حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

طلا و جواهرات مناسب با رنگ پوست

آخرین بروزرسانی : 1402/10/30
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 136نویسنده : دسته بندی : آموزش

همانطور که لباسی انتخاب می‌کنید که با رنگ یا تناژ پوست شما حداکثر هماهنگی را داشته باشد بایستی جواهرات را نیز متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. با شناخت جواهرات مناسب رنگ پوست می‌توان استایلی با حداکثر جلوه و درخشش را ایجاد کرد. به طور کلی هر رنگ جواهر یا طلا با یک رنگ پوستی زیباتر و جذاب‌تر جلوه خواهد کرد و حداکثر تطابق را با آن خواهد داشت. در حال حاضر در بازار زیورآلات طلا در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند که از پرطرفدارترین آنها می‌توان به طلای زرد، طلای سفید و رزگلد اشاره کرد. علاوه بر این سنگ‌ها و جواهرات ارزشمند نیز در رنگ‌های متنوعی وجود دارند. چنانچه از آن دسته افرادی هستید که در خرید طلا و جواهرات حداکثر دقت را داشته و همواره به مواردی مانند کاربرد، قیمت، مدل و طرح آن توجه می‌کنید، به این نکته نیز اهمیت داده و جواهراتی متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. اما قبل از آن بایستی بدانید رنگ پوست شما چه تناژی دارد. سپس با توجه به رنگ پوستتان خواهیم گفت که چه جواهرات یا رنگ طلایی مناسب رنگ پوست شما است!

چگونه تناژ رنگ پوست خود را تشخیص دهیم

حال برای اینکه زیورآلات طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست‌ انتخاب کنیم بایستی بدانیم که رنگ پوست ما دارای چه تناژی است؟ انواع رنگ پوست انسان در سه گروه سرد، گرم و خنثی دسته‌ بندی می شود. برای اینکه رنگ اصلی پوستتان را بشناسید و بر اساس آن جواهرات و زیورآلات طلا را انتخاب کنید چهار روش کاربردی وجود دارد.

 

انتخاب جواهر مناسب بارنگ پوست | جواهری عبدالهی
انواع تناژ رنگ پوست

 

 

روش اول

آسان‌ترین روش این است که بخشی از پوست بدن خود را که دارای رگ‌های قابل مشاهده است در معرض نور طبیعی قرار دهید. مچ دست از جمله بخش‌هایی است که می‌توانید رگ‌های آن را به راحتی مشاهده کنید. البته بایستی کمی دقت نیز در تشخیص رنگ پوست داشته باشید. چنانچه رنگ رگ‌های مچ دست تان سبز رنگ یا مایل به سبز بود بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که شما دارای پوستی با تناژ رنگ گرم هستید. پوست افرادی که رنگ رگ‌های آنها آبی و یا متمایل به آبی است نیز دارای تناژ رنگ سرد است. همچنین به ترکیب رنگ پوست گرم و سرد رنگ پوست خنثی می‌گویند.

روش دوم

در این روش بایستی واکنش پوست خود را در برابر نور خورشید بررسی کنید. چنانچه مدتی در زیر نور خورشید قرار گرفته و پوست تان به رنگ طلایی یا قهوه‌ای در آید تناژ رنگ پوست شما به احتمال زیاد گرم خواهد بود. اما اگر پوست بعد از قرار گرفتن در معرض نور خورشید دچار سوزش و قرمز رنگ شود متوجه خواهید شد که رنگ پوست شما دارای تناژ سرد است. در سایر واکنش‌ها نیز می‌توان پوست را در دسته‌بندی رنگ‌های خنثی قرار داد.

روش سوم

در این روش می‌توانید از یک تکه کاغذ سفید استفاده کنید. بدین ترتیب که آن را نزدیک صورت خود قرار داده و مقایسه کنید. چنانچه پوست شما گلگون و یا به رنگ صورتی جلوه نماید می‌توان گفت که پوست شما دارای تناژ سرد است. چنانچه رنگ صورت شما در مقابل کاغذ زرد دیده شود می‌توان نتیجه گرفت که تناژ پوست تان گرم است. همچنین برای رنگ پوست‌های خنثی ممکن است رنگ صورت مایل به خاکستری مشاهده شود.

روش چهارم

در این روش می‌توانید لباسی با رنگ تیره پوشیده و سپس به رنگ صورت خود توجه کنید. چنانچه صورت به رنگ کرم یا سفید جلوه نماید نشان دهنده گرم بودن رنگ تناژ پوست خواهد بود.

انتخاب طلا و جواهرات مناسب با رنگ پوست گرم

در این بخش از مقاله به بررسی طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست گرم خواهیم پرداخت. افرادی که پوست بدن آنها دارای تناژ گرم است می‌توانند زیورآلات طلایی را که دارای رنگ‌های زرد و طلایی هستند انتخاب کنند. همچنین افرادی که تناژ پوست آنها گرم است می‌توانند از جواهراتی با نگین نارنجی، سبز، قرمز، زرد، هلویی و قهوه‌ای استفاده کنند. از جمله سنگ‌های قیمتی زرد رنگ به کار رفته در جواهرات می‌توان به یاقوت زرد، زیرکن، چشم گربه یا اوپال و کوارتز زرد اشاره کرد. از سنگ‌های سبز نیز می توان یشم، زبرجد، یاقوت و زمرد سبز را نام برد.  الماس از جمله سنگ‌های براق شیشه‌ای و پردرخشش است که مناسب هر رنگ پوستی خواهد بود. انگشتر جواهر کد B1165 دارای سنگ زمرد سبز و الماس بوده و از جمله جواهرات مناسب با رنگ پوست گرم است.

 

جواهر مناسب با رنگ پوست | جواهری عبدالهی
انگشتر جواهر کد B1165

 

انتخاب طلا و جواهرات مناسب با رنگ پوست خنک و سرد

اگر رنگ پوست شما دارای تناژ خنک یا سرد است در این بخش به شما خواهیم گفت که از چه طلاجات یا جواهراتی استفاده کنید. بهترین رنگ زیورآلات طلا برای پوست‌های خنک یا سرد طلای سفید خواهد بود. در خصوص جواهرات نیز طرح‌هایی مناسب هستند که در آنها از سنگ‌های ارزشمند سفید رنگی مانند الماس و مروارید استفاده شده است. علاوه بر این سنگ‌های ارزشمند و سنگ‌هایی با رنگ‌های بنفش، سبز، آبی و قرمز نیز برای تناژ پوست خنک بسیار خیره کننده و جذاب خواهند بود.

از جمله سنگ‌های بنفش و زیبا می‌توان به سنگ آمیتیس اشاره کرد. همچنین سنگ‌های زمرد، تانزانیت، عقیق آبی و یاقوت کبود از مشهورترین و زیباترین سنگ‌های آبی هستند که افراد با رنگ پوست خنک می‌توانند از آنها استفاده کنند. از سنگ‌های قرمز نیز می‌توان لعل و یاقوت سرخ را نام برد که بسیار جذاب هستند. شما می‌توانید انواع انگشتر، گردنبند، گوشواره و سرویس جواهرات کار شده با سنگ‌های قیمتی و ارزشمند را از مجموعه جواهری عبداللهی انتخاب و خریداری کنید.

انتخاب طلا و جواهرات مناسب با رنگ پوست خنثی

اما افرادی که دارای رنگ پوست خنثی هستند افرادی بسیار خوش شانس هستند چرا که بسیاری از طلا و جواهرات مناسب رنگ پوست آنها خواهد بود. بنابراین می‌توانند با خیال راحت هر رنگ طلا یا جواهری را با رنگ پوستشان ست و هماهنگ نمایند.

طلا و جواهرات مناسب با رنگ پوست تیره

انتخاب زیورآلات و جواهرات مناسب با رنگ پوست سبزه و تیره نیز بسیار راحت است. با توجه به اینکه چنین پوست‌هایی دارای تناژ گرم هستند می‌توانند بسیاری از جواهرات و طلاها را در رنگ‌های متنوع استفاده نمایند. با توجه به نزدیک بودن رنگ پوست شما به تناژ گرم طلای زرد می‌تواند درخشش فوق العاده‌ای در استایل شما ایجاد نماید. همچنین استفاده از طلای سفید با توجه به تضادی که با رنگ پوست شما دارد بسیار خیره کننده خواهد بود. اما در نهایت بهترین گزینه تلفیق طلای زرد و سفید است. ولی توجه داشته باشید که با توجه به سبزه بودن پوستتان به هیچ عنوان از نگین‌های تیره استفاده نکنید.

طلا و جواهرات مناسب با رنگ پوست گندمی

اگر دارای پوستی گندمگون هستید بهترین رنگ طلا برای شما زرد خواهد بود؛ با توجه به گرم بودن تناژ رنگ پوست شما طلای زرد حداکثر تطابق و هارمونی را با استایل تان دارد. علاوه بر این طلای رزگلد هم انتخاب مناسبی برای افراد گندمگون است. رنگ صورتی که در طلای رز گلد وجود دارد با پوست‌های گرم و گندمی به خوبی ست شده و فرد را سرزنده و با نشاط نشان می‌دهد.

طلا و جواهرات مناسب با رنگ پوست سفید

جواهرات مناسب رنگ پوست سفید و روشن نیز بسیار فراوان اند. اما برای جذابیت بیشتر بهتر است جواهراتی با رنگ‌های ساده و روشن را انتخاب کنید تا حداکثر هم نشینی و تطابق را با پوست شما داشته باشند.

 

جواهر مناسب با رنگ پوست | جواهری عبدالهی
جواهرات مناسب رنگ پوست سفید

 

طلای سفید مناسب چه پوستی است؟

از پرتقاضاترین و محبوب‌ترین رنگ طلا می‌توان به طلای سفید اشاره کرد. طلای سفید از ترکیب فلزاتی مانند منگنز، نیکل، روی، نقره، مس و طلا تهیه می‌شود. سپس یک لایه رادیوم روی آن آبکاری می‌گردد تا درخشش و جلوه اش افزایش یابد. طلای سفید انتخاب اغلب طرفداران سبک مینیمال است چرا که به راحتی با هر رنگ لباسی ست و هماهنگ می‌شود.

انتخاب جواهرات بر اساس رنگ مو

همانطور که رنگ پوست فاکتور موثری در انتخاب جواهرات به شمار می‌آید، انتخاب رنگ موی مناسب نیز در این امر بسیار تاثیرگذار است؛ به خصوص برای زیورآلاتی مانند گردنبند و گوشواره که به نواحی گردن و مو بسیار نزدیک هستند. بنابراین بهتر است بدانید که برای رنگ موهای مختلف استفاده از چه طلا و جواهراتی مناسب است.

موهای بور و روشن

بسیاری از افرادی که دارای موهای بور و روشن هستند می‌توانند با خیال راحت از انواع زیورآلات طلا در رنگ‌های رزگلد، سفید و زرد استفاده کنند.

موهای بلوند توت فرنگی یا قرمز رنگ

افرادی که تم موهایشان به رنگ قرمز است می‌توانند از جواهرات طلایی رنگ یا مزین شده با سنگ فیروزه استفاده نمایند.

موهای تیره یا قهوه‌ای

افراد با موهای تیره که رنگ چشمان آنها نیز تیره است می‌توانند از جواهرات رنگ روشن و سفید بهره بگیرند. همچنین افراد دارای موهای قهوه‌ای و چشم‌های روشن می‌توانند از جواهرات و طلاهای دارای رنگ زرد استفاده کنند.

 

جواهرات مناسب با رنگ پوست | جواهری عبدالهی
جواهرات مناسب رنگ موی تیره

 

سخن پایانی

استفاده از طلا و جواهرات همواره یکی از عناصر زیبایی در انسان به شمار می‌آمد که از گذشته تا به امروز همچنان طرفداران بسیاری دارد. با انتخاب جواهرات مناسب رنگ پوست می‌توانید به هارمونی و تطابق هرچه بیشتر استایل‌تان با این عناصر زیبایی کمک نمایید. در این مقاله اطلاعاتی در خصوص جواهر مناسب رنگ پوست مختلف ارائه شد تا بر اساس آنها بتوانید طلا و جواهرات مناسب و مطابق با رنگ پوست خود را انتخاب کرده و استایلی فوق العاده را بسازید. برای انتخاب جدیدترین طلا و جواهرات با کیفیت، درجه یک و متنوع می‌توانید به وبسایت جواهری عبداللهی مراجعه کنید. البته توجه داشته باشید که خرید از این مجموعه به صورت حضوری بوده و شما می‌توانید با مراجعه به شعب مختلف جواهری عبداللهی در تهران از خریدی مطمئن و رضایت بخش برخوردار شوید. همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت روز انواع طلا و جواهرات با شماره تلفن‌های این مجموعه تماس بگیرید.

دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه