حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

سنگ مالاکیت چیست؟

آخرین بروزرسانی : 1403/01/30
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 475نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

سنگ مالاکیت از سنگ های سبز، نیمه قیمتی و بسیار زیبایی است که توسط بسیاری از شرکت های خلاق جواهرسازی در طراحی و تزیینات جواهراتی مانند گردنبند، انگشتر، گوشواره، دستبند و… به کار برده می شود. تراش های کابوشن این سنگ باعث شده تا جلوه‌ ای خیره کننده در طلاجات و جواهرات گران قیمت داشته باشد. نکته بسیار جالب درباره این سنگ واکنش سریع آن در برابر ضربه و گرما است. این امر باعث شده تا سنگ های مالاکیت در قالب های خاصی وارد دنیای جواهرات شده و اغلب ما آنها را در حصاری از فلز طلا و برش های تخت مشاهده کنیم. با این حال نه تنها محبوبیت مالاکیت کاهش یافته، بلکه همچنان در عرصه جواهرات می درخشد و مورد توجه برندهای برتر دنیا قرار گرفته است. در این مقاله به معرفی کامل مالاکیت پرداخته و درباره خواص، کاربرد و نحوه نگهداری آن توضیحاتی را به شما عزیزان ارائه می دهیم.

آشنایی با سنگ مالاکیت

سنگ مالاکیت در واقع ماده معدنی بوده که بر پایه کربنات مس تشکیل شده است. بر همین اساس اولین موارد کاربرد آن صرفاً به عنوان سنگ معدن مس و منبعی برای استخراج فلز بود. رنگ سبز این سنگ ناشی از اکسیداسیون مس در تماس با هوا صورت گرفته، چرا که این ماده معدنی در نزدیک‌ ترین نقطه به سطح زمین قرار داشته و تشکیل یافته است. سنگ های مالاکیت معمولا در داخل غارهایی اکتشاف می شوند که در آنها مواد معدنی به صورت پوشش سطح زمین یا  استالاکتیت تشکیل شده باشند. این سنگ در شکل معمولی مات بوده و بایستی توسط سنگ های مخصوص صاف و صیقلی شود. البته برخی سنگ های مالاکیت نیز کریستالی شکل بوده و از رنگی شفاف برخوردار هستند. مهمترین معادن استخراج این ماده معدنی در کشورهای مختلفی از جمله آمریکا، استرالیا، شیلی، آفریقا، ماداگاسکار، کوه های اورال و به خصوص کنگو واقع شده‌ اند.

 

 

سنگ مالاکیت چیست؟ | جواهری عبدالهی

 

سنگ مالاکیت در مطرح‌ترین برندهای جواهرات

انواع سنگ مالاکیت را می توان در طیف رنگ های سبز از روشن تا تیره و همچنین مایل به آبی در بسیاری از جواهرات مطرح و معتبر دنیا مشاهده کرد. این سنگ زینتی از ظاهری منحصر به فرد و زیبا برخوردار است. رنگ سبز آن در آمیخته با رگه های سیاه بوده که باعث شده این سنگ با دیگر مواد معدنی اشتباه گرفته نشود. سنگ های مالاکیت استخراج شده در کوه های اورال تحت عنوان سنگ قیمتی روسی در دنیا شناخته می شوند.

طراحان برندهای معروف در عرصه جواهرات توانسته اند کاربردهای جدید و خلاقانه‌ ای از این سنگ را در ساخت زیورالاتی مانند انگشتر جواهر زنانه، دستبندجواهر، گوشواره جواهر، گردنبند جواهر و… به وجود آورند. صنعتگران در قرن نوزدهم اغلب با قطعات بزرگ این سنگ کار کرده و از آن جهت تهیه لوازم تزیینی، گلدان، ظروف خانگی، جعبه جواهرات و… استفاده می کردند.

اما با گذشت زمان به تدریج زیبایی ها و جذابیت های منحصر به فرد مالاکیت بیشتر آشکار گردید و از این ماده معدنی در ساخت بسیاری از جواهرات از جمله آویز و پلاک جواهر، انواع گوشواره ها، دستبندهای جواهر و… استفاده شد. پدیده‌ ای که تا همین اواخر محدود به کشور روسیه بود. اما در سال های اخیر شاهد به کارگیری مالاکیت در بسیاری از مجموعه های دائمی به نمایش گذاشته شده توسط برندهای مطرح طلا و جواهر در دنیا هستیم. در حال حاضر بهره‌ گیری از مالاکیت در جواهرات ترند شده و برندهای مشهوری از جمله بولگاری، کارتیه، آرپلز، ون کلیف، بوچرن و شوپارد از این سنگ قیمتی به شکل خلاقانه و متبحرانه‌ ای در ساخت جواهرات خود استفاده کرده‌ اند.

 

سنگ مالاکیت چیست؟ | جواهری عبدالهی
آویز جواهر مالاکیت زنانه کد B0897

خواص سنگ مالاکیت

سنگ مالاکیت علاوه بر زیبایی خیره کننده ای که دارد دارای خواص درمانی بسیاری نیز است که در ادامه برخی از آنها را معرفی می کنیم:

  • مالاکیت نقش مهمی در کاهش فشار خون و تنظیم آن دارد. بدین ترتیب با استفاده جواهراتی که در آنها مالاکیت کار گذاشته شده مانند نیم ست جواهر مالاکیت کد 8، می توانید به سلامت قلب و عروق خود کمک کنید.
  • مالاکیت به جذب انرژی های مثبت کمک کرده و باعث تسکین درد می شود. سنگ های مالاکیت اغلب در کاهش دردهای عضلانی، مفصلی و… موثر هستند.
  • سنگ مالاکیت همچنین روند بهبود استخوان های شکسته را افزایش داده و باعث تسریع بازسازی آنها می شود.
  • از سنگ های مالاکیت تحت عنوان سنگ ماما یاد می شود چرا که این ماده معدنی فرایند زایمان را تسهیل کرده و باعث کاهش دردهای زایمانی می شود.
  • مالاکیت همچنین نقش موثری در کاهش استرس، اظطراب و ترس دارد. بر همین اساس استفاده از جواهراتی که دارای این سنگ هستند مانند انگشتر مالاکیت زنانه می تواند وضعیت روحی و روانی افراد را بهبود بخشیده و علائمی مانند تعریق و تپش قلب را کاهش دهد.

بهبود چاکراها با سنگ مالاکیت

سنگ های مالاکیت با توجه به رنگ سبز عمیق و همچنین خواص منحصر به فردشان ارتباط موثری با چاکراها دارند. بر همین اساس به آنها سنگ چاکرای قلب نیز گفته می شود. با استفاده از این سنگ و جواهرات آن می توانید کلیه انسدادهایی که در چاکرای قلب وجود دارد را برطرف کرده و به جذب انرژی آزاد در آن کمک کنید. علاوه بر این سنگ مالاکیت برای برطرف کردن انسداد چاکراه چشم که همان نیروی شناختی و شناختی است و چاکرای شبکه خورشیدی تحت عنوان نیروی خلاقیت و شخصیت نیز مفید است.

سنگ فوق با توجه به انرژی زمینی که دارد کمک شایانی به باز کردن این چاکراها کرده و بدین ترتیب زمینه ورود خرد و ارتباطات را به ذهن افراد فراهم و تسهیل می نماید. چنانچه چاکرای سوم چشم باز شود امکان نفوذ به زمینه های معنوی وجود داشته و می توان نسبت به آینده چشم انداز روشنی داشت. در واقع سنگ های قیمتی مثل مالاکیت از ابزارهای قدرتمند برای ایجاد هماهنگی و تعادل چاکراها در سیستم انرژی انسان ها هستند که باعث توسعه روحی و روانی آنها می شوند.

 

سنگ مالاکیت چیست؟ | جواهری عبدالهی

نحوه نگهداری از سنگ مالاکیت

همانطور که اشاره شد سنگ مالاکیت در برابر گرما و ضربه بسیار حساس بوده و همچنین در مواجهه با اسیدهای ضعیف دارای واکنش است. با توجه به این امر بهتر است در زمان نگهداری، تعمیر یا تمیز کردن مالاکیت دقت فراوانی را به خرج دهید. حرارت، آمونیاک و اسیدها تاثیر مخربی بر مالاکیت دارند. بنابراین  سنگ فوق بایستی دور از چنین موادی نگهداری شود. برای شستشو و تمیز کردن سنگ های مالاکیت و جواهراتی که دارای این سنگ هستند کافی است از صابون و آب ولرم استفاده کنید. این شستشوی ساده ضمن اینکه آسیبی به سنگ وارد نمی کند باعث درخشش و تمیز شدن کامل آن می گردد.

چگونگی شارژ سنگ های مالاکیت

سنگ های مالاکیت با توجه به اینکه نقش مهمی در بهبود بیماری ها و تسکین دردها دارند پس از مدتی کدر و مات می شوند. بر همین اساس بایستی هر چند وقت یکبار نسبت به تمیز کردن و شارژ کردن این سنگ ها اقدام شود. سنگ های مالاکیت با استفاده از نمک دریا قابل شارژ هستند البته در نظر داشته باشید که نمک بایستی کاملاً خشک باشد. چرا که ترکیب نمک و آب منجر به صدمه دیدن سنگ شده و رنگ سبز براق آن را مات و کدر می کند.

کاربرد مالاکیت

سنگ مالاکیت با توجه به قیمتی بودن و ظاهر خیره کننده‌ای که دارد اغلب در ساخت جواهرات مورد استفاده قرار می گیرد. اما از این سنگ با توجه به خاصیت های فراوانی که دارد برای خنثی کردن انرژی های منفی و… نیز به کار برده می شود. در ادامه این مقاله به بررسی مهمترین کاربردهای مالاکیت می پردازیم.

برطرف کردن انرژی منفی

از جمله ابزارهای موثر برای برطرف کردن انرژی های منفی در محیط خانه یا محل کار می توان به سنگ مالاکیت اشاره کرد. کافی است این سنگ را در محیط مورد نظر قرار داده تا هرگونه انرژی منفی آن را از بین برده و به پاکسازی محیط کمک نماید.

 

 

سنگ مالاکیت چیست؟ | جواهری عبدالهی
گوشواره جواهر کد B0844

افزایش نوآوری و خلاقیت

مالاکیت ماده معدنی فوق العاده‌ای است که با قرار دادن آن در اتاق یا محیط کار می توانید به افزایش نوآوری و شکوفایی خلاقیت خود کمک نمایید. این سنگ جذاب، زیبا و خوش رنگ مجموعه‌ای از انرژی های مثبت را به فرد منتقل کرده و باعث ایجاد ایده های خلاقانه و ناب در ذهن می گردد.

استفاده در ساخت جواهرات

مالاکیت از سنگ های قیمتی، زیبا و لوکس به شمار می آید. بر همین اساس از آن در ساخت اغلب جواهرات مانند گردنبند جواهر، انگشتر جواهر، گوشواره جواهر و… استفاده می شود. این سنگ با توجه به رنگ سبز طبیعی و عمیقی که دارد با اغلب جواهرات و لباس ها ست شده و استایل خیره کننده‌ ای را به افراد می بخشد.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی کامل سنگ مالاکیت پرداخته شد و اطلاعات جامعی در خصوص این سنگ قیمتی ارائه گردید. سنگ های مالاکیت علاوه بر جنبه تزیینی و زیبایی که دارند به عنوان عنصری خارق‌ العاده در باز کردن چاکراها و بهبود دردهای عضلانی و مفصلی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. شما می توانید برای مشاهده جواهراتی که در ساخت آنها از مالاکیت استفاده شده به وبسایت فروشگاه جواهری عبداللهی مراجعه کنید. همچنین در این مجموعه انواع گردنبند جواهر، گوشواره جواهر، حلقه جواهر، دستبند جواهر و… در جدیدترین و شیک‌ترین مدل های روز دنیا با ضمانت و فاکتور معتبر خدمت شما عزیزان ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه