حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت

آخرین بروزرسانی : 1402/11/03
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 325نویسنده : دسته بندی : دسته بندی نشده

گوشواره ها از جمله محبوب ترین زیورآلات برای خانم ها به شمار می روند. امروزه گوشواره ها در مدل های متنوعی طراحی و ارائه می شوند که هر یک از آن ها زیبایی خاصی دارند. گوشواره جواهر را می توان به عنوان یکی از گران ترین و لوکس ترین انواع گوشواره ها معرفی کرد. همان طور که می دانید گوشواره جواهر به گوشواره ای گفته می شود که بر روی آن سنگ های قیمتی جذابی قرار گرفته است. به همین علت ظاهری لوکس تر و زیباتر نسبت به سایر گوشواره ها دارد. توجه به فرم صورت یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در انتخاب گوشواره جواهر می‌باشد.

با این که گفته می شود برای انتخاب گوشواره یا هر زیورآلات دیگری باید به موقعیت استفاده از آن و لباس های خود توجه کنید؛ اما یک موضوع مهم دیگر وجود دارد که بسیاری از افراد به آن توجهی ندارند. این موضوع مهم، توجه به فرم صورت است. گوشواره ای که انتخاب می کنید باید بر اساس فرم صورت شما انتخاب شده باشد تا بتواند زیبایی خود را به نمایش بگذارد. خرید گوشواره بر اساس فرم صورت، قاعده و اصول خاصی دارد که باید آن را رعایت کنید. به همین جهت ما در این مطلب راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت را در اختیار شما قرار می دهیم.

 

 

تشخیص فرم صورت

قبل از این که بخواهیم در مورد راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت صحبت کنیم، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که بتوانید فرم صورت خود را تشخیص دهید. با تشخیص فرم صورت به راحتی می توانید برای خرید گوشواره اقدام کنید. برای این کار می توانید به روش زیر عمل کنید.

  • طول صورت خود را اندازه بگیرید. طول صورت عبارت است از بالای پیشانی تا پایین چانه.
  • خط فک را اندازه بگیرید. خط فک یعنی اندازه پهن ترین بخش چانه
  • عرض پیشانی را اندازه بگیرید. یعنی اندازه پهن ترین قسمت پیشانی.
  • عرض گونه ها را اندازه بگیرید. اندازه عرض گونه ها یعنی باید ببینید بیشترین فاصله بین دو گونه شما چند سانت است.

مشخصات صورت گرد

اگر هر یک از مشخصات زیر را دارا بودید، یعنی صورت شما گرد است.

  • اندازه فاصله دو گوش با اندازه چانه تا پیشانی در صورت های گرد تقریبا مساوی است.
  • در صورت گرد پهن ترین قسمت صورت در کنار گونه ها قرار دارد.
  • چانه شما به شکل گرد است.
  • در فرم صورت دایره یا گرد هیچ خط شکسته ای مشاهده نمی شود.

مشخصات صورت بیضی

در این فرم صورت شما مشخصات زیر را خواهید داشت.

  • در صورت بیضی اندازه پیشانی از چانه پهن تر است.
  • این فرم صورت معمولا با گونه هایی استخوانی بزرگ همراه است.
  • در این فرم صورت افراد معمولا فک گردی دارند.

 

 

مشخصات صورت مربعی

صورت مربعی دارای مشخصات زیر است:

  • در صورت های مربعی معمولا اندازه چانه و پیشانی برابر است.
  • در این فرم صورت چانه یا تخت و یا به شکل مربعی است.
  • پیشانی این افراد معمولا در راستای خط رویش مو است.
  • طول و عرض صورت در این فرم با هم برابر هستند.

مشخصات صورت قلبی

یکی دیگر از مدل های فرم صورتی که می خواهیم در این راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت به آن بپردازیم، مدل صورت قلبی است. افراد دارای مدل صورت قلبی مشخصات زیر را دارند.

  • گونه های استخوانی و بزرگ
  • چانه ای دراز، کوچک و تیز
  • فکی پهن که به صورت مخروطی تا چانه ادامه دارد.

مشخصات صورت کشیده و باریک یا مستطیلی

این نوع فرم صورت همان طور که از نامش پیداست به گونه ای است که تمام اجزا حالتی بلند و کشیده داشته و پهنای آن ها کم است.

مشخصات صورت لوزی

افرادی که صورت لوزی دارند، معمولا دارای گونه های پهن تری از پیشانی هستند. همچنین گونه آن ها نیز از چانه نیز پهن تر است.

 

 

گوشواره جواهر مناسب فرم صورت گرد

اگر صورت شما فرم گرد دارد، بهترین گوشواره جواهر برای شما گوشواره های بلند و آویز هستند. برای انتخاب گوشواره جواهر بلند و آویز برای این فرم صورت می توانید به سراغ مدل هایی بروید که قسمت پایینی آن ها کشیده تر است. این مدل گوشواره باعث می شود که فرم صورت شما کشیده به نظر برسد و تعادل در آن رعایت شود.

همچنین گوشواره های چلچراغی نیز می توانند برای این فرم صورت مناسب باشند؛ زیرا این مدل گوشواره جواهر ریشه هایی بلند دارند. در راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت، به این نکته دقت کنید که انتخاب گوشواره های جواهری که به شکل دایره ای و حلقه هستند، باعث می شوند تا صورت شما گردتر از حالت طبیعی به نظر برسد.

گوشواره جواهر مناسب فرم صورت بیضی

در این بخش از راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت، می خواهیم مناسب ترین گوشواره جواهر برای صورت های بیضی را به شما معرفی کنیم. جالب است بدانید فرم صورت بیضی را معمولا بهترین فرم صورت می دانند؛ زیرا در این فرم تمام جزئیات دارای تناسب هستند. با این جود باید گفت که بهترین مدل گوشواره جواهر برای این فرم صورت مدل های بلند و کشیده یا گوشواره های جواهر اشک هستند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در انتخاب گوشواره های بلند دقت کنید. گوشواره شما نباید بسیار بلند یا بیش از حد پهن باشد. همچنین مدل های میخی و گوشواره جواهر مروارید نیز می توانند انتخاب مناسبی برای این فرم صورت باشند.

گوشواره جواهر فرم صورت مربعی

اگر صورت شما فرم مربعی دارد و می خواهید یک گوشواره جواهر زیبا را خریداری کنید، بهتر است به دنبال گوشواره های حلقه ای، دایره ای، گرد و اشکی بروید. این مدل های می توانند در جزئیات صورت شما تعادل ایجاد کنند. گوشواره هایی که به شکل دایره و گرد هستند، می توانند موجب شوند تا بخش های تیز صورت کمتر نمایان باشد. اگر صورت شما فرم مربعی دارد، به دنبال خرید گوشواره ها زاویه دار و مربعی نباشید. این مدل گوشواره ها صورت شما را بیش از حد به شکل مربعی نشان می دهند.

 

 

گوشواره جواهر فرم صورت قلبی

اگر متوجه شدید که فرم صورت شما قلبی است، گوشواره های جواهری را انتخاب کنید که به صورت آویز دار و بلند هستند. بهتر است گوشواره هایی که انتخاب می کنید، دارای انتهایی گرد باشند نه تیز؛ در این صورت در چهره شما تعادل ایجاد می شود.

گوشواره جواهر برای صورت کشیده

گوشواره هایی جواهری که برای صورت کشیده خود انتخاب می کنید، باید به گونه ای باشند که صورت شما را گردتر نشان دهند. به همین علت گوشواره های آویز دایره ای و گرد می توانند یک انتخاب عالی برای شما باشند. به عبارتی هر نوع گوشواره ای که بتواند از کشیده بودن صورت شما بکاهد و آن را گردتر نشان دهد، می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. همچنین گوشواره های میخی برای این مدل فرم صورت نیز مناسب هستند.

گوشواره جواهر برای صورت لوزی

تمامی مدل های گوشواره میخی می توانند برای صورت های لوزی مناسب باشند. به علاوه گوشواره های آویزی که قد کوتاهی دارند هم می توانند گزینه مناسبی برای این فرم صورت به شمار روند.

نکات مهم در مورد ست کردن گوشواره جواهر با فرم صورت

در راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت، تمامی مدل های صورت و گوشواره جواهر مناسب آن ها را به شما معرفی کردیم. علاوه بر این، نکات زیر نیز می توانند برای خرید گوشواره جواهر به شما کمک کنند.

  • در صورتی که فرم صورت خود را نمی دانید یا نمی توانید مناسب ترین فرم گوشواره را انتخاب کنید، بهتر است به سراغ گوشواره های جواهری میخی بروید. این گوشواره ها به راحتی با استایل های مختلف ست می شوند.
  • اگر موهای بلندی دارید، بهتر است گوشواره مورد نظرتان را متناسب با مدل مویی که قرار است در جشن و مهمانی ها داشته باشید، انتخاب کنید.
  • در صورتی که موهای شما بلوند و روشن است، برای انتخاب رنگ طلا به سراغ رنگ زرد بروید. این رنگ می تواند هماهنگی و همخوانی زیبایی را در چهره شما ایجاد کند.
  • در صورتی که موهای شما تیره است، بهترین انتخاب برای شما گوشواره های جواهری هستند که با طلای سفید ساخته شده اند. این تضاد می تواند جلوه بسیار زیبایی را در چهره شما ایجاد کند.

 

 

جمع بندی

گوشواره های جواهر از محبوب ترین نوع گوشواره ها به شمار می روند. تنوع بالای این نوع گوشواره موجب شده تا افراد برای خرید بهترین نوع گوشواره جواهر با مشکل مواجه شوند. بسیاری از افراد تمرکز خود را تنها بر روی ست کردن گوشواره با لباس خود می گذارند. در حالی که موضوع مهم تر از لباس وجود دارد و آن هم فرم صورت است. هماهنگی گوشواره جواهر با فرم صورت می تواند تاثیر زیادی روی زیبایی استایل شما داشته باشد.

ما در این مطلب، راهنمای کامل انتخاب گوشواره جواهر مناسب فرم صورت را به شما ارائه داده و تمامی مدل های فرم صورت را ب معرفی کردیم. همچنین بیان کردیم که کدام نوع گوشواره جواهر می تواند برای فرم صورت شما مناسب باشد. با مراجعه به بخش گوشواره در سایت جواهری عبداللهی، می توانید تمامی مدل های گوشواره جواهر را مشاهده کرده و متناسب با فرم صورت خود، هرکدام از آن ها را انتخاب نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه