حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

جواهرات تنیسی به چه جواهراتی می‌گویند؟

آخرین بروزرسانی : 1402/02/24
جواهرات تنیسی به چه جواهراتی می‌گویند؟ | جواهری عبدالهی
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 754نویسنده : دسته بندی : معرفی جواهرات

جواهرات تنیس قبلا به نام اترنیتی یا ابدیت معروف بودند؛ ولی با گذشت زمان اسم آن به جواهرات تنیس تغییر یافت و به دلیل مدرن تر و اسپرت تر بودن نام جدید این جواهرات فروش و محبوبیت بیشتری پیدا کردند. در این مقاله بیشتر با جواهر تنیس و شکل سنگ های به کار رفته در ساخت آن می پردازیم.

نوع شکل سنگ استفاده شده در جواهرات تنیس

جواهرات تنیس شامل دستبند، گردنبند و گوشواره تنیس در دو سبک مدرن و کلاسیک ساخته شده و به بازار عرضه می شود. در نوع کلاسیک این جواهرات یک ردیف الماس روی یک زنجیر نازک فلزی قرار داده شده که از لحاظ اندازه، رنگ، شکل، قیراط و شفافیت یکسان هستند. نوع مدرن جواهرات تنیس که طراحی متفاوتی دارد از الماس و دیگر سنگ های قیمتی ساخته می شود. در بعضی از مدل های این جواهر سنگ ها یک اندازه و یکسان نیستند؛ ولی الگوی آن‌ها متقارن بوده و ممکن است در برخی موارد در وسط سنگ های درشت تر کار شود و در طرفین سنگ های کوچکتر قرار گیرند.

۱. شکل سنگ‌ ها در جواهرات تنیس می تواند متفاوت باشد؛ به طوری که انواع برش های الماس در آن‌ها شامل الماس‌ های گرد، الماس ‌های مربعی با برش پرنسسی، الماس با برش باگت، الماس‌ های گلابی ‌شکل و الماس بیضی ‌شکل هستند.

۲. جنس سنگ‌ ها در این جواهرات در اصل باید الماس باشد؛ ولی به دلیل گران بودن الماس از سنگ های قیمی دیگر و الماس های آزمایشگاهی در ساخت آن ها استفاده می شود. همچنین ز لحاظ رنگ این جواهرات دارای رنگ های طبیعی و فانتزی هستند.

۳. شکل زنجیر پایه به صورت متنوعی وجود دارد که رایج ترین مدل های شکل پایه در زنجیر این جواهرات شامل بزل، کانالی و چنگکی است.

۴. جنس زنجیر فلزی پایه معمولا از طلای ۱۸ عیار، ۱۴ عیار و ۹ عیار یا پلاتین ساخته می شود؛ البته در برخی موارد به ندرت از نقره نیز استفاده می کنند. طلای 18 عیار مناسب ترین فلز برای ساخت زنجیره پایه جواهرات تنیس است؛ زیرا دوام و تراکم بیشتری داشته و لوکس تر است؛ ولی قیمت گران‌تری دارد.

پلاتین نوع دیگری از فلز برای ساخت زنجیر پایه این جواهرات است که گران و سنگین می باشد؛ ولی در صورتی که از الماس به عنوان سنگ جواهر استفاده می شود باید پایه قوی و ارزشمند نیز داشته باشد. با توجه به این موضوع بهترین جنس زنجیرهای پایه برای قرارگیری الماس روی آن ها پلاتین و طلای 18 عیار هستند. هنگام استفاده از الماس های رنگی فانتزی در ساخت جواهرات تنیس بهتر است رنگ پایه آن با رنگ الماس یکسان باشد؛ به عنوان مثال الماس قهوه ای در پایه رزگلد بهتر دیده می شود تا اینکه روی پلاتین قرار گیرد.

آشنایی با انواع جواهرات تنیس

از لحاظ شکل ظاهری جواهرات تنیس حالت خطی داشته و به صورت دستبند تنیس، گردنبند و به ندرت به شکل گوشواره ساخته می شوند. برای مشاهده انواع انگشتر زنانه خاص و شیک می توانید به دسته بندی انگشتر جواهر مراجعه کنید. در ادامه با ویژگی های دستبند و گردنبند تنیس آشنا می شویم.

1. گردنبند تنیس؛ شیک و انعطاف ‌پذیر

گردنبندهای تنیس بلندتر از دستبند و گوشواره تنیس هستند و می تواند در ساخت آن ها از الماس بزرگ تری استفاده شود؛ به همین دلیل قیمت آن ها گران تر است. گردنبندهای این نوع جواهرات به شکل یک رشته ای خطی یا چند رشته ای هستند؛ گردنبندهای دو رشته ای از قسمت سرشانه به بعد تک رشته ای شده اند تا پشت گردن کمی باریکتر باشد.

با به وجود آمدن هیپ ها و زنجیر الماس بلینگ، این جواهرات مورد استقبال خوانندگان و نوازدگان رپ قرار گرفت و مردان نیز به استفاده از این جواهرات علاقه مند گردیدند. از این رو جواهرات تنیس مورد استفاده هم خانم ها و هم آقایان است؛ ولی مردان جواهرات تنیس با سنگ های مشابه الماس را ترجیح می دهند.

برای ست کردن گردنبند تنیس می توان آن را با یک دستبند تنیس ست کرد؛ همچنین پوشیدن لباس های رنگ تیره و ساده  مثل مشکی سیر می تواند باعث درخشش بیشتر الماس شود در حالی که با پوشیدن لباس طرح شلوغ و یا گلدار، الماس در آن کاملا محو می شود.

2. دستبند تنیس؛ سبک، راحت و شیک

دستبند تنیس شیک و خاص بوده و روی دست بسیار زیبا و درخشنده به نظر می رسد. این دستبند ظاهری ساده داشته و می توان آن را به راحتی با سایر اکسسوری ها ست کرد. یک روش راحت ست کردن این دستبند، پوشیدن ان به همراه گردنبند یا گوشواره آن است. همچنین می توان دستبند تنیس را با ساعت استفاده نمود و یک ست زیبا ایجاد کرد. البته برای خلق ترکیب شیکی از ست ساعت و دستبند بهتر است فلز ساعت با سنگ های روی دستبند هماهنگی داشته باشند.

نحوه پوشیدن دستبند تنیس

دستبندهای تنیس را می توان به روش های مختلفی استفاده کرد و استایل خاصی را با این قطعه جواهر برای خود ایجاد نمود.

1. استفاده از دستبند تک: یک دستبند الماس تنیس در سبک یا اندازه ای باشد می تواند به تنهایی استفاده شود و روی دست خودنمایی کند.

2. پوشیدن دستبند با ساعت جفت

برای اینکه به مچ دست خود ظاهری زیبا و جذاب دهید می توانید دستبند تنیس را با یک ساعت ست کنید؛ انتخاب ساعتی با قاب الماسی می تواند درخشش بیشتر دستبند و ساعت را بیشتر نماید.

3. استفاده از دستبند با دیگر جواهرات مرواریدی

قرار گرفتن جواهرات الماس و مروارید در کنار هم ظرافت خاصی را روی دست به نمایش می گذارد.

وزن دستبند تنیس جواهر چقدر است؟

طراحی دستبندهای تنیس الماس به گونه ای است که روی ظاهر کلی افراد می تواند درخشش ظریفی ایجاد کنند. این جواهرات در انواع مختلفی هستند و وزن های متفاوتی دارند. واحد وزن دستبند تنیس و سایر جواهرات تنیس قیراط است و بین انواع دستبندها و گردنبندهای مختلف تنیس تعداد قیراط ها متفاوت می باشد. به طور میانگین وزن یک دستبند الماس معمولی حدود 3 تا 4 قیراط است. بیشتر این دستبندها در وزن کلی بین 2 قیراط تا 10 قیراط در بعضی جواهرات تنیس متغیر هستند.  معمولا به دلیل دست راست بودن بیشتر افراد، دستبند تنیس روی مچ دست چپ بسته می شود و اشخاص چپ دست می توانند دستبند تنیس را روی مچ دست راست استفاده کنند تا کاربرد بهتری داشته باشد. برای مشاهده و خرید ظریف ترین و لوکس ترین دستبندهای جواهر زنانه شامل دستبند الماس، صدف و یاقوت به سایت جواهری عبدالهی مراجعه کنید؛ در این سایت می توانید مدل های متنوعی از ست و نیم ست جواهرات زنانه را ببینید.

آشنایی با مزایای جواهرات تنیس

طراحی جواهرات تنیس به صورتی است که قابل استفاده برای بانوان ورزشکار و افرادی که سبک زندگی پر مشغله و فعالی دارند می توانند به راحتی از آن ها استفاده کنند. سبکی دستبند تنیس برخلاف سایر دستبندها و النگوها به قدری است که وزن آن روی مچ دست احساس نمی شود. همچنین این دستبندها انعطاف پذیری خوبی دارند و چون به مچ برخورد نمی کنند در هنگام فعالیت های مختلف آسیب نمی بینند. بانوانی که در حرفه ورزش تنیس فعال هستند می توانند به راحتی از این دستبند شیک حتی در هنگام بازی استفاده کنند.

یکی از ویژگی ها و مزایای مهم جواهرات تنیس داشتن قفل محکم آن ها است؛ البته بسته به اینکه سازنده چه کسی باشد می تواند برای آن قفل معمولی نیز گذاشته شود. خرید دستبند تنیس یا گردنبند تنیس با قفل محکم می تواند از شکستن قفل و گم شدن جواهر جلوگیری کند.

قیمت جواهرات تنیس

نوع سنگ به کار رفته در جواهرات تنیس تا حد زیادی تعیین کننده قیمت آن ها است؛ به طوری که با سنگین تر شدن الماس، قیراط آن بالا می رود و قیمت این نوع جواهرات افزایش می یابد. البته در صورت استفاده از الماس آزمایشگاهی به جای الماس طبیعی در جواهرات تنیس می تواند قیمت آن ها را بسیار کاهش دهد. به طوری که قیمت الماس آزمایشگاهی بین 50 تا 60 درصد از الماس طبیعی ارزان تر است.

عامل دیگر در قیمت جواهرات تنیس، میزان شفافیت الماس به کار رفته در این جواهرات است؛ به طور کلی با افزایش شفافیت الماس و سفیدتر بودن رنگ آن قیمت جواهرات تنیس گران تر می شود. با توجه به این موضوع برای خرید جواهرات تنیس ارزان قیمت تر افراد بیشتر به دنبال دستبندها و گردنبندهای تنیسی با درجه شفافیت کمتر الماس هستند.

جنس پایه جواهرات تنیسی نیز روی قیمت آن ها تاثیرگذار است؛ همان طور که بیان شد هر چه سنگ با ارزش تری در ساخت این نوع جواهرات استفاده شود نیاز به پایه های گران تری نیز می باشد. از این رو هیچ جواهر سازی روی نقره یا طلای با عیار پایین، الماس چند قیراطی را کار نمی کند و با به کارگیری پلاتین و طلای 18 عیار در ساخت پایه جواهر قیمت نیز بالا می رود.

جواهرات تنیس در فروشگاه جواهر عبدالهی

در فروشگاه طلا و جواهر عبدالهی می توانید انواع مدل متنوع ست و نیم ست و آویز زنانه الماس و مروارید را مشاهده کنید و به سلیقه خود آن را سفارش دهید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جواهرات تنیس می توانید با مشاوران فروشگاه جواهر عبدالهی تماس بگیرید و راهنمایی لازم را جهت خرید جواهر را دریافت نمایید.

جمع بندی

جواهرات تنیس از دسته جواهراتی هستند که با گذشت زمان از مد نمی افتند و می توان برای سال ها از آن‌ها استفاده کرد. خرید این نوع جواهرات مثل جواهرات مروارید یک سرمایه گذاری بلند مدت است که در مواقع ضروری و مشکلات اقتصادی می توانید با فروش آن ها مشکل مالی خود را حل کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه