حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

ست کردن جواهرات با لباس

آخرین بروزرسانی : 1403/02/16
ست کردن لباس با جواهرات | جواهری عبدالهی

یکی از مشکلاتی که خانم‌ها هنگام مهمانی رفتن دارند، ست کردن جواهرات با لباس است. زیرا انتخاب کردن گوشواره، گردنبند یا سرویس جواهر برای هر مدل لباس نیاز به‌دقت و توجه بسیاری دارد. اگر شما هم نمی‌دانید نکات ست کردن جواهر با لباس چیست، همین‌جا بمانید و این مقاله از سایت جواهری عبداللهی را تا انتها مطالعه کنید. مطمئن باشید نکات بسیار آموزنده و کاربردی در اختیارتان قرار می‌دهیم.

نکات ست کردن جواهر با لباس

اگر نمی‌دانید نکات ست کردن جواهر با لباس چیست:

  • بهتر است اول‌ از همه به مناسبتی که برای رفتن به آنجا نیاز به جواهر و لباس ست دارید، توجه کنید. زیرا هر لباس و هر جواهری مناسب مکان خاصی است.
  • به مدل و یقه لباس توجه کنید. اگر یقه لباس باز باشد، گردنبندی که انتخاب می‌کنید باید تناسب کافی با آن داشته باشد.
  • درصورتی‌که فرم صورت شما گرد، بیضی یا زاویه‌دار باشد، باید به یک سری نکات دیگر برای انتخاب جواهر توجه داشته باشید.
  • رنگ لباس نیز برای انتخاب جواهر، همان‌قدر که مدل لباس اهمیت دارد، مهم است.

در آخر نیز شما با توجه به شخصیت و سلیقه خودتان می‌توانید یک ست جواهر متناسب با لباس مهمانی یا لباس مجلسی خود پیدا کنید. اما قبل از انتخاب جواهر مناسب با هر مدل لباس به این نکات توجه داشته باشید.

جواهر موردنظرتان را متناسب با مکانی که می‌روید، انتخاب کنید.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید این است که سرویس جواهر، انگشتر یا دستبند جواهر شما با فضایی که به آنجا دعوت شده‌اید، تناسب داشته باشد. اگر قرار است یک شب شگفت‌انگیز در یک مهمانی و سالن مجلل را بگذرانید، پس بهتر است جواهرات گران‌قیمت و لوکسی را انتخاب کنید که دارای سنگ‌های زینتی مانند الماس و برلیان هستند. انواع سرویس جواهر زنانه در مجموعه جواهری عبداللهی، می‌توانند برای این مراسم‌ها گزینه‌های مناسبی باشند.

درصورتی‌که قصد دارید به یک دورهمی دوستانه و غیررسمی بروید، می‌توانید از جواهراتی استفاده کنید که دارای سنگ‌های نیمه قیمتی هستند. اگر به یک مهمانی کاری دعوت شده‌اید، بهتر است جواهراتی با طرح‌های ساده و شیک را انتخاب کنید.

 

ست کردن لباس با جواهرات | جواهری عبدالهی

 

حتماً به یقه لباس توجه کنید.

توجه به مدل یقه لباس اهمیت زیادی در انتخاب جواهرات دارد. اگر لباس شما یقه‌گرد، یقه‌قایقی یا یقه‌هفت دارد، بهتر است طول گردنبند جواهری که انتخاب می‌کنید، بیشتر از ۳۵ سانتی‌متر نباشد. اما در مقابل اگر یقه لباس شما پوشیده است به‌عنوان‌مثال یقه‌ایستاده یا یقه‌اسکی می‌پوشید، طول گردنبندی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند تا ۴۰ سانتی‌متر هم باشد. این یک قانون کلی نیست و شما می‌توانید مدل‌های مختلف گردنبند را انتخاب کنید تا ببینید کدام‌یک بیشتر با لباس شما همخوانی دارند.

انتخاب گردنبند برای لباس با یقه‌گرد

انتخاب گردنبند جواهر یا آویز جواهر برای لباس‌هایی که یقه‌گرد دارند، کار سختی نیست. اگر یقه لباس شما باز است، می‌توانید آویزهایی با سنگ‌های قیمتی یا مروارید انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از گردنبندهای پهن نیز استفاده نمایید.

انتخاب گردنبند برای لباس با یقه مربعی

لباس‌هایی که دارای یقه مربعی شکل هستند با گردنبندها و آویزهای جواهری ست می‌شوند که نازک باشند یا دارای چند آویز هم اندازه و متقارن باشند. با توجه به اینکه استخوان ترقوه در یقه لباس‌های گرد برجسته‌تر به نظر می‌رسد، بنابراین انتخاب آویز‌های متقارن، بسیار مناسب است.

انتخاب گردنبند برای لباس با یقه‌بسته

لباس‌هایی که دارای یقه‌بسته یا یقه‌اسکی هستند، گزینه‌های متعددی را برای انتخاب گردنبند جواهر پیش روی شما قرار می‌دهند. به همین خاطر می‌توانید از چندلایه گردنبند، زنجیرهای بلند، زنجیر کوتاه و سرویس‌های زیبای خود روی این لباس‌ها استفاده کنید.

انتخاب گردنبند برای لباس با یقه‌قایقی

یقه‌های باز مانند یقه‌قایقی، فضای کافی در اختیار شما قرار می‌دهند تا بتوانید گردنبندها و آویزهای خودتان را استفاده کنید. البته بهترین انتخاب برای این نوع از یقه‌ها آویزهای ساده، باریک و بلند است.

 

برای انتخاب گوشواره جواهر به فرم صورت توجه داشته باشید.

درست است که انتخاب گردنبند اهمیت زیادی دارد. ولی گاهی اوقات انتخاب یک گوشواره آن‌هم بدون گردنبند می‌تواند زیبایی شما را چندین برابر کند. البته علاوه بر یقه لباس، هنگام انتخاب گوشواره باید به فرم صورت هم توجه داشته باشید. ممکن است تصمیم بگیرید از یک گردنبند به‌عنوان جواهر مرکزی استفاده کنید و بخواهید گوشواره‌هایی را با گردنبندتان ست کنید. این‌طور مواقع انتخاب دستبندهای ساده و حلقه‌های کوچک و یا گوشواره‌های میخی بهترین انتخاب است. زیرا مرکز توجه گردنبند جواهر شما خواهد بود. اما اگر می‌خواهید مرکز توجه ساعت یا دستبند شما باشد، باید گوشواره‌ای را انتخاب کنید که جلوه کمتری نسبت به دستبند و ساعت دارد. درنهایت حتماً به فرم صورت و شکل چهره خودتان توجه داشته باشید.

 

ست کردن لباس با جواهرات | جواهری عبدالهی

 

  • اگر صورت بیضی‌شکل دارید، گوشواره‌های کوتاه و میخی شکل برای شما مناسب هستند.
  • اگر صورت گرد یا مربعی دارید، گوشواره‌های کشیده و آویز دار را انتخاب کنید
  • اگر صورت شما مستطیلی شکل است، گوشواره‌های حلقه‌ای و اشک مانند برای فرم صورت شما مناسب‌تر هستند.

برای انتخاب دستبند و انگشتر به فرم و رنگ پوست دست توجه کنید.

بعضی از افراد هستند که علاقه خاصی به دستبند و انگشتر جواهر دارند. این افراد باید به فرم انگشتان و پوست دست خودشان هم توجه داشته باشند. خانم‌هایی که انگشت کوتاه و تپل دارند، بهتر است حلقه‌های ظریف را انتخاب کنند تا انگشتان آن‌ها کشیده‌تر به نظر برسد. در مقابل خانم‌هایی که انگشت لاغر و کشیده‌ای دارند، می‌توانند حلقه‌های ضخیم‌تر را استفاده نمایند. درصورتی‌که مچ دست شما ظریف است، بهتر است دستبندهایی را انتخاب کنید که طرح ظریف‌تری دارند. اصولاً جواهراتی که دارای رنگ سرد هستند مانند طلاهای سفید، نقره و پلاتین برای افرادی مناسب است که رنگ پوست آن‌ها سفید و سرد است. اما افرادی که رنگ پوست آن‌ها گرم است. می‌توانند جواهرات رنگ طلایی، رز گلد و … را انتخاب کنند.

رنگ جواهرات را متناسب با رنگ لباستان انتخاب کنید.

گذشته از رنگ پوست، هنگام انتخاب و ست کردن جواهرات با لباس، باید به تناژ رنگ لباس هم دقت داشته باشید.

  • لباس‌هایی که دارای رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد هستند، جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شوند. بنابراین سرویس‌های جواهری به رنگ طلا یا رز گل برای این لباس‌ها مناسب هستند.
  • برای رنگ‌هایی مانند بنفش، سبز و آبی که تناژ سرد دارد، بهتر است جواهرات سفید و نقره‌ای‌رنگ را انتخاب نمایید.

ست کردن جواهرات با انواع لباس

در ابتدای بحث درباره نحوه ست کردن جواهرات با لباس‌های مجلسی و رسمی صحبت کردیم. اما اگر می‌خواهید لباس‌های ساده مانند تیشرت، بلوزهای آستین‌بلند یا ژاکت بپوشید، برای این نوع از لباس‌ها هم باید جواهرات مناسب انتخاب کنید.

  • اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه تیشرت می‌پوشید، بهتر است گردنبندهای ظریف و ریز را انتخاب کنید.
  • اگر لباس‌های بدون آستین و تاپ‌های آستین‌حلقه‌ای جزو لباس‌های محبوب شما هستند. بهتر است برای آن‌ها آویزهای بلند و نازک را انتخاب کنید. برای لباس‌های بدون آستین انتخاب یک دستبند هم گزینه عاقلانه‌ای است.
  • اگر همیشه لباس‌های آستین‌بلند می‌پوشید، بهتر است از دستبند و النگو استفاده نکنید. زیرا کار بیهوده‌ای است. مگر اینکه عادت داشته باشید آستین‌هایتان را همیشه بالا بزنید.
  • چنانچه تمایل به پوشیدن لباس‌های دکلته و یقه‌باز دارید، می‌توانید گردنبندهای زیبا و پرزرق‌وبرق را انتخاب کنید. زیرا فضای کافی برای نشان دادن این گردنبندها روی سینه شما وجود دارد.

برای انتخاب لباس به فرم بدن توجه کنید.

درست است که لباس و جواهر باید با یکدیگر همخوانی داشته باشد. اما اگر قد، هیکل شما و فرم بدنتان از قلم بیفتد، نمی‌توانید به تمام جوانب دقت کنید.

 

ست کردن لباس با جواهرات | جواهری عبدالهی

 

  • جواهرات بزرگ برای افرادی که جثه ریزی دارند، مناسب نیست.
  • افراد درشت هیکل نباید از جواهرات ریز و ظریف استفاده کنند.
  • افراد قد بلند بهتر است گردنبندهای بلند انتخاب کنند.
  • کسانی که دارای گردن کوتاهی هستند، بهتر است گردنبندهای ظریف را انتخاب نمایند.

نکات پایانی درباره ست کردن لباس با جواهرات

در این قسمت می‌خواهیم یک سری از نکات را برای شما توضیح دهیم که ممکن است هیچ‌کس به آن‌ها توجه نکند.

  • اگر از لباس‌های شلوغ و پرزرق‌وبرق خوشتان می‌آید، بهتر است جواهراتی انتخاب کنید که پرزرق‌وبرق و سنگین هستند. به این صورت تحت شعاع زیبایی لباستان قرار نمی‌گیرند و به خودی خود جذابیت دارند.
  • درصورتی‌که لباس‌های ساده می‌پوشید، بهتر است جواهراتی را انتخاب کنید که طرح‌های خلاقانه و جدید دارند. وقتی لباس ساده باشد، جواهری که شما انتخاب می‌کنید باید چشمگیر باشد.
  • برای لباس‌هایی که دارای تزیینات جواهر هستند، انتخاب دو گوشواره ساده بدون گردنبند، کافی است.
  • هنگام انتخاب سنگ‌های جواهر رنگی، می‌توانید آن‌ها را با رنگ کفش یا لباستان ست کنید
  • بهتر است با لباس‌هایی که طرح شلوغ دارند، گردنبندهای ساده و با لباس‌هایی که رنگ و طرح ساده دارند، گردنبندهای بزرگ و برجسته را بپوشید.

در فروشگاه جواهری عبداللهی شما عزیزان می‌توانید انواع گردنبند جواهر، سرویس‌های طلا و جواهر زیبا را پیدا کنید که با هر نوع لباسی هماهنگ می‌شوند. بعضی از این سرویس‌های جواهر دارای سنگ‌های رنگی مانند یاقوت کبود، زمرد و الماس هستند. بنابراین شما عزیزان می‌توانید متناسب با رنگ لباس و مدل آن، یکی از جواهرات زیبای ما را انتخاب کنید.

کلام پایانی

جهت مشاهده انواع گردنبند، گوشواره، دستبند و آویز جواهر می‌توانید به وب‌سایت جواهری عبدالله مراجعه نمایید. تمام طرح‌های زیبا و خاص ما در وب‌سایت موجود هستند. درصورتی‌که شما عزیزان قصد خرید دارید می‌توانید ابتدا از طریق شماره‌های بخش فروش، استعلام موجودی و قیمت بگیرید. سپس می‌توانید به‌صورت حضوری به یکی از شعب ما در تهران مراجعه نموده و برای خرید حضوری اقدام نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه