حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

آشنایی با جواهرات مروارید

آخرین بروزرسانی : 1402/11/03
آشنایی با جواهرات مروارید | جواهری عبدالهی
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 96نویسنده : دسته بندی : معرفی جواهرات

قدمت استفاده از مروارید به عنوان زیورآلات به 6000 سال قبل بر می گردد و تجارت مروارید طبیعی در 2500 سال قبل از میلاد در کشور چین رونق بسیاری داشت. همچنین پرورش گوهر مروارید در ایران دارای سابقه طولانی و غنی است. مروارید از سمبل های آیین میتراییسم محسوب می شود که افراد اعتقاد داشتند دانه حامل فره ایزدی در آب باید به وجود آمدن مروارید می شود.

در گذشته ایرانیان مرواریدهایی را در دست مردگان قرار می دادند و اعتقاد داشتند این جواهر همراه متوفی برای او خیر و برکت در جهان دیگر دارد. قدیمی ترین جواهر مرواریدی در داخل تابوت سنگی شاهزاده ای ایرانی به دست آمد که مربوط به 520 سال قبل از میلاد مسیح است و اکنون در موزه لوور پاریس نگهداری می شود. در این مقاله بیشتر با زیباترین و شیک ترین جواهرات مروارید آشنا می شویم.

زیباترین جواهرات مروارید

جواهراتی که با استفاده از مروارید ساخته می شوند بسیار گرانبها هستند و قیمت بالایی دارند. انواع زیوراآلاتی که می توان با مروارید ساخت شامل ست و نیم ست مروارید، آویز مروارید جواهر، انگشتر و دستبند مروارید و گوشواره مروارید جواهر است. در این بخش از مقاله به معرفی هر یک از این محصولات زینتی و قیمتی می پردازیم.

1.آویز مروارید جواهر

یکی از شیک ترین و لاکچری ترین زیورآلات و اکسسوری های مورد علاقه خانم ها آویز مروارید جواهر است. این محصول زینتی از دوره کلاسیک تا به امروزه یکی از مهم ترین جواهرات کلکسیون افراد خاص بوده است. با وجود طرح ها و مدل های متنوعی از آویز مروارید جواهر می توان به راحتی آن ها را با استایل های رسمی تا اسپورت ست کرد؛ بنابراین هنگام خرید این محصولات باید به ویژگی های آناتومی آویز، طرح و نوع چینش قطعات تراش برلیان توجه کنید. شکل‌ های بسیار متنوعی از ترکیب مروارید، طلا و سنگ‌ های قیمتی در ساخت آویز مروارید جواهر به کار رفته است؛ به همین دلیل انتخاب آن ها بسیار پیچیده و وسوسه برانگیز می باشد. مروارید یک متریال بسیار خاص و گرانبها و کمیابی است که در طبیعت نمونه آن بسیار کم است.

بسیاری از نمونه‌های آویز مروارید جواهر فروشگاه جواهر عبداللهی  ترکیبی از قطعات درخشان و فوق‌العاده مروارید از طیف‌های رنگی مختلف به همراه ذرات ریز و درشت برلیان هستند؛ به طوری که در این فروشگاه آنلاین می توانید طیف متنوعی از قطعات مروارید را از لحاظ رنگ بندی و ابعاد و شکل هندسی ببینید.

 2.انگشتر مروارید جواهر

اگر به دنبال انگشتر زنانه پر جلوه و شکیلی هستید به شما خرید انگشتر مروارید جواهر را توصیه می کنیم. مروارید یکی از جواهرات کمیاب و گران قیمت بوده و دارای آناتومی خاص و رنگ بندی متنوعی است؛ به همین دلیل بسیاری از افراد در هنگام خرید آن دچار تردید و سردرگمی می شوند.

به لحاظ ابعاد و رنگ بندی دانه های مروارید، انگشتر مروارید جواهر زنانه یک انتخاب بی نظیر و هدیه ای رمانتیک و خاص برای مناسبت های مهم است. وزن ظاهری این زیورآلات براساس هارمونی و فضاسازی تراش برلیان و محل قرارگیری مروارید و طراحی خاص طلا می باشد. انگشتر مروارید جواهر طوری طراحی شده که به نظر می رسد تمام عناصر آن سعی دارند دانه مروارید را در آغوش بگیرند. با توجه به این موضوع می توان گفت استفاده از انگشتر مروارید جواهر به فرد حس ارزشمند بودن و خاص بودن می دهد.

خرید انگشتر مروارید جواهر برای مناسبت های خاص یک انتخاب رومانتیک و شیک خواهد بود؛ به عنوان مثال می توانید برای دوران نامزدی یا تولد فرد خاص زندگی تان انگشتر مروارید جواهر با آناتومی و ظاهری خاصی را از فروشگاه جواهر عبدالهی سفارش دهید.

3.گوشواره مروارید جواهر

محبوب ترین نوع گوشواره در بین زیورآلات زنانه گوشواره مروارید جواهر است که از دانه منحصربفرد مروارید با تنوع طراحی بالا ساخته می شود. انواع گوشواره مروارید زنانه قابل استفاده در موقعیت های ساده و صمیم و مهمانی های رسمی هستند. گوشواره مروارید جواهر جلوه بسیار متفاوتی داشته و پوشیدن آن استایل خاصی را به بانوان می دهد.

گوشواره مروارید جواهر یکی از زیورآلات محبوب و جوان پسند است که می توان به طور دائم از آن استفاده کرد. همچنین می توان این گوشواره را در مهمانی های خاص و رسمی نیز پوشید. طیفهای رنگی روشن و گرم مروارید در ترکیب با طلای زرد و رزگلد به‌ کار گرفته‌ شده می تواند احساس رمانتیک بیشتری را تداعی کند.

طراحی که در گوشواره مروارید جواهر به کار رفته می تواند بر ویژگی های احساسی تاثیر خاصی بگذارد. همچنین این گوشواره ها طراحی غیرمتقارنی دارند و در مدل های ظریف و کوچک طرح های ساده تر و میخی گوشواره مروارید رمانتیک تر جلوه می کنند.

گوشواره مروارید جواهر ویژگی های بصری بسیاری دارد؛ بنابراین با پوشیدن آن ها صورت و گردن به شکل کشیده تری جلوه می کنند که احساس نجابت، وقار و شکوه بسیاری را به وجود می آورد. نمونه هایی بسیار مدرن و شکیل از این محصول را می توانید از سایت جواهر عبداللهی مشاهده و خریداری نمایید.

4.نیم ست مروارید جواهر

از گذشته تا به امروز نیم‌ست های مرواریدی در دسته جواهرات و زیورآلات محبوب بین بانوان و دختران در سنین مختلف بوده اند. یکی از جذابیت ها و مزایای خرید نیم ست مروارید جواهر سادگی و قیمت آن ها نسبت به سرویس کامل مروارید است که معمولا شامل گردنبند و گوشواره، آویز و گوشواره، دستبند و انگشتر یا آویز و گوشواره می باشد.

زنجیر نیم ست مروارید جواهر کاملا متناسب با آویز ظریف و ساده بوده که سبب وزن بسیار کم و مناسب این جواهر شده است. زیورآلات مرواریدی هیچ وقت از مد نمی افتند و محدودیت سنی در پوشیدن آن ها وجود ندارد. می توان این نیم ست ها را در مجالس دورهمی دوستانه و یا مراسم های رسمی و تشریفاتی یا حتی در طی روز استفاده کرد. با پوشیدن این نیم ست زیبایی استایل چندین برابر می شود؛ زیرا در ساخت این جواهر فقط مروارید به کار رفته است.

نیم ست مروارید جواهر شامل یک زنجیر آویز کوچک از مروارید و دو گوشواره میخی است که قفل آن ها پشت گوش قرار می گیرد. قیمت نیم ست مروارید جواهر به عوامل مختلفی بستگی دارد که می توان به تعداد برلیان، نوع مروارید، رنگ و شکل آن ها اشاره کرد. در ساخت تمام محصولات فروشگاه اینترنتی جواهر عبداللهی از مروارید استفاده شده است.

نکات مهم برای مراقبت از جواهرات مروارید

1.در صورت قرار گیری مروارید در تماس با اسیدها، مواد آرایشی، عرق بدن، اسپری ها و محیط های خشک و مرطوب دوام و جلای خود را از دست می دهد.

2.برای نگهداری گردنبندها و گوشواره های مرواریدی باید آن ها را به حالت مسطح و صاف قرار داد.

3.مرواریدها به سرعت خراش بر می دارند؛ بنابراین باید این اشیا گرانبها را در محفظه هایی با روکش مخمل یا پارچه به صورت جداگانه ای نگهداری کرد.

4.جواهرات مرواریدی را همیشه پوشیده نگهدارید تا از خشک شدن آن ها جلوگیری شود و رطوبت خود را حفظ کند.

5.از نگهداری مروارید در کیسه های پلاستیکی خودداری کنید؛ زیرا بعضی از پلاستیک ها ماده شیمیایی منتشر می کنند که در طول زمان باعث آسی به مروارید می شود.

نحوه تمیز کردن مروارید بدون خراب کردن آن ها

مرواریدهای پرورشی نیز بسیار ظریف هستند و نیاز به تمیز شدن و مراقبت دارند؛ در ادامه چهار روش تمیز کردن جواهرات مرواریدی را بیان می کنیم.

1.برای جلوگیری از تجمع روغن یا مواد دیگر باید بعد از هر بار پوشیدن مرواریدها آن‌ها را با یک پارچه نرم تمیز کرد.

2.برای اینکه به مروارید آسیب نرسد تمیز کردن آن توسط پارچه مرطوب و نرم و با استفاده از آب ولرم و صابون ملایم باید انجام شود.

3.برای حفظ کشش رشته ابریشم مروارید بعد از تمیز کردن باید قبل از قرار دادن آن در جعبه جواهر اجازه دهید کاملا خشک شود.

4.سال یک بار جواهرات مروارید را به جواهر سازد بدهید تا آن ها را از لحاظ استحکام و یکپارچگی بررسی نماید.

5.از تمیز کردن مرواریدها با بخار یا تمیز کننده های سایر جواهرها اجتناب کنید؛ زیرا این دو روش به لایه بیرونی مروارید آسیب می زنند.

دسته بندی های متنوع جواهرات مرواریدی

شما مشتریان محترم می توانید خاص ترین و زیباترین جواهرات مروارید زنانه متنوعی چون انگشتر مروراید جواهر زنانه، گوشواره مروراید جواهر زنانه، دستبند مروارید جواهر زنانه، آویز مروراید جواهر زنانه، گردنبند مروارید جواهر زنانه و حتی لوکس ترین جواهرات مردانه و جواهرات مناسب هدیه را که در دسته بندی های مختلفی  قرار دارند از سایت جواهر عبداللهی خریداری نمایید. علاوه براین در این فروشگاه آنلاین می توانید جواهرات شیک و زیبایی مثل سرویس جواهر، نیم‌ست جواهر زنانه و حلقه جواهر را مشاهده و بهترین مدل را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید. محصولات موجود در این سایت بهترین و ارزشمندترین و در عین حال زیباترین و شیک ترین هدیه برای مناسبت های خاصی مثل روز تولد، روز ولنتاین، کادو روز عید یا هر مناسبت و جشن دیگر می باشند.

جمع بندی

مرواریدها از جمله جواهراتی ارزشمند و کمیابی هستند که افراد خاص از آن ها استفاده می کنند و از لحاظ اقتصادی تجارت آن به صرفه نیست. با توجه به اینکه دو نوع مروارید طبیعی و پرورشی وجود دارد باید هنگام خرید جواهرات مرواریدی شامل نیم، گوشواره، گردنبند، انگشتر، آویز یا هر نوع جواهری که در ساخت آن مروارید به کار رفته بود از اصل بودن مروارید مطمئن شوید. برای این کار می توانید از افراد قابل اعتماد کمک بگیرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه