حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

تفاوت آویز و گردنبند چیست؟

آخرین بروزرسانی : 1402/07/29
زمان مطالعه : 5 دقیقهتعداد بازدید : 271نویسنده : دسته بندی : آموزش, دانستنی‌های گردنبند جواهر

گردنبندها و آویزها در کنار هم می توانند یک اکسسوری چشم نواز و زیبایی را برای خانم ها به وجود آورند، این دو اکسسوری با آنکه با هم استفاده می شوند؛ ولی از لحاظ ظاهری، فنی و قیمت با هم تفاوت هایی دارند. یک تفاوت آویز جواهر و گردنبند جواهر در حالت قرارگیری آن ها روی گردن است؛ به طوری که گردنبند جواهر به دور گردن قرار می گیرد و آویز یک قطعه جواهر است که به گردنبند آویزان می شود.
امروزه در فروشگاه های طلا و جواهر متنوع ترین اکسسوری های ست های گردنبند، آویز، انگشتر و گوشواره در دسترس قرار دارند. سایت جواهری عبدالهی یک مجموعه معتبر است که اقدام به فروش اینترنتی طلا و جواهرات کرده و مشتریان بدون اتلاف وقت و انرژی می توانند جواهرات مورد پسند خود را با اطمینان و اعتماد کامل به صورت آنلاین خریداری کنند.

 

 

آویز جواهر چیست؟

آویز با نام های دیگری مثل مدال یا پلاک شناخته می شود؛ معمولا آویز به صورت قطعه ای از جنس فلزات گران قیمت مثل طلا و نقره ساخته می شود. این آویز جواهر می توان طرح یا مدل خاص و منحصربه فردی داشته باشد و از یک حلقه تشکیل شده است. همچنین در گردنبند، دستبند، پابند و بند ساعت، اویز یا پلاک به کار می رود و جایگاه مشخصی ندارد.

ست های آویز جواهر چیست؟

ست های آویز جواهر به دور گردن بسته می شوند و شامل یک زنجیر و یک پلاک آویز است. پلاک می تواند از فلز اصیل یا فلز پایه‌ای به همراه سنگ های گرانبها مثل یاقوت یا سنگ های مصنوعی ساخته شود. آویزها در طرح های متنوعی مانند آویزهای چشم بد، سنگ و گل تولید می شوند.

گردنبند جواهر چیست؟

گردنبند جواهر به نوعی زیروآلات گفته می شود که شامل یک زنجیر بلند، یک قفل و حلقه برای بسته شدن به دور گردن است. معمولا در میان زنجیر گردنبند یک مدل یا طرح خصی قرار دارد و این جواهرات مخصوص گردن می باشد. این زیورآلات پر طرفدار در طرح های متنوع ساخته می شوند و می تواند به صورت یک زنجیر با طرحی زیبا باشد یا مدلی با زنجیری ساده باشد که طرحی خاص و زیبا در میان آن قرار دارد و از زنجیر قابل جدا شدن نیست.

 

 

ست های گردنبند جواهر چیست؟

ست های گردنبند جواهر دسته ای از زیروآلات هستند که به همراه دو تکه گوشواره به فروش می رسند و دور گردن بسته می شوند. گردنبندها به صورت زنجیر یا نواری هستند که با فلزاتی مثل طلا، الماس، پلاتین یا نقره ساخته شده و لزومی به استفاده از فلزات اصلی برای ساخت آن ها نیست. ست های گردنبند جواهر از جمله جواهرات سنگین به شمار می روند و بهترین اکسسوری برای استفاده در رویدادهای حرفه‌ای، مذهبی و هر مناسبت دیگری هستند.

ست گردنبند یا ست آویز کدام بهتر است؟

ست گردنبند و آویز جواهر هر دو بر اساس راحتی آن‌ها و مطابق مناسبت و مد پوشیده می شوند. ست آویزها و گردنبند جواهر ساده، شیک و فانتزی هستند و در مدل های متنوع ساخته و وارد بازار شده اند. شما می توانید بهترین و با کیفیت ترین ست گردنبند و آویز جواهر را از جوهری عبدالهی با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

تفاوت آویز جواهر و گردنبند جواهر

آویز و گردنبند جواهر هر دو از زیورآلات محبوب خانم ها هستند که در مدل های طلایی، مرواریدی، الماس، نقره و برلیان ساخته می شوند. این دو جواهر از لحاظ گوناگونی با هم تفاوت هایی دارند؛ در ادامه به بررسی چند تفاوت آویز جواهر و گردنبند جواهر می پردازیم.

 

 

 

1.فرق آویز و گردنبند از لحاظ شکل ظاهری

همان طور که در قسمت های قبل اشاره شد از نظر ظاهر آویز یک تکه جواهر کوچک است که به تنهایی قابل استفاده نیست؛ اما گردنبند جواهر رشته ای تشکیل شده از تکه های کوچک جواهر است که در هم فرورفته و به هم متصل شده اند. گردنبند به تنهایی کاربرد دارد؛ ولی آویز را باید همراه زنجیره استفاده کرد.

2.اختصاصی بودن گردنبند برای گردن

مهم ترین تفاوت آویز جواهر و گردنبند جواهر نحوه استفاده آن ها است؛ به طوری که گردنبند مختص گردن بوده و دارای زنجیری است که دور گردن بسته می‌شود. در حالی که آویز را می توان علاوه بر گردن در دستبند و پابند نیز استفاده کرد.

3.تفاوت آویز جواهر با حالت زنجیری گردنبند

تفاوت دیگر این دو جواهر این است که آویز به صورت قطعه ای از طلا در زنجیر گردنبند یا دستبند و یا پابند قرار می گیرد؛ ولی گردنبند شامل زنجیری است که دور گردن بسته می شود.

4.تفاوت آویز جواهر و گردنبند جواهر در کاربرد

گردنبند و آویز از نظر اندازه، بلندی، کوتاهی و ضخامت برای استفاده در مکان ها و زمان های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. برای مثال گردنبند و آویز ساده و ظریف برای استفاده روزمره و دوره همی های دوستانه و خانوادگی مناسب هستند؛ همچنین ست های این دو جواهر که دارای سنگ های قیمتی یا طراحی خاصی می باشند برای محافل رسمی و تشریفاتی کاربرد دارند.

5.تفاوت گردنبند و آویز از لحاظ قیمت

مهم ترین تفاوت گردنبند جواهر و آویز جواهر قیمت آن‌ها است که به اندازه و وزن این جواهرات بستگی دارد. ممکن است قیمت آویزی همراه زنجیر با قیمت یک گردنبند یکسان باشد؛ بنابراین نمی توان به طور یقین گفت که آویزها وزن کمتری از گردنبندها دارند.

 

 

 

آشنایی با انواع گردنبند جواهر

گردنبندها از جمله زیورآلات بسیار متنوع و شیکی هستند که با استفاده از آن‌ها تغییر بسیار زیاد و زیبایی در ظاهر استایل فرد اتفاق می افتد. این جواهر خیره کننده این قابلیت را دارد که توجه سایرین را به ظاهر شما جلب کند. پوشیدن یک آویز آلماس یا هر سنگ قیمتی دیگری می تواند درخشش چشم نوازی را در ظاهر ایجاد کند و حتی جذابیت خاصی به لباسی که پوشیده اید بدهد.

۱. گردنبند جواهر زنجیر

گردنبند زنجیر از لحاظ طراحی در اشکال مختلفی ساخته می شود و از هر نوع فلزی می توان در ساخت آن استفاده کرد. گردنبندهای زنجیری جواهراتی بدون آویز و در هم تنیده هستند که جلوه خاصی دارند.

2.گردنبند جواهر چوکر

گردنبند سبک چوکر از محبوب ترین مدل های گردنبند محسوب می شود و طراحی آن به گونه ای است که بالای استخوان سینه قرار می گیرد. چنانچه در سایز مناسب سفارش داده نشود می تواند باعث بروز احساس خفگی در اطراف گردن شود. چوکر سنگ های قیمتی یا الماس می تواند شانه ها و گردن را زیباتر نشان دهد و حس خاص جذابیت را به ارمغان آورد.

3.گردنبند جواهر آبشاری

سبک گردنبند آبشاری دارای چندین رشته الماس و سنگ های قیمتی است که بسیار پر زرق وبرق دیده می شود. استفاده از یک گردنبند با سنگ های قیمتی که به صورت آبشاری ساخته شده است می تواند جلوه و زیبایی لباس را چندین برابر کند. بهترین لباس هایی که می توان با این گردنبندها پوشید لباس های بدون بند و لباس های با یقه بلند هستند.

4.گردنبند جواهر تک رشته

یکی از رایج ترین مدل های گردنبند جواهر، گردنبند تک رشته‌ای است که محبوب ترین این مدل، گردنبند تک رشته‌ای مروارید یا الماس هستند. این گردنبندها ظرافت و زیبایی فوق العاده ای دارند و در طول های مختلف ساخته می شوند.

 

 

آشنایی با انواع آویز جواهر

آویزها جواهراتی هستند که برای استفاده باید به زنجیری متصل شوند و در حالت ساده و پیچیده طراحی می شوند. بسیاری از افراد پوشیدن یک آویز را شیک‌تر و ساده‌تر می دانند؛ ولی استفاده از آویز در کنار هم نیز می تواند جلوه بهتری داشته باشد. آویزها در شکل ها، طرح های متنوع و اندازه های مختلف ساخته می شوند که در ادامه به معرفی چند مدل مهم آن‌ها می پردازیم.

۱.آویز جواهر الماس

در طراحی بسیاری از مدل های آویز از الماس استفاده می شود، این آویزهای الماس تنوع بالایی دارند و طیف وسیعی از آویزها را برای تمام سلایق در دسترس قرار می دهد. همچنین این آویزها در اندازه های مختلف ساخته شده و برای استفاده در هر موقعیت و برای هر استایلی مناسب هستند.

۲. آویز سنگ‌های قیمتی

سنگ های قیمتی جواهرات مهم ترین تفاوت آویز جواهر و گردنبند جواهر هستند که با زنجیر بلند استفاده می شوند.

3.آویز سکه‌‌ای

این نوع آویز شکلی به صورت سکه دارد که برای موقعیت های غیر رسمی گزینه مناسبی است و همراه با زنجیرهای خاص می تواند زیبایی فوق العاده را به استایل شما بدهد.

 

 

5.آویز لاکت

یکی از منحصربه‌فردترین مدل های آویز، آویز لاکت است که می توان درون لاکت عکس مورد علاقه خود را قرار داد. این طرح آویز جذابیت زیادی دارد و با انواع لباس ست می شود و به دلیل شکل ظاهری که دارد برای استفاده در موقعیت های غیر رسمی مناسب است.

جمع بندی

جواهر عبدالهی از معتبرترین مجموعه های طلا و جواهر و اکسسوری های متنوع است که در فضای مجازی در حال فعالیت است، ازطریق سایت جواهر عبدالهی می توانید به صورت آنلاین طلای مورد علاقه خود را با اطمینان خاطر سفارش دهید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه