حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست

آخرین بروزرسانی : 1402/09/08
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 300نویسنده : دسته بندی : آموزش, دانستنی‌های دستبند جواهر

آشنایی با تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست برای کسانی که به خرید زیورآلات علاقه دارند، مسئله بسیار مهمی است. برای آنکه بتوان سایز دستبند و النگو را به طور دقیقی به دست آورد باید مچ را اندازه گیری کرد؛ اما به نظر شما به چه طریقی می توان مچ را اندازه گرفت؟ و آیااندازه در نظر گرفته شده برای زیورآلات مختلف یکسان است؟
برای اندازه‌ گیری مچ دست راه های زیادی وجود دارد و شما می توانید از یک متر پارچه ای یا یک تکه کاموا استفاده نمایید. ضمن اینکه اندازه گیری مچ دست به نوع اکسسوری مورد نظر شما هم بستگی دارد و نمی توان اندازه ای یکسان برای تمامی اکسسوری ها در نظر گرفت. حال که تا حدودی با این مسئله آشنا شدید بهتر است برای آشنایی با روش های اندازه گیری مچ تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

اندازه گیری دقیق مچ دست چقدر اهمیت دارد؟

پیش از آشنایی با تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست بهتر است بگوییم اصلا چرا اندازه گیری مچ اهمیت دارد؟ آیا بهتر نیست با انتخاب بزرگترین سایز سروته مسئله را هم آورد؟
خیر، برای خرید زیورآلات حتما اندازه گیری دقیق مچ باید انجام شود؛ چرا که شما زیور آلاتی مانند دستبند، النگو و ساعت را برای آنکه جذابیت استایل خود را افزایش دهید، استفاده می کنید. با این اوصاف مهم است که زیورآلات مورد نظرتان را طبق سایز دست خود انتخاب نمایید.
اگر یک النگو یا دستبند تنگ انتخاب کنید، اولا اینکه به مچ دست شما آسیب می زند و دوما اینکه می تواند ظاهر استایل تان را خراب کند. البته که انتخاب النگوها و دستبندهای بسیار گشاد هم از این قاعده مستثنا نیستند و علاوه بر اینکه جلوه ای خاص به استایل شما نمی بخشند، احتمال اینکه آن را گم کنید هم وجود دارد.
البته اندازه گیری مچ دست برای کسانی که به صورت اینترنتی اکسسوری خریداری می کنند، اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که در خرید حضوری می توان اکسسوری مورد نظر را امتحان کرد و مناسب ترین سایز را خرید. با این وجود امروزه خرید آنلاین بیش از گذشته مرسوم شده و کاربران به دنبال راه هایی هستند که بتوانند خریدی درست و باب میلشان انجام دهند.

 

 

تفاوت ها و شباهت های موجود بین اندازه گیری دست برای دستبند و النگو

برای آشنایی با تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست بهتر است بدانید که اندازه گیری ها برای دستبند با اندازه گیری ها برای النگو یکسان نیستند و این به دلیل طراحی متفاوت این اکسسوری ها است.
همانطور که می دانید النگوها در اشکال ثابتی طراحی می شوند و دست کردن آن ها مانند دستبند چندان ساده به نظر نمی رسد. در گذشته اکثر طلافروشان پیشنهاد می کردند برای دست کردن النگو از جوراب های نازک زنانه یا صابون استفاده نمایند. با این حال بازهم دست کردن النگو کمی دردناک و سخت بود؛ از همین‌رو امروزه پیشنهاد می شود که با اندازه گیری دقیق مچ دست مناسب ترین سایز را برای خرید النگو انتخاب کنید.
در صورتی که بتوانید اندازه دقیق مچ خود را برای تعیین سایز النگو به دست آورید، النگو به راحتی و بدون هیچگونه آسیبی وارد دست شما می شود. در ادامه برای تعیین شباهت ها و تفاوت های اندازه گیری دستبند و النگو روش های مختلف اندازه گیری این دو را با یکدیگر مورد بررسی قرار می دهیم.

نحوه اندازه گیری مچ دست برای تعیین سایز النگو

به منظور آشنایی با تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست، ابتدا تصمیم داریم شما را با راه های اندازه گیری مچ دست برای تعیین سایز النگو آشنا سازیم. برای آنکه اندازه درست مچ دست خود را برای تعیین سایز النگو به دست آورید، به شما پیشنهاد می کنیم که انگشت کوچک خود و همچنین نوک انگشت شصتتان را در کف دست روی یکدیگر قرار دهید.
در همین حالت از فردی بخواهید با یک روبان، کاموا یا نخ پهن ترین قسمت دست شما را در آن حالت پیدا کرده و روبان را دور آن حلقه کند. سپس در محلی که ابتدا و انتهای روبان با یکدیگر تلاقی پیدا کرد، با ماژیک علامت بزند. در نهایت روبان را از دور دست خود باز کرده و با کمک یک خط کش آن را اندازه گیری کنید و طبق جدول سایزبندی موجود در وب سایت جواهری عبدالهی سایز مناسب و شماره النگوی خود را به دست آورید.
البته روش دیگری هم برای النگوهای قدیمی تر با طراحی دایره ای شکل و ساده، وجود دارد که به صورت زیر است:
اگر النگوی قدیمی در خانه دارید که فکر می کنید سایز آن کاملا مطابق دست شما است، می توانید از همان برای تعیین سایز دست خود استفاده نمایید. النگوی مد نظر را روی خط کش قرار داده و قطر آن را اندازه بگیرید. بعد از اندازه گیری قطر شما باید به جدول تعیین سایز موجود در وب سایت جواهری عبدالهی مراجعه نمایید تا سایز را مطابق با طراحی آن ها به دست آورید.

 

 

نحوه اندازه گیری مچ دست برای تعیین سایز دستبند

برای آشنایی با تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست، تنها اطلاع از نحوه تعیین سایز النگو مهم نیست، درست است که دستبندها منعطف تر از النگوها هستند؛ اما باز هم تعیین سایز آن ها اهمیت بسیاری دارد.
شما زمانی می توانید با خیالی راحت و آسوده برای خرید دستبند به صورت آنلاین اقدام کنید که سایز مناسب برای دست های خود را به دست آورده باشید. روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم می توانند برای اندازه گیری دقیق تر دور مچ و تعیین سایز دستبند به شما کمک کنند.

دور مچ را اندازه بگیرید

اولین راهی که شما می توانید سایز درست دستبند را برای خود پیدا کنید، اندازه گرفتن دور مچ است. از آنجایی که دستبند مورد نظر شما باید به خوبی روی مچ دست هایتان بنشیند و خیلی بالا و پایین نرود، باید دقیقا قسمت مورد نظرتان که قرار است دستبند را به آن ببندید را اندازه گیری نمایید. معمولا برای اندازه گیری مچ و تعیین سایز دستبند، پهن ترین قسمت دست یا قسمتی که پایین تر از استخوان مچ قرار دارد، اندازه گیری می کنند. ضمن اینکه باید اندازه گیری دور مچ را بدون هیچ فضای اضافه ای در نظر بگیرید.

اندازه گیری با دستبند باز

برای تعیین اندازه پهنای مچ شما می توانید از یک دستبند باز که به شکل دایره نیست یا حتی تکه ای فلز استفاده کنید. بازهم باید پهن ترین قسمت مچ را انتخاب کرده و دستبند مورد نظر را دست کنید؛ پس از آن باید از یک سر النگو تا سر دیگر اندازه گیری کرده و سایز دقیق مچ دست خود را به دست آورید.

 

 

تعیین سایز مچ با اندازه گیری پهنای انگشت های دست

برای آشنایی با تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست و تعیین اندازه مچ دست بهتر است که کف دست خود را روبه رو صورتتان نگه داشته و انگشت شصت را همانطور که در بالا هم توضیح دادیم در کف دست خود جمع کنید؛ پس از آن باید نوک انگشت کوچک تر خود را هم در کف دستتان روی انگشت شصت قرار دهید.
در همین حین باید پهن ترین قسمت دست خود را اندازه بگیرید؛ البته دقت کنید دست شما باز نشود تا اندازه گیری دقیق تری داشته باشید.

استفاده از نخ یا روبان

برای این منظور شما می توانید از نخ، کاموا و حتی روبان استفاده کنید. تنها کافی است که روبان یا نخ مورد نظر را در ۳۰ سانت برش داده و آن را روی یک سطح صاف بگذارید؛ پس از آن می توانید مچ دستتان را به سمت بالا روی نخ یا همان روبان گذاشته و دو طرف آن را روی دستتان قرار دهید تا روی هم بیفتند.
درصورتی که می خواهید النگوهای حلقه باز خریداری کنید باید برای این منظور نخ را طوری روی مچ دستتان قرار دهید که یک طرف آن روی استخوان مچ قرار بگیرد و طرف دیگر دور مچ پیچیده شود. سپس می توانید با یک خط کش اندازه نخ یا روبان را به دست آورید.
البته برای راحت تر شدن کار خود می توانید از متر پارچه ای استفاده کنید، متر پارچه ای را همانطور که گفتیم به جای روبان، نخ یا کاموا دور دست خود قرار دهید و اندازه به دست آمده را در نظر بگیرید.

 

 

در نهایت به عددهای به دست آمده ۱.۳ سانتی متر اضافه نمایید

اگر درست همان اندازه دقیق مچ دست را در نظر بگیرید، احتمالا دستبند شما کمی تنگ باشد و شما را اذیت کند. با توجه به این موضوع ما پیشنهاد می کنیم که به عددهای به دست آمده از اندازه دقیق دور مچ خود ۱.۳ سانتی متر اضافه نمایید.
با اضافه کردن ۱.۳ سانتی متر شما می‌توانید سایز دقیق دستبندتان را به دست آورید. در صورتی که دوست دارید دستبند شما راحت تر باشد به جای ۱.۳ سانتی متر می توانید ۲.۶ سانتی متر اضافه کنید. در این حالت دستبند در دست شما آزاد بوده و به راحتی حرکت می کند.

سخن آخر

آشنایی با تعیین سایز بندی دستبند و النگو در دست اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر با نحوه اندازه گیری و تعیین سایز دستبند و النگو آشنا نباشید، احتمالا نمی توانید یک دستبند و النگوی مناسب خریداری کنید.
در خرید های حضوری امکان امتحان اکسسوری وجود دارد؛ اما برای خرید غیر حضوری اکسسوری از وب سایت هایی مانند جواهری عبدالهی شما باید سایز مناسب خود را بدانید. به همین منظور در وب سایت جواهری عبدالهی جدول سایزبندی وجود دارد و شما می توانید به کمک روش های گفته شده و مراجعه به این وب سایت، انتخابی درست داشته باشید. همچنین امکان بازدید از جدیدترین انواع دستبندهای جواهر در این سایت و خرید یکی از آنها برایتان وجود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه