حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

انگشتر جواهر سولیتر چیست؟

آخرین بروزرسانی : 1402/07/21
انگشتر جواهر سولیتر چیست؟ | جواهری عبدالهی
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 318نویسنده : دسته بندی : دانستنی‌های انگشتر جواهر

احتمالا شما هم تا به حال نام انگشتر جواهر سولیتر را شنیده باشید و چون با آن ها آشنایی ندارید، نمی دانید منظور از انگشترهای سولیتر کدام نوع انگشتر است. در واقع انگشترهای سولیتر به انگشترهایی گفته می شود که به صورت تک نگین ساخته شده اند و نگین به کار رفته روی آن ها از جنس کریستال یا الماس است.

این نوع انگشترها یکی از مناسب ترین گزینه ها برای نامزدی و عروسی به شمار می رود. این انگشتر با سادگی و زیبایی فوق العاده می تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. حال ممکن است این سوال مطرح شود که چه ویژگی هایی باعث شده تا سولیتر یکی از انگشترهای محبوب جهان محسوب شود؟ برای پاسخ به این سوال ما در این مطالب این نوع انگشتر و ویژگی های آن را به شما معرفی می کنیم.

 

 

 

آشنایی با انگشترهای سولیتر

سولیتر به تمام زیورآلات و جواهراتی گفته می شود که دارای یک نگین هستند. توجه داشته باشید که سولیتر بودن تنها مختص انگشتر نیست و جواهرات سولیتر دیگر مانند گردنبند سولیتر، گوشواره و دستبند سولیتر نیز طراحی و تولید می شود که معروف ترین این مجموعه انگشترهای سولیتر هستند.

در دسته بندی زیورآلات و جواهرات مختلف، انگشترهای سولیتر را در دسته انگشترهای الماس قرار می دهند. به همین علت در گذشته تنها قشر ثروتمند و طبقات اشرافی از این جواهرات استفاده می کردند. این روزها در ساخت انگشترهای سولیتر به ندرت و در موارد خاص از الماس استفاده می شود و به جای آن کریستال را به کار می برند. ایرانیان به این انگشترهای زیبا، انگشتر نشان یا نامزدی نیز می گویند، زیرا معمولا برای چنین مراسماتی مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سازنده سولیتر

نخستین بار برند معروف تیفانی اقدام به ساخت انگشترهای سولیتر کرد. در واقع این برند با هدف به رخ کشیدن زیبایی و سادگی الماس این انگشترهای جذاب را تولید نمود. همان طور که گفته شد در آن زمان که این انگشترها تولید می شدند تنها طبق اشراف و ثروتمندان ادقام به خرید آن ها می کردند. همین امر باعث شد تا تیفانی برای ساخت این جواهر نهایت ظرافت، دقت و زیبایی را به کار ببرد. تیفانی برای ساخت پایه های این انگشترها معمولا نوع نرم (Comfort Fit Shank) را انتخاب می کند.

 

 

 

 

ویژگی های انگشتر سولیتر

همان گونه که متوجه شدید آن چه موجب تمایز انگشتر سولیتر از دیگر انگشترها و جواهرات شده است، ویژگیتک نگین بودن آن است. این بدین معناست که تنها انگشترهایی می توانند در دسته جواهرات سولیتر قرار بگیرند که حتما تک نگین باشند. سادگی و در عین حال زیبایی این انگشترها از دیگر ویژگی هایی است که بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد.

این انگشترها در مقایسه با دیگر جواهرات پرنگین و شلوغ وزن کمتری دارند. بنابرین زمانی که از آن استفاده می شود، احساس خستگی و سنگینی احساس نمی کنید.

 

تفاوت انگشتر سولیتر با دیگر انگشترها

هر انگشتری که  بیش از یک نگین داشته باشد را نمی توان به عنوان انگشتر سولیتر معرفی کرد. در واقع این اصلی ترین مشخصه انگشتر سولیتر است و اگر بیش از یک نگین داشته باشد دیگر انگشتر سولیتر نیست حتی اگر نگین های آن ها الماس و کریستال باشد.

برای مثال برخی از انگشترها به صورت سه نگین طراحی می شوند، بر روی پایه این انگشترها سه نگین از کریستال و الماس تعبیه شده است. دلیل استفاده از الماس و کریستال برای این انگشترها این است که بتوانند آن ها را مانند انگشترهای سولیتر ساده و زیبا نشان دهند. این در حالی است که هیج یک از آن ها با انگشتر سولیتر قابل مقایسه نیستند.

 

انگشتر نقره سولیتر

با توجه به این که انگشترهای سولیتر تقریبا قیمت بسیار بالایی دارند، بسیاری از افراد توانایی مالی برای خرید آن ها را ندارند. همین امر باعث شده تا تولید کنندگان و سازندگان جواهرات و زیورآلات انگشترهای سولیتر نقره را بسازند. این انگشترها این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته اند و در مقایسه با برخی از انگشترهای طلا بسیار محبوب تر هستند.

به علاوه ساخت انگشترهای سولیتر نقره موجب شد تا زوج هایی که نمی توانند برای مراسمات نامزدی و عروسی خود طلای آن را خریداری کنند، به سراغ سولیترهای نقره بروند. از آن جایی که نقره بسیار شبیه به طلای سفید است، بنابراین می توان در مراسمات مختلف از آن استفاده کرد. شما می توانید برای مشاهده نمونه طلا و نقره انگشتر سولیتر به بخش محصولات سایت مراجعه کنید.

 

 

 

انگشتر سولیتر برای چه استایلی مناسب است؟

داشتن یک استایل هماهنگ و زیبا برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. آن ها به خوبی می دانند برخی از جواهرات را نمی توان با استایل های مشخصی استفاده کرد، چراکه زیبایی زیورآلات مورد نظر پنهان می شود. بنابراین این برای این که یک استایل شیک داشته باشید باید بتوانید به خوبی زیورآلات و جواهرات را با لباس های خود ست کنید.

سادگی یکی از اصلی ترین ویژگی انگشتر سولیتر است و این بدان معناست که می تواند برای استایل های مختلف مناسب باشد. با این وجود طراحان مد و لباس عقیده دارند انگشتر سولیتر برای لباس هایی مناسب است که آستین آن ها تا مچ دست باشد. اگر این لباس ها آستین بلند و بافت باشند، زیبایی انگشترهای سولیتر چند برابر خواهد شد.

 

انگشتر سولیتر بهترین گزینه برای نامزدی

همان طور ککه در بخش های قبل نیز اشاره کردیم انگشتر سولیتر به عنوان یکی از محبوب ترین و مناسب‌ترین انگشترهای نامزدی و حلقه ازدواج شناخته می شود. بسیاری از افراد به خوبی می دانند که زیبایی در سادگی است و با توجه به این که انگشتر نامزدی به صورت مدام مورد استفاده قرار می گیرد، انتخاب آن ها یک انگشتر ساده مانند انگشتر سولیتر است.

بر اساس گزارشات سازمان گوهر شناسی آمریکا تقریبا 25 درصد از زوج ها این انگشتر را به عنوان انگشتر نامزدی خود انتخاب می کنند. برخی از افراد عقیده دارند تک نگین بودن سولیتر نشانه یگانه بودن عشق بوده و انگشترهای سولتیر بهترین انتخاب برای نامزدی است. سادگی و زیبایی این انگشترها و جذابیت نگین آن ا به گونه ای که می تواند سلیقه های مختلف را پوشش دهد و حتی افراد سخت پسند نیز این نوع انگشتر را می پسندند.

اگر می خواهید انگشتر نامزدی سولیتر شما جلوه زیباتری داشته باشد، می توانید در کنار آن یک رینگ ساده را نیز به کار ببرید. به طور کلی باید گفت که انگشتر سولیتر بهترین گزینه برای مراسمات خاص نظیر نامزدی و عروسی است. اگر از سلیقه جواهرات پارتنر خود اطلاعی ندارید به پوسس و علایق او توجه کنید، اگر او طرفدار استایل و جواهرات کلاسیک است، این انگشتر مناسب سلیقه او خواهد بود؛ چراکه انگشترهای سولیتر ظاهری کلاسیک دارند.

 

 

 

نکات مهم برای خرید انگشترهای سولیتر

اگر شما هم جز آن دسته از افرادی هستید که می خواهید برای همسر و نامزد خود انگشتر سولیتر را خریداری کنید باید قبل از خرید چند نکته مهم را به یاد داشته باشید. رعایت این نکات مهم به شما کمک می کند تا بتوانید یک انگشتر زیبا و جذاب را تهیه نمایید. مهم ترین نکاتی که باید برای خرید این مدل انگشترها در نظر داشته باشید به شرح زیر هستند.

 

اندازه نگین انگشتر

یکی از نکات مهم برای خرید انگشترهای سولیتر توجه به اندازه نگین به کار رفته رای آن ها است. انگشترهایی سولیتری که دارای نگین های بزرگ هستند برای افرادی که انگشتان ظریف و کوتاه دارند، مناسب نیست و برعکس این موضوع یعنی نگین های کوچک برای افراد با دارای انگشتان درشت و بزرگ جلوه خوبی ندارد.

 

شکل مانتینگ یا پایه

به کل انگشتر سولیتر به غیر از نگین آن ماتینگ گفته می شود که در اصطلاح عامیانه ما ان را با نام پایه انگشتر می شناسیم. شکل پایه انگشتر به اندازه سنگ آن وابسته است. یکی از مهم ترین اشکالی که برای ساخت پایه انگشتر سولیتر به کار می رود، ماتینگ کلیسای جامع و ماتینگ پیچشی است.

نوع ماتینگ کلیسای جامع مشابه با قوس های این کلیسا است و 6 چَنگه دارد. دلیل 6 چنگه بودن این پایه است که بتواند از الماس آن که سگی بسیار قیمتی و گران بها به شمار می رود، محافظت کند. هر چقدر چنگه های به کار رفته برای ساخت پایه انگشترهای سولیتر بیشتر باشد، نگین محکم تر بر روی آن قرار می گیرد. تیفانی یکی از برندهایی بوده که برای ساخت این انگشتر این نوع پایه را به کار می برد.

نوع دیگر پایه ای که برای ساخت انگشتر سولیتر به کار می رود، مانتینگ پیچشی است. این پایه به صورت یک فنر دور پایه نگهدارند قرار دارد و خود در دو نوع ساده و کانال دار تولید می شود.

 

نوع نگین

ممکن است با خود فکر کنید که انگشترهای سولیتر مانند بسیاری نمونه های دیگر سنگی گرد دارند، اما باید گفت که همیشه این موضوع صادق نیست و نگین های این انگشتر به شکل های مختلفی برش می خورد. معروف ترین نگین های انگشتر سولیتر نوع مربعف گرد و مستطیل آن است.

نوع تراش نگین نیز اهمیت زیادی دارد. برای تراش نگین انگشترهای سولیتر معمولا تراش الماس را به کار می برند.  بسیاری از افرادی که قصد خرید این انگشترها را دارند این نوع ترا را انتخاب می کنند. نوع تراش یکی از مهم ترین مسائلی است که می تواند باعث درخشش بیشتر این جواهر شود.

 

جمع بندی

انگشتر جواهر زنانه در انواع مختلفی طراحی و تولید می شوند که هر یک از آن ها زیبایی خاصی دارند. یکی از انواع این انگشترها، انگشتر سولیتر است. همان طور که گفتیم بسیاری از ما این انگشتر با نام انگشترهای نامزدی می شناسیم، زیرا معمولا برای این مراسمات مورد استفاده قرار می گیرند.

سادگی این انگشتر و جذابیت نگین به کار رفته در آن باعث شده تا به یکی از انگشترهای پرفروش تبدیل شود. ما در این مطالب سعی کردیم ویزگی های این انگشتر جذاب را به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین و زیباترین آن را تهیه کنید. شما می‌توانید جهت مشاهده انواع انگشتر جواهر خاص و زیبا  و انگشترهای جواهر تک نگین به وبسایت جواهری عبدالهی مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه