حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

جواهر باگت

آخرین بروزرسانی : 1403/02/02

اگر عاشق سنگ‌های قیمتی و نگین‌های تزیینی باشید، حتماً نام جواهر باگت را شنیده‌اید. در واقع باگت نام یکی از انواع تراش سنگ‌های زینتی است که به خاطر فرم هندسی خود توانسته توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. ازآنجاکه ایده‌های متنوع برای تراش دادن سنگ‌های قیمتی، جلوه خاصی به آن‌ها می‌بخشد، این روزها سنگ‌هایی چون الماس با استفاده از شیوه‌های مختلف تراش می‌خورند. بنابراین اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی با تراش باگت هستید و می‌خواهید بدانید عوامل مؤثر بر کیفیت تراش باگت کدم‌اند، این مقاله از سایت جواهری عبداللهی را از دست ندهید.

جواهر باگت چیست؟

جواهر باگت همان سنگ زینتی الماس است که به خاطر نحوه تراش آن به شکل مستطیلی، به نام باگت شناخته می‌شود. در این نوع از تراش سطوح موازی و نرده‌ای شکل روی سنگ الماس شکل می‌گیرد و درخشش آن را دوچندان می‌کند. نگین‌های باگت دارای ۱۴ سطح صیقلی هستند و همین باعث می‌شود تا این جواهر نسبت به جواهراتی که دارای سطح تراش بیشتری هستند درخشش و بازتاب نور کمتری داشته باشد. البته این نحوه تراش باعث می‌شود تا میزان دور ریز سنگ گران قیمت الماس کمتر باشد. به همین خاطر نگین‌های باگ نسبت به نگین‌های دیگری که بیشتر تراش می‌خورند، قیمت کمتری دارند.

در واقع نگین‌های باگت در کنار الماس‌ها یا سنگ‌هایی قرار می‌گیرند که تراش بیشتری خورده‌اند. به این صورت این دو سنگ با نوع تراشی که دارند، تکمیل کننده یکدیگر می‌شوند. توجه داشته باشید که هنگام خرید جواهر باگت، حتماً به کیفیت تراش الماس توجه کنید. زیرا این نحوه تراش دادن الماس باعث می‌شود تا ناخالصی‌ها و عیوب موجود در سنگ نمایان شود و به راحتی امکان تشخیص سنگ‌های نامرغوب از نمونه‌های مرغوب وجود داشته باشد.

 

جواهر باگت | جواهری عبدالهی

 

آشنایی با تراش باگت

جهت آشنایی با تراش باگت ابتدا باید با انواع تراش الماس آشنا شوید تا بدانید تفاوت آن ها با یکدیگر چیست و چه عواملی بر کیفیت جواهر باگت تأثیر می‌گذارند. انواع تراش الماس که با توجه به نوع برش، دسته‌بندی می‌شوند، اشکال مختلفی را در ظاهر این جواهر زینتی پدید می‌آورند. هر یک از این تراش‌ها دارای کیفیت و ظاهر متفاوتی هستند. انتخاب نوع تراش توسط افراد متخصص صورت می‌گیرد. متخصصان تراش الماس با در نظر گرفتن نوع سنگ و فرم آن، روشی را انتخاب می‌کنند که عیوب موجود در سنگ تا حد ممکن حذف شود و در معرض دید قرار نگیرد. انواع تراش الماس عبارت‌اند از:

  • برلیان
  • پرنس
  • باگت
  • تراش قلب
  • اشک
  • مارکیز
  • کوشن
  • بیضی
  • تابشی
  • زمرد
  • تریلیون

با توجه به نمونه‌هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، حالا دیگر می‌دانید که تراش باگت هم نوعی روش برای تراش جواهر الماس است. استاندارد خاصی برای تراش باگت وجود ندارد و نوع تراش آن با توجه به نوع سنگ و ویژگی‌های ظاهری آن انتخاب می‌شود. نکته‌ای که باید درباره تراشه باگت بدانید، این است که ‌سنگ‌های الماس باگت درخشش چندانی ندارند. بنابراین هرچه هم الماس بزرگ‌تری را خریداری کنید نمی‌توانید انتظار درخشش زیادی داشته باشید. انتخاب تراش دوار و برلیان برای افرادی که به درخشندگی الماس اهمیت می‌دهند، بهتر است. در واقع کاربرد تراش باگت به‌عنوان مکمل انواع تراش الماس است. زیرا این نوع از تراش، درخشش چندانی ندارد و نقش تکمیل کننده را دارد.

عوامل مؤثر بر کیفیت تراش باگت

عوامل متعددی مانند رنگ سنگ، شفافیت آن، اندازه بریدگی‌ها، قدرت براقیت، وزن سنگ و قیمت آن نیز تعیین کننده کیفیت نگین‌های باگت می‌باشند. با توجه به اینکه تراش جواهر باگت به کیفیت نوع سنگ و درجه مرغوبیت آن بستگی دارد، بهتر است با عوامل مؤثر بر کیفیت تراش باگت هم آشنا شوید.

 

جواهر باگت | جواهری عبدالهی

 

شکل اولیه الماس تراش نخورده

اولین نکته‌ای که بر کیفیت نگین باگت تأثیر دارد، شکل اولیه سنگ است. به سنگ‌های تراش نخورده راف می‌گویند. هرچه ظاهر این سنگ برای ایجاد اشکال هندسی مختلف گنجایش بیشتری داشته باشد و امکان حذف عیوب آن با استفاده از برش باگت وجود داشته باشد، کیفیت آن بهتر می‌شود.

رنگ سنگ

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بر کیفیت جواهر باگت، رنگ آن است. در صورتی که تراش باگت برای سنگ‌های الماس به کار رفته باشد، رنگ‌های نیترات و تراپزیوم برای سنگ‌های الماس قرمز، سبز، آبی و زرد تعیین کننده کیفیت آن هستند.

بریدگی‌ها و اندازه‌های سنگ

اگر تراش یا همان بریدگی سنگ، عیب و نقص کمتری داشته باشد و دارای اندازه‌های دقیق و همسان باشد، همان قدر جواهر باگت با کیفیت‌تر تلقی می‌شود.

شفافیت

سنگ‌هایی که دارای شفافیت بالا باشند، مسلماً کیفیت و قیمت بالاتری خواهند داشت.

براقیت سنگ

قدرت براقیت و درخشندگی قوی سنگ نیز یکی از فاکتورهایی است که نشان می‌دهد، این جواهر کیفیت بالایی دارد.

وزن سنگ

سنگ‌هایی که محکم‌تر هستند و وزن بیشتری دارند، اغلب کیفیت بالاتری هم دارند و میزان عیوب ظاهری موجود در آن ها کمتر است.

گنجایش الماس

برش الماس یا سایر سنگ‌های زینتی بستگی به عیوب ظاهری و گنجایش سنگ دارد. بنابراین هنگام انتخاب برش، اول به وزن سنگ توجه می‌کنند و این نکته را در نظر می‌گیرند که شکل تراش چگونه می‌تواند وزن اصلی این سنگ گران قیمت را حفظ کند و دورریز کمتری داشته باشد. البته محبوبیت نوع تراش نیز در نظر گرفته می‌شود. اما در اصل شکل سنگ ارتباط تنگاتنگی با تراش آن دارد.

حذف عیوب

انتخاب برش الماس بستگی به عیوب ظاهری سنگ هم دارد. گاهی اوقات متخصصان ناچار می‌شوند به خاطر حذف عیوب ظاهری، برش پیچیده‌ای را انتخاب کنند. درست است که نوع برش سنگ الماس بر براقیت و درخشندگی آن تأثیر می‌گذارد، اما باید به گونه‌ای هم باشد که بتواند عیوب ظاهری را مخفی کند.

 

جواهر باگت | جواهری عبدالهی

 

با توجه به مواردی که به آن ها اشاره کردیم، حالا دیگر می‌دانید عوامل مؤثر بر کیفیت نگین باگت کدم‌اند. اما بد نیست این نکته را هم بدانید که کیفیت برش دارای درجات مختلفی است که عبارت‌اند از:

  • برش ایده‌آل
  • برش اعلا
  • برش خیلی خوب
  • برش خوب
  • برش متوسط
  • برش ضعیف

کاربرد تراش باگت

در ابتدای بحث اشاره کردیم که جواهر باگت یا تراش باگت در واقع نوعی روش برای تراش الماس و سنگ‌های زینتی است. این برش که ظاهر مستطیلی شکل دارد، دارای لبه‌های تیز و مخروطی شکل می‌باشد. نگین‌های باگ معمولاً چند ضلعی هستند و برای تزیین سایر جواهرات به‌عنوان مکمل در کنار آن ها قرار می‌گیرند. کاربرد جواهرات تراش باگت در حلقه‌های نامزدی و ازدواج و سایر جواهرات دیگر می‌باشد.

نمونه‌های زیبایی از جواهر باگت را می‌توانید در سایت جواهری عبداللهی پیدا کنید. به‌عنوان مثال انگشتر جواهر کد B4683، انگشتر جواهر کد B4380، انگشتر جواهر کد B4215 و بسیاری از نمونه‌های زیبا و جذاب موجود در سایت، دارای الماس‌هایی زیبا و با کیفیت با نوع کات باگت هستند.

سنگ‌های باگت در دستبند، گردنبند و انواع جواهرات دیگر نیز به کار می‌روند. افرادی که عاشق سبک‌های مینیمال و در عین حال جذاب و پیچیده هستند، معمولاً جواهراتی با تراش باگت را انتخاب می‌کنند. این نوع از جواهرات شیک و مدرن هستند. امکان انجام تراش باگت روی انواع سنگ‌های قیمتی چون الماس، یاقوت کبود، زمرد و … وجود دارد.

 

جواهر باگت | جواهری عبدالهی
انگشتر جواهر کد B4683

قیمت جواهر باگت

درست است که آشنایی با جواهر باگت جذابیت زیادی دارد. اما یکی از مواردی که هنگام خرید جواهرات با نگین باگت، تأثیر زیادی بر انتخاب افراد دارد، قیمت جواهر باگت است. با توجه به اینکه عوامل مختلفی قیمت نگین باگت را تحت تأثیر قرار می‌دهند، نمی‌توان گفت که قیمت این جواهر چقدر است. از جمله عواملی که تأثیر بسزایی بر قیمت این جواهر ارزشمند و زیبا دارند، می‌توان به فاکتورهای زیر اشاره نمود.

  • نوع نگین
  • کیفیت برش
  • قیمت ارز
  • فروشگاه عرضه کننده جواهرات
  • متخصص تراش

با توجه به همه این عوامل، شما عزیزان می‌توانید جهت کسب اطلاعات دقیق درباره قیمت جواهر باگت با کارشناسان بخش فروش جواهری عبداللهی تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت نمایید.

خرید جواهر باگت

خرید و فروش جواهر پرطرفدار باگت در سراسر دنیا انجام می‌شود. در واقع این نگین‌های زیبا به دلیل ظرافت خاصی که دارند در مجموعه جواهرات مطرح و پرطرفدار جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در کشور ما نیز برخی از فروشگاه‌ها در زمینه فروش جواهر باگت فعالیت می‌کنند. مجموعه جواهری عبداللهی نیز یکی از فروشگاه‌های باسابقه در تهران است که انواع جواهرات زیبا و ظریف با نگین باگت را در اختیار هم‌وطنان عزیز قرار می‌دهد. بنابراین اگر قصد خرید جواهر باگت اصل را دارید، بهتر است به فروشگاه‌های معتبری چون جواهری عبداللهی مراجعه نمایید.

فروش کلیه محصولات این سایت به صورت حضوری و از طریق شعب موجود در تهران انجام می‌شود. در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری درباره جواهر مورد نظر خود دارید و یا می‌خواهید قبل از مراجعه حضوری، استعلام موجودی بگیرید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در وب سایت جواهری عبداللهی که مربوط به شعب مختلف این فروشگاه هستند، تماس بگیرید.

برای مشاهده جواهرات مورد نظر خود نیز می‌توانید به بخش جواهرات در سایت رجوع کنید. در این بخش شما عزیزان می‌توانید انواع انگشتر جواهر، گردنبند جواهر، دستبند، جواهرات مردانه، نیم ست جواهر زنانه و حلقه جواهر را مشاهده کنید که با استفاده از نگین‌های الماس با تراش باگت ساخته شده‌اند.

کلام پایانی

جواهر باگت یکی از جواهرات ارزشمند و پرطرفداری است که تأثیر ماندگاری از خود بر جای می‌گذارد. شکل منحصر به فرد این جواهر باعث شده تا نسبت به برش‌های سنتی انواع سنگ‌های قیمتی، طرفداران بیشتری داشته باشد. در واقع تراش باگت نوعی تراش است که از آن برای شکل دادن به سنگ‌های قیمتی چون الماس استفاده می‌شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه