حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آشنایی با برند سواروسکی و جواهرات آن

آخرین بروزرسانی : 1402/12/12
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 161نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

آشنایی با برندهای مختلف ساخت طلا و جواهر سبب می شود خرید بهتری هم داشته باشید. برندهای زیادی هم در این زمینه فعال هستند، اما تنها تعداد محدودی از آن ها در سطح جهانی به موفقیت رسیده اند. اگر به طلا و جواهرات علاقه داشته باشید، احتمالا تا کنون نام برند سواروسکی را شنیده اید. این برند نه تنها در ساخت طلا و جواهر، بلکه در تولید موارد دیگری همچون ساعت مچی و عینک به خوبی هر چه تمام تر عمل می کند.

محصولات سواروسکی در زمان قدیم خیلی تنوع نداشت، اما به مرور به این تنوع اضافه شد و اکنون از این نظر در وضعیت فوق العاده ای به سر می برد. این موفقیت سبب شده است بسیاری از برندهای سازنده طلا و جواهر به تقلید یا الهام گرفتن از سواروسکی بپردازند؛ بنابراین در این مطلب می خواهیم اطلاعات کاملی در مورد برند سواروسکی و محصولات آن به دست آوریم که در ایران هم طرفداران خاص خود را دارد.

تاریخچه برند سواروسکی

بنیان گذار برند سواروسکی شخصی به نام دنیل سواروسکی بود که تحقیقات نشان می دهد تلاش های فراوانی برای مطرح کردن برند خود کرده است. با وجود این که این برند اکنون دست افراد دیگری افتاده است، اما همچنان راه این شخص را ادامه می دهند تا از رقبا جلوتر باشند. این فرد در سال 1862 میلادی در جمهوری چک به دنیا آمد که خود این کشور هم به شیشه ها و کریستال های خود معروف است. پس دنیل با ایده گرفتن از منابع اطراف خود توانست برندی خارق العاده را راه اندازی کند.

علاوه بر این، شغل اصلی خانواده او نیز شیشه گری بود. تاریخ می گوید آن ها در سطح اقتصادی متوسطی زندگی می کردند. شاید این سوال در ذهنتان نقش بسته باشد که اصلا دنیل چرا به سراغ این حرفه رفت؟ خود او در خاطراتش ذکر کرده که در بازدید از یک نمایشگاه مرتبط با تجهیزات الکتریکی، با دستگاهی شبیه به سنگ تراش مواجه شد. او که تا به حال چنین دستگاهی را ندیده بود، برایش بسیار عجیب به نظر آمد و بعد از حدود ده سال توانست دستگاهی به نام برش الکتریکی تراش شیشه را اختراع کند.

دنیل سواروسکی بعدها احساس کرد که قدر اختراعش را در شهرش نمی دانند و به همین خاطر تصمیم به مهاجرت گرفت. این شهر در نزدیکی تیرول، واقع در اتریش بود و در آن جا توانست استعدادهای خود را بیش از پیش شکوفا کند. او در آن جا با یک سرمایه گذار همکاری کرد و نخستین کارگاهش را تاسیس نمود. دنیل در این کارگاه توانست اختراعات و تجهیزات بیشتری را به وجود آورده و خود را بیش از پیش به مردم شهر معرفی کند. اکنون یکی از گران قیمت ترین جواهرات جهان توسط این برند ساخته می شود.

 

معرفی جواهرات برند سواروسکی | جواهری عبدالهی
دنیل سواروسکی

شعار برند سواروسکی

دنیل فرزندان و کارکنان خود را به وفور نصیحت می کرد. برای نمونه وی اعتقاد داشت تمام مردم مایل به خرید الماس هستند، اما الماس به حدی گران قیمت است که شاید اکثر آن ها در طول زندگی فرصت داشتن آن را به دست نیاورند. او با همین صحبت ها و عقاید بود که بعدها توانست به همراهی دیگران به سطحی پیشرفته تر از کارگاه رسیده و شرکت خود را تاسیس نماید. سرمایه گذاران زیادی روی این شرکت حساب باز کردند و در آخر آن ها نیز به موفقیت های فراوانی رسیدند.

استراتژی و مسیر راه این شرکت از همان ابتدا مشخص بود. با دستگاه هایی که دنیل سواروسکی و یارانش در اختیار داشتند، موفق به تولید الماس های تراش خورده و جواهرات فراوانی شدند. شمار فروش آن ها روز به روز افزایش پیدا کرد تا دنیل به درآمدهای بیشتری هم دست یابد. این شرکت با شعار الماسی برای همه به مسیر خود ادامه داد و اکنون نیز همین شعار برای شعبه های این برند مشاهده می شود.

جنس جواهرات سواروسکی چیست؟

مشتریانی که جواهرات سواروسکی مانند گردنبند جواهر را در شعب جواهری عبداللهی می بینند، این سوال را دارند که جنس این محصولات چیست که تا این اندازه زیبا و درخشان است؟ در ابتدا باید گفت جواهرات این برند تنوع بالایی دارند و هر یک به شیوه های خاصی طراحی می شوند. بنابراین مواد به کار رفته در آن ها می توانند متفاوت باشند. خود سنگ سواروسکی اصلی ترین بخش آن به شمار می رود که برای طراحی آن بیشترین تلاش ممکن به کار گرفته شده است.

سنگ موجود در محصولات سواروسکی به وسیله کریستال های شیشه ای ساخته می شوند. ماده اصلی این سنگ ها کوارتز بوده و در واقع بهترین ماده برای ایجاد این محصولات نیز همین است. فرایندهای پیچیده ای برای برش و صیقل دادن به این سنگ ها نیاز است و تیم سواروسکی آن را به بهترین شکل ممکن می داند. اعضای تیم سواروسکی می گویند برش این سنگ ها به گونه ای است که 100 جهت مساوی از همه جهات دارند. همین یکی از دلایل درخشندگی و زیبایی آن ها می شود.

متاسفانه به خاطر شهرت بیش از اندازه این برند، اکنون نمونه های تقلبی آن بسیار زیاد شده است. برندهای تقلبی زیادی دست به کار شده و چنین محصولاتی را با قیمت ارزان تر یا حتی همان قیمت اصلی به فروش می رسانند. حتی رد پای چنین محصولاتی در ایران نیز دیده شده است و باید حسابی مراقب پروسه خرید خود باشید. جواهری عبداللهی جایی است که می توانید خاص ترین محصولات را همراه با ثبات اصل بودنشان تهیه کنید.

 

 

معرفی جواهرات برند سواروسکی | جواهری عبدالهی

معرفی کریستال سواروسکی

کریستال سواروسکی مهم ترین محصول این برند را شامل می شود که انواع آن به سراسر جهان صادر شده است. مردم زیادی در حال استفاده از مزایای این محصولات هستند. گروه زیادی آن را به چشم سرمایه گذاری می بینند، در حالی که عده دیگری هم برای استفاده به عنوان زیورآلات در مجالس و مهمانی ها از آن ها بهره می برند. تمام این کریستال ها از اتریش به وجود می آیند و روی هر یک از محصولات نیز می توان نشانه های بسیار کوچکی از این کشور را یافت.

همان طور که در بالا هم اشاره شد، دنیل سواروسکی توانست دستگاهی فوق العاده را برای ایجاد برش هایی دقیق و با کیفیت از کریستال های شیشه ای به همراهی کوارتز، شن و کانی های دیگر را به وجود آورد. امروزه نیز در این برند از این دستگاه ها استفاده می شود؛ البته در نسخه های با کیفیت تر و پیشرفته تر.

این که برای هر یک از محصولات از چه مقدار و درصدی از مواد خام استفاده می شود، برای همیشه به عنوان یک راز در این شرکت باقی خواهد ماند. سازندگان هنوز راز کریستال های سواروسکی را فاش نکرده اند و شاید یکی از دلایل موفقیتشان نیز همین موضوع باشد. پنجمین نسل از این خانواده اکنون در حال گرداندن برند خود هستند و برای موفقیت بیشتر آن می کوشند. کارخانه و شعبه اصلی کریستال سواروسکی اکنون در واتنر اتریش واقع شده است و بالاترین درجه کیفیت ممکن را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

شیوه نگهداری از جواهرات سواروسکی

محافظت از جواهرات سواروسکی سبب می شود برای مدتی طولانی تر آن ها را نزد خود داشته باشید. این شیوه نگهداری تا حد زیادی مشابه با کریستال های دیگر است که نکات مرتبط با آن را در ادامه این بخش مشاهده می کنید:

  • از تماس کریستال های سواروسکی با آب و مواد شیمیایی جدا خودداری کنید. با وجود این که کیفیت این جواهرات تضمین شده است، اما باید جانب احتیاط را رعایت کنید.
  • در محل کار یا هنگام ورزش کردن ممکن است آسیب های جدی به زیورآلات وارد شود. برای همین بهتر است جواهرات خود را در آورده و در زمان دیگری از آن ها استفاده کنید. ورزش هایی مانند شنا، آسیب هایی جدی به این جواهرات وارد می کنند.
  • قبل از استفاده از مواد آرایشی یا زدن لوسیون به پوست، حتما این محصولات را در آورده و سپس اقدامات بعدی را انجام دهید.
  • پولیش کردن جواهرات سواروسکی بسیار ساده است. تنها باید از کمی صابون، آب و یک پارچه نرم بهره برده تا به هدف خود برسید. دقت داشته باشید عدم استفاده از پارچه نرم می تواند روی جواهرات شما خراش بیاندازد.
  • جواهرات عبداللهی محصولات سواروسکی را در همان پکیج خاص و مشهور خودش در اختیار مشتریان قرار می دهد. این پکیج استاندارد و با رعایت نکات ایمنی بوده تا کاربران در زمان نگهداری از محصولات با مشکلی مواجه نشوند. پس به جای استفاده از محفظه ها و بسته بندی های دیگر، بهتر است سر وقت همین پکیج بروید. اگر هم بنا به هر دلیلی این بسته ها را نداشتید، باید آن را داخل دستمال کاغذی یا پارچه ای نرم بگذارید.

 

معرفی جواهرات برند سواروسکی | جواهری عبدالهی

سخن پایانی

آشنایی با برند سواروسکی و جواهرات آن می توان خرید را برای شما به پروسه ای راحت تر و لذتبخش تر تبدیل کند. امروزه ایرانی های زیادی در حال استفاده از محصولات این برند هستند و شما نیز می توانید یکی از آن ها باشید. برای این منظور کافی است به یکی از شعب جواهری عبداللهی مراجعه کرده و تنوع بالای آن ها را ببینید.

با وجود این که تعرفه این محصولات تا حدی بالا است، اما با مشاهده هر یک متوجه می شوید کاملا ارزشش را دارد. همچنین برای بررسی قیمت دقیق و به روز آن ها می توانید با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. همکاران ما در هر ساعتی آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان در مورد جواهرات سواروسکی هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه