حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

جدیدترین انگشترهای جواهر برلیان

آخرین بروزرسانی : 1402/11/03
طلا و جواهر دو گوهر ارزشمند | جواهری عبدالهی
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 251نویسنده : دسته بندی : دانستنی‌های انگشتر جواهر

جدیدترین انگشترهای برلیان نشان دهنده اوج هنر و زیبایی هستند. چرا که با دستان ماهر جواهر سازانی ساخته شده اند که برای هر تراشه این سنگ گران بها زمان زیادی را صرف نموده اند. انواع جواهرات دارای تنوع بالایی هستند و از جمله این جواهرات ارزشمند می توان به انگشتر جواهر برلیان اشاره کرد که در مدل های گوناگون ساخته می شود. پیش از اینکه به معرفی جدیدترین انگشترهای جواهر برلیان بپردازیم، بهتر است کمی درباره تاریخچه ساخت انگشتر جواهر صحبت کنیم.

 

تاریخچه انگشتر جواهر

بانوان علاقه خاصی به زیورآلات و جواهرات دارند و این علاقه از گذشته تا کنون هیچ تغییری نکرده است. در گذشته بیشتر از فلز هایی مانند مس و طلا برای ساخت زیورآلاتی مانند انگشتر استفاده می‌شد. آثار به جا مانده از نخستین تمدن های جهان نشان دهنده این است که اولین انگشتر ها مربوط به زمان مصر باستان، تمدن به جا مانده از روم باستان و بین النهرین بوده است.

البته اولین انگشتر ها به صورت ساده بودند، اما به مرور زمان و آشنایی انسان ها با سنگ های زینتی و گران قیمت، انگشترهای طلای نگین دار نیز ساخته شدند. اولین افرادی که از انگشترهای طلای نگین دار استفاده می کردند افراد ثروتمند و پادشاهانی نظیر فرعون مصر بودند.

البته استفاده از زیورآلات به خصوص انگشتر های جواهر در بین زنان ثروتمند رواج زیادی داشت. انگشتر ها انواع گوناگونی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به انگشتر های نمادین، انگشتر ازدواج، انگشتر مهر، انگشتر های مذهبی، انگشتر پادشاهان و انگشتر جواهر اشاره کرد. انگشترهای جواهر جزو نمونه های پر زرق و برقی هستند که از سنگ های قیمتی مانند الماس و برلیان برای تزیین آن ها استفاده می شود.

 

سنگ برلیان چیست؟

طبق تعریف ویکی پدیا برلیان یا بریلیان (به فرانسوی: Brillant) نوعی تراش است که برای سنگِ الماس استفاده می‌شود.

این نوع تراش، به نام تراش سوئیسی که برای انواع و اقسام سنگ‌های مختلف در گذشته استفاده می‌شده‌است. در تراش برلیان، امروزه سعی بر آن است که هرچه بیشتر از قبل جلوه‌های بصری سنگ الماس را به نمایش بگذارند و زوایا و نوع بُرش را به شکلی تنظیم کنند که نور واردشده به سنگ الماس با صفحات بیشتری از سنگ برخورده کند و در انتها به چشم ما برسد. برای دست‌یافتن به این امر، دانشمندان مؤسسات بزرگ آمریکا و بلژیک همیشه برای بهتر کردن نوع تراش الماس‌ها تلاش می‌کنند و سال‌به‌سال استانداردهای جدیدی برای این کار ارائه می‌دهند؛ و در اصل، تراشندگان الماس، چه کسانی که به روش سنتی مبادرت به تراش الماس می‌کنند و چه کسانی که با دستگاه‌های پیشرفته این کار را انجام می‌دهند، باید پیرو این استاندارد باشند.

سنگ برلیان که بر روی انگشترهای جواهر کار می شود، نوعی الماس است که دارای درخشش و دوام بسیار بالایی است. برای ساخت جواهر ها و به خصوص جدیدترین انگشترهای جواهر از سنگ های قیمتی نظیر برلیان استفاده می شود که دارای ارزش بالایی هستند و قیمت آن ها بر اساس وزن آن محاسبه می شود.

معیار سنجش سنگ برلیان قیراط است. به همین خاطر هرچه میزان قیراط سنگ برلیان بیشتر باشد یعنی وزن آن سنگین تر باشد، قیمت انگشتر های جواهری که با این سنگ قیمتی ساخته می شوند نیز افزایش پیدا می کند. همانطور که اشاره کردیم سنگ برلیان نوعی الماس و دارای رنگ های متنوعی می‌باشد. البته الماس های رنگی جزو نمونه های بسیار کمیاب هستند، اما می توان گفت که به دلیل رنگ های متنوع این سنگ های ارزشمند وجود عناصر طبیعی در این سنگ ها است.

به عنوان مثال برخی از الماس ها دارای رنگ زرد روشن یا زرد متمایل به قهوه‌ای هستند. برخی دیگر از این الماس ها دارای رنگ زرد پررنگ هستند. همانطور که گفتیم وجود عناصری در این سنگ های گران بها باعث پیدایش رنگ های گوناگون می شود. به عنوان نمونه الماس های صورتی یا قرمز رنگ که جذابیت بسیار زیادی دارند در کنار الماس های آبی رنگ یا سبز رنگ برای ساخت انگشتر برلیان استفاده می‌شوند و باعث جذابیت خیره کننده آن ها می‌شوند.

 

انواع انگشترهای جواهر

جدیدترین انگشترهای جواهر برلیان که از جنس طلا ساخته می شوند، دارای سنگ های قیمتی به نام برلیان هستند. زیبایی این انگشترها روی دستان بانوان وصل ناپذیر است. البته انواع مختلف انگشتر جواهر مناسب خانم ها و آقایان وجود دارد، اما بیشترین نمونه های انگشتر جواهر که دارای سنگ برلیان هستند، زنانه هستند.

بارزترین مشخصه انگشترهای جواهر برلیان وجود سنگ های تراش خورده ارزشمندی است که در اندازه‌های گوناگون روی انگشتر کار شده‌اند. امروزه با پیشرفت صنعت ساخت جواهر طراحی و ساخت انگشترهای جواهر نیز پیشرفت چشمگیری داشته و تنوع انگشتر های موجود در بازار می تواند خریداران را سردرگم کند. انواع انگشترهای جواهر برلیان عبارتند از:

 

انگشتر برلیان زنانه

جدیدترین انگشترهای جواهر برلیان زنانه که در انواع طرح های مختلف عرضه می شوند، معمولاً از جنس طلای سفید یا طلای زرد هستند.

برخی از نمونه های جدید این انگشتر ها به رنگ رزگلد می باشند و همه آن ها دارای سنگ های زینتی برلیان هستند.

از نمونه این انگشتر های زیبا که در فروشگاه جواهری عبداللهی می توانید پیدا کنید، عبارتند از:

انگشتر جواهر باگت و یاقوت با کد B4132 یکی از نمونه های بسیار جذاب و زیبا است که دارای سنگ یاقوت ارزشمند است. برای مشاهده انواع انگشترهای جواهر زنانه می توانید به بخش انگشتر جواهر زنانه در وب سایت جواهری عبداللهی مراجعه نمایید و انواع جواهرات زنانه زیبا مانند انگشتر های جواهر را مشاهده نمایید.

 

 

انگشتر جواهر الکترو اشکی یا انگشتر جواهر کد B5395 جزو نمونه‌هایی بسیار جذابی هستند که دارای سنگ های قیمتی می باشند. این انگشترها حاصل هنر دست طراحان ایرانی است که با سنگ های اصیل برلیان و مارکیز طراحی‌ شده‌اند.

 

 

انگشتر جواهر کد B1977 که از سنگ الماس ساخته شده جزو نمونه های زیبا لوکس و بسیار جذاب است که می توانید در وب سایت جواهری عبداللهی پیدا کنید. وزن سنگ الماس این انگشتر ۱.۹۲ قیراط است. طراحی منحصر به فرد این انگشتر که دارای ۴ بخش مجزا و یک نگین اشک مانند زرد رنگ است، باعث شده تا بسیاری از خانم ها آرزوی داشتن این انگشتر جواهر را داشته باشند.

 

 

انگشتر جواهر کد ۷۲۴۵ که از الماس و یاقوت کبود ساخته شده یکی از نمونه های بسیار زیبا و جذاب انگشترهای جواهر است که می توانید در فروشگاه جواهری عبداللهی پیدا کنید. نوع سنگ این انگشتر الماس و یاقوت کبود است. وزن سنگ الماس ۰.۲۸ قیراط و وزن یاقوت کبود ۰.۶۸ قیراط است که جزو نمونه های بسیار جذاب و پرطرفدار فروشگاه عبدالهی است.

 

 

انگشتر جواهر اونیکس گوچی نیز یکی از انگشتر های بی نظیر جواهر زنانه است. وزن این انگشتر ۸ گرم و ۵۵۰ سوت است. سنگ های به کار رفته برای ساخت این انگشتر جواهر زنانه اونیکس و برلیان است. رنگ این انگشتر طلای رزگلد بوده و جذابیت خیره کننده ای دارد. وزن سنگ این انگشتر ۰.۲۴ قیراط است و وزن طلای آن ۸.۵۵ گرم است.

 

 

انگشتر برلیان مردانه

انگشتر های برلیان مردانه که معمولاً به عنوان حلقه استفاده می شوند، دارای جذابیت و ارزش بسیار بالایی هستند. معمولاً خانم ها و آقایان هنگام ازدواج برای یکدیگر حلقه تهیه می کنند و چه بهتر این که حلقه مردانه دارای نگین برلیان باشد.

امروزه بسیاری از حلقه ها به صورت ست طراحی می شوند و زوج‌های جوان ترجیح می دهند حلقه ست برلیان تهیه کنند که دارای نگین های درخشان و خیره کننده برلیان است.

انواع انگشترهای جواهر مردانه نیز در وب سایت فروشگاه جواهری عبدالهی قابل مشاهده هستند. به عنوان نمونه:

 

انگشتر جواهر مردانه برلیان و امرالد کد A081 | جواهری عبدالهی

 

انگشتر جواهر مردانه کد A081 یکی از زیباترین انگشتر های مردانه است که برای ساخت آن از یک سنگ الماس ۱.۱۴ قیراطی استفاده شده، این انگشتر با وزن ۱۱.۷۱ گرم جزو نمونه های بسیار زیبا و جذاب برای آقایان خوش سلیقه است که قصد دارند از حلقه های جواهر استفاده کنند.

 

نوع دیگری از انگشتر جواهر مردانه که در وبسایت جواهری عبداللهی می توانید مشاهده نمایید، انگشتر جواهر کد B4199 است.

 

انگشتر جواهر مردانه کد B4199 | جواهری عبدالهی

 

این انگشتر نیز دارای سنگ الماس با وزن ۰.۶ قیراط که دارای جذابیت بسیار بالایی می باشد.

 

تشخیص انگشتر جواهر برلیان اصل

سنگ های برلیان نوعی الماس تراش خورده هستند که تشخیص اصل بودن آن ها نیاز به تجربه و تخصص بالایی دارد.

متأسفانه امروزه در جواهر فروشی ها از الماس های مصنوعی برای ساخت انگشتر های جواهری استفاده می کنند؛ بنابراین باید هنگام خرید جدیدترین انگشترهای جواهر برلیان بتوانید اصل بودن آن ها را تشخیص دهید.

البته در صورتی که از فروشگاه های معتبر و با سابقه در زمینه فروش جواهرات خرید کنید، خیال شما از این بابت راحت می شود. چرا که جواهر فروشی های معتبر هنگام فروش انواع جواهرات که دارای سنگ های قیمتی هستند شناسنامه این جواهرات را به شما ارائه می نمایند.

این شناسنامه ها که توسط موسسه های معتبر ارزیابی و تشخیص الماس صادر می شود، نشان دهنده اصل بودن سنگ برلیان استفاده شده برای ساخت انگشتر است.

  • بنابراین اولین راه برای تشخیص انگشتر جواهر برلیان اصل دارابودن شناسنامه است.
  • از جمله روش‌های دیگری که می‌تواند به شما کمک کند تا جدیدترین انگشترهای جواهر برلیان اصل را از نمونه های تقلبی تشخیص دهید، مشاهده انعکاس نور سنگ برلیان است.
  • البته روش‌های دیگری مانند مشاهده سنگ برلیان زیر میکروسکوپ نیز وجود دارد که همه این ها نیازمند تجربه و تخصص است.
  • وزن کردن سنگ برلیان نیز یکی دیگر از روش های تشخیص اصل بودن آن است.
  • یک نکته دیگر که حائز اهمیت است و برای تشخیص اصل بودن سنگ برلیان باید به آن توجه کنید این است که سنگ های برلیان اصل به هیچ عنوان روی پایه ساخته شده از فلز قابل نصب نیستند.
  • روش های دیگری نیز مانند قرار دادن برلیان در برابر اشعه ایکس یا اشعه فرابنفش نیز وجود دارد که همگی نیازمند به امکانات و دستگاه های به خصوصی هستند.
  • ·          اگر بخواهید یک آزمایش ساده برای تشخیص اصل بودن سنگ برلیان انجام دهید که نیاز به هیچ وسیله خاصی نداشته باشد، می توانید این کار را انجام بدهید

سنگ برلیان را داخل دهان خودتان قرار دهید و چند ثانیه صبر کنید. سپس برلیان را از دهان خودتان خارج کنید، اگر سنگی برلیان ۲ الی ۴ ثانیه به صورت یک شیشه مات و بخار گرفته باقی ماند و مجدداً شفاف شد، نشان دهنده این است که سنگ برلیان اصل است.

نکته: البته متأسفانه افراد سودجو برای این روش نیز یک راه کلاهبرداری پیدا کرده اند. روی سنگ برلیان را یک لایه کیوبیک زیرکونیا قرار می دهند که همین امر باعث می‌شود تا با این آزمایش نتوانید حقیقی بودن برلیان را تشخیص دهید.

 

کلام پایانی

برای مشاهده و خرید جدیدترین انگشترهای جواهر، انگشتر برلیان، انگشتر زمرد، انگشتر الماس و یا دسته بندی‌های دیگر جواهرات مثل سرویس جواهر، حلقه جواهر و … به وبسایت جواهری عبدالهی مراجعه کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه