حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس

آخرین بروزرسانی : 1402/12/14
زمان مطالعه : 5 دقیقهتعداد بازدید : 455نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

حوزه طلا و جواهرات برای بسیاری از افراد و به خصوص بانوان به اندازه ای جذاب است که به مطالعه داستان ها و تاریخ آن نشسته و از آن حسابی لذت می برند. در طی تاریخ معمولا خاندان های سلطنتی در کشورهای مختلف بیشترین حجم از طلا و جواهرات را در اختیار داشته اند که در تصاویر و ویدیوها نیز می توان به وضوح انواع آن ها را دید.

برای نمونه خاندان سلطنتی انگلیس مانند ملکه الیزابت و ملکه ویکتوریا نیز استفاده های فراوانی به عنوان زیورآلات از این طلا و جواهرات داشته اند. در این مطلب نیز اطلاعات بیشتری در مورد جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس به دست خواهید آورد. هر یک از این ملکه ها از جواهرات به خصوصی بهره می بردند که وجود نشانه ها در هر یک، پیغام هایی را به مخاطبان می دهد.

بررسی جواهرات برجسته خاندان سلطنتی انگلیس

با این که گنجینه خاندان سلطنتی انگلیس مملو از طلا و جواهرات گوناگون است، اما برخی از آن ها مهم تر و قیمتی تر هستند. معمولا نگاه ها نیز بیشتر به سمت این دسته از جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس است که در ادامه برخی از آن ها را زیر ذره بین قرار داده ایم:

1- تاج گل رز یاقوتی

مرور پیشینه خاندان سلطنتی انگلیس نشان می دهد به جواهرات مرتبط با تاج های خود اهمیت زیادی می دادند. برای نمونه تاج گل رز یاقوتی تنها یکی از آن ها بوده که شبیه به دسته گل طراحی شده است. این تاج توسط هیات نمایندگان برمه در روز عروسی ملکه الیزابت به او هدیه دادند و از آن پس برای چندین مرتبه هم استفاده شد.

جزئیات به ما می گوید در ساخت این تاج حدودا 96 یاقوت با کیفیت و زیبا استفاده شده است که ریشه این عدد به فرهنگ مردم برمه برمی گردد. آن ها بر این باور بودند که امکان مبتلا شدن انسان به 96 بیماری وجود دارد و این 96 یاقوت نیز می تواند ملکه را در برابر بیماری های گوناگون نجات دهد. نه تنها این جواهر، بلکه بسیاری از جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس پیام و مفهومی را در خود دارند.

 

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس | جواهری عبدالهی

 

2- گردنبند فستون

فستون هم به نظر یکی از آن گردنبندهای سنگین و با ارزش است که توسط ملکه الیزابت مورد استفاده قرار می گرفت. البته این گردنبند قدمت زیادی دارد و در حال صد ساله شدن است. در سال 1947 میلادی بود که جرج ششم دستور به ساخت این جواهر را داد و متخصصان این حوزه نیز آن را به بهترین شکل به وجود آوردند. بیشتر از 150 قطعه الماسی در این گردنبند به کار رفته است که نسل به نسل بین این خاندان چرخید تا به ملکه الیزابت رسید.

با نگاهی به ظاهر این گردنبند می توان 3 ردیف اصلی از الماس را دید که مجموعا وزنی مساوی با 170 قیراط دارد. پیش از رسیدن ملکه الیزابت به قدرت بودن که جورج این گردنبند را به وی اهدا کرد. از آن زمان به بعد، فیستون به دفعات توسط ملکه استفاده شد و رسانه های تلویزیونی در زمان گرفتن ویدیو و تصاویر هم توجه فراوانی به آن داشتند.

3- الماس ریوری

یکی دیگر از جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس، الماس ریوری است که برای آخرین بار توسط ملکه الیزابت استفاده شده است. بعد از مرگ این ملکه، هنوز مشخص نیست این الماس زیبا و درخشان توسط چه فردی مورد استفاده قرار می گیرد. ملکه ماری به عنوان نخستین فرمانروای زن خاندان سلطنتی بریتانیا به حساب می آید که همه وی را به جواهرات گرانبهایش می شناسند.

یکی از جواهراتی که در زمان این فرد به وجود آمد، ریوری بود که البته تنها بخشی از کلکسیون جواهرات او را شامل می شد. مانند دیگر جواهرات این خاندان، ریوری نیز بعد از سال ها به الیزابت رسید که از 34 قطعه الماس به وجود آمده است. این ست زیبا در واقع یک گردنبند بسیار بزرگ و پر وزن و همچنین یک جفت گوشواره را تشکیل می دهد.

4- جواهرات کولیان 3 و 4

در سال 1905 میلادی بود که الماسی در آفریقای جنوبی کشف شد و نام آن را کولیان گذاشتند. با توجه به این که آفریقای جنوبی در آن زمان مستعمره بریتانیا شناخته می شد، آن را در اختیار خاندان انگلیس قرار دادند. این جواهرات در دو مجموعه با نام های کولیان 3 و4 و همچنین اوزان 94 و 64 قیراطی بود که تحقیقات در مورد منشا و سازندگان آن همچنان ادامه دارد. سنگ های موجود در این جواهرات به زیبایی و ظرافت هر چه تمام تر برش خورده اند.

کولیان 3 و 4 طی آن دوران به شاه ادوارد چهارم به عنوان هدایا داده شد. ملکه ماری توانست تغییراتی را روی جواهرات اعمال کرده و آن ها را به شکل گل سینه در آورد. در نهایت هم این این دو جواهر در دسترس الیزابت دوم قرار گرفت. جالب است بدانید سایت ها و منابع کنجکاو در حوزه طلا و جواهرات، کولیان 3 و 4 را برای 50 میلیون پوند ارزش گذاری کردند. بنابراین آن را اکنون می توان در ردیف گران قیمت ترین جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس قرار داد.

 

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس | جواهری عبدالهی

 

انواع جواهرات ملکه ویکتوریا

در بین خانواده سلطنتی انگلیس از طلا و جواهرات تنها به عنوان زیورآلات استفاده نمی شود. برای نمونه افراد زیادی تاج پادشاهی بریتانیا را دلیلی برای جنگ بین برخی سرزمین ها می دانند. در بالا نیز اشاره شد که برخی از جواهرات این خاندان دنیایی از رمز و راز را در خود گنجانده اند. ملکه ویکتوریا یکی از افرادی است که این مفاهیم و رموز را باب کرد. پس بد نیست به تعداد از این جواهرات در این بخش اشاره کنیم:

1- تاج سلطنتی انگلیس

دستور ساخت این تاج در سال 1937 توسط جورج پنجم داده شد. این تاج با هدف حضور پادشاه در دوربر دهلی ترتیب داده شد که وزنی برابر با 3 کیلوگرم هم داشت. استفاده از الماس کوه نور برای این تاج سبب جذاب تر شدن آن هم شد. مشهورترین سنگ جهان درست آن را وسط تاج مشاهده می کنید.

در واقع از این تاج بسیار سنگین بیشتر برای مراسمات تاج گذاری استفاده شده و به غیر از آن نمی توان استفاده دیگری از آن داشت. اکنون این تاج در آستانه نود ساله شدن است و نسل به نسل بین ملکه ها و پادشاهان انگلیس می چرخد.

2- گل سینه یاقوت کبود ویکتوریا

گنجینه ها و جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس تمامی ندارند و گل سینه یاقوت کبود متعلق به ملکه ویکتوریا را هم باید یکی از آن ها عنوان کرد. ملکه ویکتوریا به این خاطر که علاقه فراوانی به یاقوت کبود داشت، آن را در مراسم نامزدی خود هدیه گرفت.

جالب است بدانید سنت قدیمی بریتانیا می گوید عروس در مراسم ازدواج خود باید وسایل قدیمی، وسایل جدید، وسایل قرض گرفته و هر چیز آبی رنگی را با خود ببرد. بنابراین هدیه ویکتوریا نیز به رنگ آبی بود.

3- تاج کوچک ویکتوریا

1870 سال مهمی برای خاندان بریتانیا بود. مرگ همسر ملکه ویکتوریا اتفاقاتی تازه را در این منطقه رقم زد و ویکتوریا دستور ساخت یک تاج زیبا را داد. عجیب ترین نکته در مورد تاج کوچک ویکتوریا، وجود 1187 قطعه الماس در آن است؛ بنابراین این تاج با وجود حجم و وزن کمتر نسبت به تاج اصلی، از سری جواهرات با ارزش این خاندان محسوب می شود.

 

جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس | جواهری عبدالهی

 

جواهرات ملکه الیزابت

در زمان سلطنت ملکه الیزابت تاجی جداگانه برای وی ترتیب داده شد که شامل 3000 قطعه الماس، 270 مروارید، 17 عدد یاقوت کبود و 11 تا زمرد بود. شایعاتی هم می گوید یاقوت سرخ در مرکز این تاج قرار دارد و به همین دلایل، تاج پادشاهی ملکه الیزابت بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

جواهرات این دوره تنها به این تاج ختم نمی شود و احتمالا داستان عصای ملکه الیزابت را هم شنیده یا آن را دیده باشید. این عصای سلطنتی به دفعات زیاد توسط ملکه در مراسم ها و سخنرانی های مختلف استفاده شده است که البته قدمتی طولانی دارد. در سال 1661 به صورت رسمی از این عصا رونمایی شد، اما به سبب ارزشمند بودن، در سال 1910 مورد بازسازی قرار گرفت. اکنون بزرگ ترین الماس سفید اشک شکل دنیا روی این عصا قرار گرفته شده است. بدنه عصا از جنس طلا بوده و بالا و پایین آن با انواع سنگ های قیمتی و رنگی تزئین شده است.

سخن پایانی

این مطلب با هدف شناخت جواهرات خاندان سلطنتی انگلیس نوشته شده است که امیدواریم از آن لذت برده باشید. طبیعتا تهیه طلا و جواهرات به وزن و شکل ظاهری این خاندان کار ساده ای نیست، اما می توان گزینه های جذابی را هم در بازار پیدا کرد. مشتریانی که به شعب جواهری عبدالهی مراجعه می کنند، همواره به تعریف و تمجید از جواهرات آن می پردازند. وجود مدل های مختلف طلا و جواهر سبب جذب مشتریان به این شعب شده است.

برای تهیه این موارد نیاز به مراجعه حضوری است که آدرس هر یک از شعب را در سایت درج کرده ایم. با این حال برای دانستن اطلاعاتی مانند قیمت به روز، همین حالا با شماره تلفن های موجود در سایت تماس بگیرید. تیم ما به صورت تمام وقت آماده است تا به سوالات شما عزیزان و درخواست ها برای استعلام قیمت پاسخ بدهد. به یاد داشته باشید منصفانه ترین تعرفه های ممکن از سوی تیم عبدالهی در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه