotirio Bulgari یکی از نوادگان جواهرسازان مشهور یونانی بود. سوتیریو وولگاریس در سال ۱۸۵۷ در یکی از روستاهای کوچک یونان به دنیا آمد. خانواده وولگاریس از نسل‌ها پیش درزمینهٔ ساخت جواهرات نقره فعالیت می‌کردند. به طور کلی شغل جواهرسازی در یونان از دوران امپراطوری بیزانس به جا مانده بود و در هر خانواده‌ای این شغل موروثی دست به دست می‌شد تا در نهایت به سوتیریو رسید.

خانواده وولگاریس درزمینهٔ ساخت گوشواره‌های نقره، غلاف شمشیر و سگک کمربند، تبحر خاصی داشتند. به همین خاطر این جوان خوش ذوق و با استعداد نیز توانست به خوبی این هنر را فرا بگیرد. سوتیریو در سال ۱۸۷۷ تصمیم به نقل مکان گرفت و زندگی خود را در کورفو ادامه داد. به همین خاطر فرصت رشد و ترقی پیدا کرد و در سال ۱۸۸۱ برای زندگی به رم رفت. شهر رم مهد هنر و مد بود. به همین خاطر بولگاری تصمیم گرفت برندی با نام خود تأسیس کند و فعالیت خود را به صورت جدی درزمینهٔ تولید جواهرات نقره ادامه دهد.

طراحی‌های این جوان خوش ذوق با الهام از جواهرات رومی و یونانی ساخته می‌شدند و دارای ظاهر مجلل و شیکی بودند. رفته رفته برند بولگاری توانست به خاطر طراحی‌های خاصش، مورد توجه مردم قرار بگیرد.

استفاده از سبک‌های خاص، رنگ‌ها و حجم‌های جدید برای ساخت جواهرات، باعث شناخته شدن این برند شد. یکی از نکاتی که باعث متمایز شدن جواهرات بولگاری می‌شد، استفاده از میراث فرهنگی برای طراحی جواهرات و ترکیب آن ها با مدرنیته بود. به همین خاطر از آن زمان تاکنون برند بولگاری به عنوان نمادی از طراحی معاصر مطرح می‌شود.

 

معرفی برند بولگاری | جواهری عبدالهی

 

سبک جواهرات بولگاری

سبک جواهرات بولگاری مانند سایر جواهرات آن دوران، از ‌سبک های فرانسوی پیروی نمی‌کرد. همین هم باعث موفقیت بولگاری در سال ۱۹۵۰ شد. جایگاه ویژه‌ای که برند بولگاری به دست آورد به خاطر این بود که تم‌های مخصوص به خود را داشت. جواهرات این برند همگی دارای تم مار یا همان serpenti بودند. در طول سال‌های گذشته همچنان این طرح در جواهرات متعدد بولگاری تکرار شده و نماد این برند است.

در ابتدا بولگاری با تولید زیورآلات نقره و جواهرات نفیسی که با استفاده از نقره ساخته می‌شدند، کار خود را آغاز کرد. این هنر که میراث خانوادگی بولگاری بود، پس از نقل مکان او به شهر رم رونق بیشتری پیدا کرد و در فروشگاه‌های مختلف، جواهرات این هنرمند خوش ذوق و با استعداد به فروش می‌رسید. اما رفته رفته با افزایش تقاضا برای تولید جواهرات از جنس طلا، پسران سوتیریو با نام‌های جورجیو و کوستانتینو و تصمیم گرفتند با استفاده از جواهرات ارزشمندی مانند الماس و فلزاتی مانند پلاتین و طلا، جواهرات برند بولگاری را بسازند. این دو برادر تلاش‌های بسیاری برای ایجاد نوآوری و گسترش برند بولگاری انجام دادند و پس از مرگ پدرشان که بنیان‌گذار این برند بود، جایگاه مطرحی را درزمینهٔ تولید جواهرات مد روز و لوکس برای برند خود به دست آوردند.

جواهرات معروف بولگاری

جواهرات معروف بولگاری فقط نقره و طلا نیستند. این برند مشهور در زمینهٔ تولید انواع اکسسوری‌های لوکس فعالیت می‌کند. معروف‌ترین جواهرات بولگاری که نسبت به بقیه محبوبیت بیشتری دارند، عبارتند از:

Bvlgari bvilgari

طراحی این مجموعه شناخته شده از برند بولگاری در سال ۱۹۷۷ آغاز شد. اولین بار برای ساخت ساعت از طرح Bvlgari bvilgari استفاده شد. تکرار نام بولگاری در این مجموعه برای تأکید بر هویت این برند است. از این طرح منحصر به فرد برای تولید جواهرات، ساعت، کیف دستی و سایر اکسسوری‌ها استفاده شد. شکل‌های گردی که در این مجموعه زیبا از بولگاری قرار گرفته، نماد سکه‌های روم باستان هستند. همان‌طور که در بخش‌های پیش اشاره کردیم، برند بولگاری به خاطر ترکیب هنر مدرن با المان‌های سنتی و تاریخی توانسته جایگاه ویژه خود را به دست بیاورد و این نمونه به خوبی گویای این موضوع است.

 

جواهرات برند بولگاری | جواهری عبدالهی

 

Divas’ Dream

یکی دیگر از محبوب‌ترین جواهرات بولگاری مجموعه Divas’ Dream است که در سال ۲۰۱۴ به بازار آمد. برای ساخت این مجموعه از موزاییک‌هایی که در دوران روم باستان استفاده می‌شد، الهام گرفته شده است. با توجه به اینکه این مجموعه با انواع فلزهای گران‌بها ساخته شده و برای تزیین آن از سنگ‌های قیمتی و الماس نیز استفاده کرده‌اند، ترکیب بسیار خاصی از هنر کلاسیک و طراحی مدرن است که ظرافت بسیار بالایی دارد.

B.Zero1

مجموعه B.Zero1 نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین جواهرات بولگاری است که در سال ۱۹۹۹ به بازار عرضه شد. بیشتر افراد محبوب و سرشناس از این طرح استفاده می‌کنند که به نوعی یک طرح مارپیچ جدید است. به خاطر داشتن طراحی خاص این حلقه طرفداران بسیاری دارد.

Fiorever

برای طراحی مجموعه Fiorever از گل‌ ها الهام گرفته شده است و در اکثر طراحی‌ ها، یک گل با چهار گلبرگ وجود دارد که با استفاده از سنگ ‌های گران‌بها مانند الماس، زمرد، یاقوت کبود، یاقوت سرخ و … تزیین شده اند. برای ساخت این مجموعه از طلای سفید و طلای زرد استفاده شد و انواع گوشواره، گردنبند، ساعت، حلقه و دستبند را با استفاده از این طرح برجسته و زیبا وارد بازار کردند.

 

جواهرات بولگاری | جواهری عبدالهی

 

مجموعه معروف سرپنتی (Serpenti) از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین جواهرات برند بولگاری است. برای ساخت تمام این جواهرات از مار و شکل ظاهری آن الهام گرفته شده است. این مجموعه نماد واقعی قدرت و استفاده از هوش و خرد در تاریخ است. به همین خاطر بسیاری از جواهرات برند بولگاری از ساعت گرفته تا جواهرات، کیف و لوازم جانبی دارای طرح مار یا همان سرپنتی هستند. این جواهرات که معمولاً از پلاتین و طلا ساخته می ‌شوند، دارای سنگ‌ های قیمتی مانند الماس هستند. از سنگ‌ های قیمتی رنگی مانند زمرد، یاقوت و … نیز برای طراحی این برند استفاده می‌ شود. مجموعه ساعت سرپنتی به خاطر داشتن دسته انعطاف پذیر و طراحی ویژه آن که مانند یک مار است و به دور دست می پیچد، سر و صدای زیادی در سال ۱۹۴۰ به پا کرد. حتی افراد معروفی مانند کیرا نایتلی، آدری هیپبورن و الیزابت تیلور هم این ساعت را انتخاب کردند که باعث شهرت بیشتر آن شد.

Parentsi

یکی دیگر از مجموعه‌ های محبوب و بسیار خاص جواهرات بولگاری، همین مجموعه Parentsi است. برای ساخت این مجموعه از طرح ‌های هندسی عجیب و غریب استفاده شده است که الهام بخش آن ها سنگ فرش ‌های رم باستان هستند. انواع گردنبند، گوشواره، انگشتر و دستبند های خاص با اشکال معماری و خطوط برجسته در این مجموعه دیده می ‌شوند که آن را به یکی از طرح‌ های شاخص تبدیل کرده اند. این مجموعه نیز در سال ۱۹۸۰ وارد بازار شد.

وضعیت برند بولگاری در سال‌ های اخیر

برند بولگاری پس از پشت سر گذاشتن یک تاریخ پرفراز و نشیب درزمینهٔ تولید انواع جواهرات و اکسسوری‌های معروف، توانست در سال ۱۹۹۲ درزمینهٔ تولید عطر های برند بولگاری هم فعالیت کند. این برند علاوه بر موفقیت خود درزمینهٔ ساخت جواهرات نفیس و منحصر به فرد درزمینهٔ تولید عطرهای مردانه و زنانه نیز موفقیت چشمگیری به دست آورد.

در سال‌های بعد نیز برند بولگاری درزمینهٔ هتل داری لوکس و مدرن مشغول به فعالیت شد. اولین هتل با برند بولگاری در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد و فعالیت خود را همچنان در این زمینه ادامه داد. در سال ۲۰۱۱ یک شرکت با نام LVMH که یکی از شرکت‌های کالای لوکس فرانسوی است و در پاریس فعالیت می‌کند، این برند را خریداری نمود. برند بولگاری به مبلغ ۶ میلیارد دلار فروخته شد و هنوز هم با وجود اینکه ۱۳۰ سال از تأسیس برند می‌گذرد، توانسته جایگاه محکم و بی‌نظیری در دنیای جواهرات و مد داشته باشد.

 

 

 

معروف‌ترین جواهرات دنیا در فروشگاه جواهری عبداللهی

شاید برند بولگاری در سطح جهان شناخته شده باشد و به خاطر تولید جواهرات با کیفیت و لوکس طرفداران بسیاری داشته باشد، اما در کشور خودمان نیز برندهای معتبری هستند که درزمینهٔ تولید جواهرات فعالیت می‌کنند. این برندها نیز چیزی کم از برند های معتبر دنیا ندارند. فروشگاه جواهری عبداللهی با ۲۰ سال سابقه درزمینهٔ تولید و طراحی انواع جواهرات لوکس و فاخر در کشور ایران، مشغول به فعالیت است. این مجموعه با تولید انواع گردنبند جواهر، انگشتر الماس، سرویس جواهر، گوشواره و جواهرات مردانه، توانسته توجه بسیاری از عاشقان طلا و جواهر را به خود جلب کند. انواع جواهرات مطرح برند بولگاری را نیز می‌توانید در وب سایت این مجموعه مشاهده نمایید.

کلام پایانی

با معرفی جواهرات بولگاری و تاریخچه آن در خدمت شما بودیم. در صورتی که قصد خرید انواع جواهرات زیبا و لوکس مجموعه جواهری عبداللهی را دارید، می‌توانید با شماره‌های بخش فروش تماس بگیرید و پس از استعلام موجودی به صورت حضوری به شعب مختلف این فروشگاه مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه