حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

انواع درجه رنگ الماس + کدام رنگ ارزش بیشتری دارد؟

آخرین بروزرسانی : 1402/07/25
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 1598نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

الماس ها از زیباترین و گرانترین اشیایی هستند که شاید هر کس بخواهد اطلاعاتی در موردشان داشته باشد. برخی افراد ممکن است چنین تصور کنند که الماس صرفا به صورت بی رنگ وجود دارد، اما رنگبندی های فوق العاده الماس های مختلف، زیبایی خاصی را به آن ها بخشیده است. برای نمونه، رنگ های شفاف تا سیاه را داریم و در این میان، الماس هایی هستند که به صورت رنگین کمانی یافت می شوند.
رنگ الماس ها با دسته بندی همراه هستند و هر یک از آن ها، ویژگی های خود را به لحاظ ظاهری دارند. بنابراین در این مطلب به شرح مطالبی پیرامون رنگ الماس و این که کدام یک ارزشمندترین است، می پردازیم. ضمنا در انتها بهترین راه تهیه هر یک از این الماس ها گفته می شود تا خریدی مطمئن و بی دردسر را تجربه کنید.

 

 

دسته بندی انواع رنگ الماس + درجه رنگ الماس

درجه رنگ الماس ها را با حروف لاتین مشخص می کنند. الماس های درخشان که به لحاظ قیمتی هم معمولا بالاتر از سایر موارد هستند، با حروف D، E و F معرفی شده اند. الماس هایی که درجه رنگ G یا L را دارند، ارزش کم خود را به نسبت سایر موارد نشان می دهند و معمولا ساده‌تر می‌توان آن‎ ها را تهیه کرد. الماس هایی که افراد آن ها را رنگ می کنند، با درجه M تا Z مشخص شده اند. البته کار برخی افراد در رنگ کردن این محصولات واقعا استادانه است و شاید با چشم مسلح نتوان رنگ شدگی آن ها را تشخیص داد. در ادامه مطلب هر یک از این درجه بندی ها را با مثال هایی مرور خواهیم کرد.
البته خود الماس ها را در دو دسته قرار می دهند که الماس های نو در دسته نخست قرار دارند. این الماس ها را از معدن پیدا و استخراج می کنند. سپس آن‌ها را برش می دهند و راهی بازار می کنند تا به فروش برسد. دسته دو، الماس های بازیافتی هستند که بعد از یک بار استفاده، مجدد راهی بازار می شوند. واضح است که صاحبان این الماس های دست دوم، آن ها را برای رسیدن به سود بیشتر به افرادی که در این زمینه تخصص دارند، می فروشند. سپس افراد دیگر آن ها را به قیمت کمتر در مقایسه با الماس های دست اول تهیه می کنند.

الماس با درجه رنگ D

به یاد داشته باشید هر چه درجه رنگ، حروف ابتدایی تری از زبان لاتین را شامل شود، آن الماس از نظر ارزش می تواند در رتبه بالاتری هم قرار بگیرد. این الماس بدون هیچ رنگی به دست مشتری می رسد و مناسب برای مواردی مانند حلقه ازدواج زنانه است. با مقایسه این الماس با الماس های درجات دیگر، متوجه بالاتر بودن قیمت و ارزش آن می شویم.

الماس با درجه رنگ E

این الماس تا حد زیادی، شباهت هایی با درجه رنگ D دارد و دلیل آن نیز ویژگی های ظاهری مشابه است. گاهی اوقات تفکیک این دو نوع الماس بسیار دشوار می شود و تنها متخصصان در این زمینه هستند که از عهده این کار بر می آیند. این نوع الماس هم برای حلقه ازدواج مردانه و هم زنانه مناسب است، با این که قیمت پایین تری را نسبت به گزینه قبلی برای آن خواهید پرداخت.

 

 

الماس با درجه رنگ F

درجه رنگ این الماس نیز شباهت هایی به دو مورد قبلی دارد و خود انسان ها رنگی را برای آن در نظر نگرفته اند. تشخیص درجه رنگ این الماس هم به متخصص نیاز دارد و جزو الماس های گران قیمت به شمار می رود.

الماس با درجه رنگ G

الماسی که درجه رنگ G دارد، جزو الماس هایی نزدیک به محدوده بی رنگ است و خالص بودن و ارزش آن به اندازه موارد قبلی نیست. شاید در وهله اول و با چشم مسلح، این الماس را بی رنگ ببینید، اما رنگ هایی در آن وجود دارد. الماس درجه G از زیباترین الماس های موجود در بازار است که برای گزینه های تزئینی به کار می‎ رود.

الماس با درجه رنگ H

این مدل از الماس نیز با چشم عادی بی رنگ به نظر می رسد که این طور نیست. رنگ هایی به صورت زرد کم رنگ روی بخش های مختلف آن نمایان است که با ابزار مخصوص می توان آن‌ها را دید. از این الماس زیبا هم برای زیور آلات می توان بهره برد.

الماس با درجه رنگ I

یکی از جذابترین الماس ها با قیمتی پایین تر در مقایسه با گزینه های قبلی، الماس با درجه رنگ I است که تن زرد رنگ ناچیز آن سبب عدم محبوبیتش نشده است. یکی از بهترین انتخاب ها برای انگشتر طلای خانم ها انگشتر الماس با این درجه رنگ است و با نگاهی کوتاه به بازار هم متوجه وجود آن ها به مقادیر زیاد خواهید شد.

 

 

الماس با درجه رنگ J

متاسفانه با دیدن این الماس با چشم، شاید متوجه رنگ دار بودن آن نشوید و افراد زیادی در این زمینه از دیگران سودجویی می کنند. این الماس هم رنگ زردی در خود دارد تا با الماس های بی رنگ متفاوت شود. در کل الماس با درجه رنگ J یکی از پرفروش‌ترین ها به شمار می رود و برای خریدی اقتصادی تر می‌توان به سراغش رفت.

الماس با درجه رنگ K

تن رنگ ضعیفی روی بخش های گوناگون این الماس نمایان است. در واقع با نگاه به این الماس با ابزارها، رنگ های زردی را روی آن مشاهده خواهید کرد و همین باعث پایین تر بودن قیمتش نسبت به درجات بالاتر است. این الماس بیشتر برای انگشترهایی که با پایه زرد رنگ درست می شوند، مناسب خواهد بود. تراش دادن این الماس، زیبایی های بیشتری را هم به آن می دهد.

الماس با درجه رنگ L

با چشم غیرمسلح نیز می توان به رنگ های موجود در الماس درجه L پی برد. سایه زرد رنگی که به عنوان رنگ روی این الماس افتاده است، البته گاهی برای کاربردهایی نیز مناسب است. به دلیل این سایه، این الماس برای طلاهای زرد به وفور استفاده می‌شود. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که از این الماس برای تراش گرد باید استفاده شود. ضمنا بهتر است از طلای سفید یا پلاتین هم استفاده نکنید تا جذابیت این الماس دوچندان شود.

الماس با درجه رنگ M

رنگ زرد کاملا الماس درجه M مشخص است و به راحتی می توان آن را دید. کمترین درجه رنگی در این نوع از الماس یافت می شود و گوشواره و به طور کلی طلای زنانه با آن زیبا خواهد شد. بهتر است از این الماس برای طلاهای گرم به جای طلاهای سفید و پلاتین بهره برده شود تا جلوه اش از بین نرود.

 

 

الماس با درجات رنگ N تا R

میزان زردی درجات N تا R الماس ها به حدی زیاد است که به رنگ قهوه ای نزدیک است. این درجات از مقرون به صرفه ترین الماس های موجود در بازار هستند که برای موارد زینتی به کار می روند. با این حال به دلیل ویژگی های ظاهری، برخی افراد الماس های بی رنگ یا با رنگ های کم را ترجیح می دهند. آن ها مایل به پرداخت مبلغ بیشتری هستند تا بتوانند الماس با کیفیت تری را داشته باشند و به مرور زمان، سود بیشتری را هم تجربه کنند. البته این درجات از الماس هم در نوع خود خرید و فروش می شود و زیبایی های خاص خود را دارد.

الماس با درجات رنگ S تا Z

سرانجام به درجات آخر از الماس ها رسیدیم که بین S تا Z را شامل می شوند. چنین مواردی کدر و به رنگ قهوه ای هستند و پایین ترین تعرفه ها را در میان خانواده الماس ها دارند.

الماس های فانتزی

جدا از الماس هایی با درجات مختلف که در بالا بررسی شدند، الماس های فانتزی هم دسته دیگری از این موارد را در بر می گیرند. رنگ هایی مانند زرد، قهوه ای، سبز، آبی، صورتی و بنفش از پرفروش ترین الماس های فانتزی به شمار می روند که به خاطر تفاوت در رنگشان، محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارند.

الماس سیاه

الماس های سیاه نوع دیگری از الماس ها هستند که از کربن خالص ساخته می شوند. از نظر ویژگی های ظاهری، این الماس در برابر الماس سفید قرار می‌گیرد و ساختار جمع و فشرده آن، سبب جذب نور می شود. در مجموع تعداد طرفداران الماس سیاه مانند الماس سفید و موارد رنگی نیست و یکی از دلایل آن، میزان درخشندگی کمتر است.

 

 

با ارزش ترین رنگ الماس کدام است؟

از نظر درجات اگر بخواهیم بررسی کنیم، الماس درجه D بهترین و باارزش ترین الماس به شمار می رود که در ابتدا در موردش صحبت شد. بهترین رنگ با بیشترین خلوص در این الماس یافت می شود و کمترین عیب را در میان گزینه های دیگر دارد. به بیان دیگر، با چشم مسلح هم ناخالصی و رنگ خاصی در الماس درجه D یافت نمی شود.
براساس طیف های رنگی اما الماس هایی با طیف بنفش و رنگ های روشن مانند یاسی از مهم ترین و پرفروش ترین ها در بازار هستند. اکثر الماس های بنفش و ارغوانی از نگاه مردم، فانتزی و گران هستند و قیمت آن به موارد مختلفی بستگی دارد. برای مثال، هر چه قدر الماس به سمت ارغوانی پررنگ تر برود، قیمت آن افزایش خواهد یافت.

جمع بندی

این مطلب در مورد رنگ های گوناگون الماس و کاربرد هر یک از آن ها نوشته شده است تا به مورد دلخواهتان دست پیدا کنید. جواهری عبدالهی بهترین الماس ها از هر طیف و درجه بندی را که بخواهید دارد و هر کدام را به صورت تضمین شده به دست مشتریان می رساند. متخصصانی در این جواهری حضور دارند تا مرغوب ترین محصولات را در دسترس قرار دهند.
جدا از آن، امکان استفاده از خدمات دیگر مانند پی بردن به درجه رنگ و خلوص الماس خودتان را نیز خواهید داشت. تنها کافی است الماس خود را به مجموعه جواهری عبدالهی برده و اطلاعاتی در مورد طیف، درجه رنگ و قیمت واقعی آن کسب کنید. کارشناسان ما با سرعت بالا، بهترین امکانات و خدمات را برای مشتری در نظر می گیرند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه