حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

محبوب‌ترین انواع مدل حلقه نامزدی

آخرین بروزرسانی : 1402/07/27
انواع مدل حلقه نامزدی | جواهری عبدالهی
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 313نویسنده : دسته بندی : آموزش, دانستنی‌های انگشتر جواهر

یکی از رمانتیک‌ترین هدیه‌هایی که می‌توانید برای عشق زندگی خود بخرید، حلقه نامزدی است. خرید حلقه نامزدی برای عروس، سنت دیرینه ای دارد که در جهان به دوران باستان باز می گردد. خرید و هدیه دادن حلقه نامزدی اکنون به نماد رمانتیکی تبدیل شده است که در فرهنگ ما نیز مورد استقبال فراوانی قرار گرفته است. در ایران، حلقه نامزدی معمولا به عنوان نشانه‌ای از رسمی شدن نامزدی و برای عروس خانم به عنوان هدیه خریده می‌شود. این حلقه‌ها در ایران، به حلقه نشان نیز شهر دارد و مدل آن با حلقه ازدواج اصلی، تفاوت‌هایی دارد. در این مقاله قصد داریم تا با محبوب‌ترین انواع مدل حلقه نامزدی آشنا شویم و ببینیم استفاده از این حلقه‌ها چه زمانی مرسوم شده است.

 

محبوب‌ترین انواع مدل حلقه نامزدی | جواهری عبدالهی

 

حلقه نامزدی، نشانی از عشق پایدار

حلقه نامزدی نمادی از وعده ازدواج است. این حلقه نماد عشق و علاقه و البته  تعهد به شریک زندگی است. این حلقه نشانه‌ای جهانی از عشق و وفاداری ابدی به محبوب و شریک زندگی است. حلقه نامزدی معمولا توسط داماد و به عنوان سورپرایز و یا هدیه‌ای برای نامزدی و به عنوان قول ازدواج خریداری می‌شود. امروزه محبوب‌ترین انواع مدل حلقه نامزدی، مدل‌های جواهرنشان هستند. الماس و البته برلیان یکی از محبوب‌ترن سنگ‌های قیمتی مورد استفاده در این حلقه‌ها هستند.

درخشش زیاد برلیان، زیبایی دوچندانی به این حلقه‌ها می‌بخشد. الماس به عنوان بادوام‌ترین عنصر در طبعت به عنوان نمادی از عشق ابدی شناخته می‌شود. این سنگ قیمتی همچنین به عنوان ماده‌ای منحصربه فرد و بی‌مانند، به عنوان نمادی از عشق منحصربه فرد بین عروس و داماد نیز شناخته می‌شود. الماس و برلیان تنها سنگ‌های قیمتی مورد استفاده در حلقه‌های نامزدی نیستند. امروزه از انواع سنگ‌های جواهر قیمتی زیبای دیگری مانند یاقوت و زمرد نیز در این حلقه‌ها استفاده می‌شود. بنابراین انگشترهای جواهر مانند انگشتر الماس و یا انگشتر برلیان گزینه مناسبی به عنوان حلقه نامزدی به شمار می‌رود.

 

حلقه نامزدی، نشانی از عشق پایدار | جواهری عبدالهی

 

تاریخچه حلقه نامزدی

با این که خرید و هدیه دادن انگشتر نامزدی برای خواستگاری و نامزدی رسمی، در ایران پدیده‌ای نوظهور به شمار می‌رود اما استفاده از این حلقه‌ها، در جهان ریشه در تاریخ کهن دارد. در ادامه با آخرین تحقیقات تاریخی در این زمینه آشنا خواهیم شد.

حلقه نامزدی در دوران باستان

گفته می‌شود که مصریان باستان و یونانیان باستان هر دو از حلقه‌های نامزدی استفاده می‌کردند و اغلب گفته می‌شود که این سنت از این دوره در تاریخ نشات گرفته است. متأسفانه هیچ مدرک تاریخی محکمی مبنی بر این موضوع وجود ندارد. تاریخ نشان می‌دهد که روم باستان اولین تمدن ثبت شده از استفاده حلقه نامزدی است. کتاب روم باستان با نام «شب های زیر شیروانی» نشان می‌دهد که رگ کنار انگشت کوچک دست چپ مستقیماً به قلب متصل است. گفته می‌شود که رومی‌ها دو حلقه به عروس خود هدیه می‌کرده‌اند. برای مجالس عمومی، یک انگشتر طلا یا تزیین و یک حلقه آهنی برای استفاده در اجتماعات معمول وجود داشت. گفته می‌شود که این رسم قرن ها ادامه داشت.

 

تاریخچه حلقه نامزدی | جواهری عبدالهی

 

دوران رنسانس

در اواسط قرن هفتم میلادی، بخشی از مراسم نامزدی که حلقه به عنوان تأیید تعهد بین دو نفر هدیه می‌شد، در بین عموم مردمان پذیرفته شده بود. همچنین در طول قرن شانزدهم، حلقه نامزدی با حلقه ازدواج جایگزین شد. در قرن نوزدهم الماس در آفریقای جنوبی کشف شد. این امر منجر به کاهش قیمت الماس و افزایش دسترسی به حلقه‌های الماس‌نشان شد. به طور کلی اعضای طبقه اشراف بودند که به استفاده از حلقه‌های الماس فخرفروشی می‌کردند.  با وجود افزایش دسترسی به الماس، بسیاری از افراد طبقه متوسط ​​یا پایین به یک حلقه نامزدی ساده بسنده می‌کردند.

قرن بیستم

در قرن بیستم و با ظهور جنگ جهانی اول و پس از آن رکود بزرگ اقتصادی، کاهش زیادی در تعداد فروش حلقه‌های نامزدی روی داد. اما قیمت الماس در دهه 1930 سقوط کرد و خانواده De Beer یک کمپین بازاریابی را شروع کردند تا آگاه‌سازی را در مورد در دسترس بودن الماس شروع نمایند و هم آن‌ها را در مورد تفاوت بین برش، شفافیت، رنگ و قیراط آموزش دهند. این کمپین این ایده را ترویج کرد که حلقه‌های نامزدی با الماس، نمادی از عشق ابدی است. این کمپین تأثیر مطلوبی داشت و فروش حلقه نامزدی به طور پیوسته در بقیه قرن افزایش یافت.

فلسفه خرید حلقه نامزدی از دوران باستان تا امروز

هرچند حلقه نامزدی از زیباترین جواهرات مناسب هدیه دادن برای شروع یک رابطه به شمار می‌رود، معنای هدیه دادن حلقه‌های نامزدی، در طول تاریخ از دوران باستان تا امروز تغییر کرده است. در دوران باستان اعتقاد بر این بود که انگشت حلقه، ارتباط مستقیمی با قلب دارد و به همین دلیل شریک زندگی، انگشتر را در دست چپ نامزد خود قرار می‌داد. به عبارتی در این دوران اعتقاد بر این بود که دست چپ که در سمت قلب قرار دارد، به عنوان نشانه‌ای از عشق بی‌پایان و ارتباط ابدی است.

در قرون وسطی ، زنان حلقه‌ای را از شریک زندگی خود به عنوان وعده ازدواج دریافت می‌کردند. این رسم به قدری جدی گرفته شد که زنان از گذاشتن حلقه برای اهداف دیگر منع شدند. بعدها حلقه‌های به اصطلاح دوقلو رایج شد. یک جفت انگشتر که با هم قابل استفاده هستند. امروزه حلقه نامزدی بخش مهمی از اعلام رسمی عروسی و مراسم ازدواج است. به طور سنتی فقط زنان حلقه نامزدی استفاده می‌کنند و مرد معمولاً کسی است که انگشتر را انتخاب و خریداری می‌کند.

محبوب‌ترین انواع مدل حلقه نامزدی در بازار کدام است؟

حلقه نامزدی یک هدیه رمانتیک است که بسیاری از زوج‌ها دوست دارند تک و خاص باشد. مدل‌های بسیار متنوعی از این حلقه‌ها در بازار مد است. مدل‌های کلاسیک و مدرن این حلقه‌ها هر کدام طرفداران خاص خودش را در بین مشتریان دارد. استفاده از سنگ‌های قیمتی گوناگون هم در این حلقه‌ها بسیار مرسوم است و بر زیبایی و البته قیمت این حلقه‌ها اضافه می‌کند. در ادامه با محبوب‌ترین مدل‌های حلقه نامزدی که می‌تواند راهنمایی برای خرید بهتر شما باشد، آشنا خواهیم شد.

حلقه نامزدی با نگین بیضی یکی از انواع مدل حلقه نامزدی ترند در ایران

در صدر لیست محبوب‌ترین مدل حلقه نامزدی، حلقه‌هایی طلایی با نگین‌هایی به شکل بیضی قرار دارد. این حلقه‌ها به تازگی در بین ترندهای اول در بازار قرار گرفته است. دلیل محبوبیت این مدل، این است که نگین‌های بیضی می‌تواند انگشتان را کشیده‌تر و بلندتر نمایش دهد. این نگین‌ها بیشتر از جنس برلیان و یا الماس تراش خورده هستند که بر روی رکابی از طلای سفید ست شده‌اند. مدل‌های دیگر این انگشترها نیز مانند مدل‌هایی با دیگر سنگ‌ها، همراه با طلای زرد، همیشه بسیار پرطرفدار بوده و خواهد بود.

2.     حلقه نامزدی با الماس سه گانه یا مدل تریلوژی

یکی از زیباترین مدل‌های حلقه نامزدی، مدل سه گانه یا تریلوژی است. این مدل که در هده 80 ترند شده بود، امروزه نیز مورد توجه خاص‌پسندان قرار دارد و همچنان مدل محبوبی به شمار می‌رود. در این مدل حلقه نامزدی سه عدد سنگ الماس به ردیف در کنار هم بر روی حلقه و به زیبایی تمام قرار داده شده‌اند. در بیشتر انواع این حلقه، سنگی که در وسط قرار گرقته است، بزرگ‌تر و چشمگیرتر است. برخی از مردم سه سنگ قیمتی استفاده شده در این حلقه‌های نامزدی را نمایی از گذشته، حال و آینده زوجین تعبیر می‌کنند. در این حلقه‌ها بیشتر از الماس و برلیان استفاده می‌شود.

انگشتر سولیتر به عنوان یکی از محبوب ترین انواع مدل حلقه نامزدی

یکی از محبوب‌ترین مدل حلقه نامزدی، مدل انگشترهای جواهر سولیتر است. این انگشترها داری یک نگین بزرگ تکی در مرکز رکاب انگشتر است. این مدل یکی از محبوب‌ترین انواع مدل حلقه نامزدی کلاسیک است که از گذشته تا امروز، طرفداران خود را حفظ کرده است. در بیشتر موارد از یک الماس و یا برلیان با مدل تراش گرد برای این حلقه‌ها استفاده می‌شود. این مدل از حلقه نامزدی نمادی از عشق ابدی و پایدار و همیشگی است.

 

انگشتر سولیتر به عنوان یکی از محبوب ترین انواع مدل حلقه نامزدی | جواهری عبدالهی

 

حلقه نامزدی با نگین اشک

یکی از مدل‌های زیبای حلقه نامزدی، انگشتر جواهر اشک زنانه است که بر روی آن‌ها از یک الماس و یا سنگ قیمیت دیگر به شکل اشک استفاده شده است. مدل برش و تراش این سنگ‌ها به نحوی است که به زیبایی سنگ اضافه کرده و درخشش و جذابیت بی‌نظیری به دستان شما می‌بخشد.

هنگام خرید حلقه نامزدی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

خرید حلقه نامزدی برای بساری از افراد می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. خرید این مدل از حلقه‌ها معمولا توسط داماد انجام می‌شود و نوعی سورپرایز برای عروس به شمار می‌رود. در این صورت شما باید در مورد سلیقه و سایز عروس در این زمینه اطلاعاتی داشته باشید.

مهم‌ترین گزینه در این مورد انتخاب رنگ طلای مورد نظر برای رکاب انگشتر است. سعی کنید حدس بزنید که عروس از چه رنگ طلایی بیشتر خوشش می‌آید. طلای زرد، همیشه یک گزینه کلاسیک است که با سلیقه بسیاری از افراد جور در درمی‌آید. در مقابل طلای سفید هم گزینه‌های زیبا و شیک به خصوص در کنار سنگ‌های زینتی به خصوص برلیان است. علاوه بر این در انتخاب رنگ، به رنگ پوست نامزدتان هم توجه کنید. برای انتخاب مدل حلقه نیز، بهتر است به فرم انگشتان توجه کنید. حلقه‌های مدل اشکی و مدل بیضی، فرم انگشتان دست را کمی کشیده‌تر نشان می‌دهند.

 

نکات خرید انواع حلقه نامزدی | جواهری عبدالهی

 

مورد مهم دیگر در این زمینه، انتخاب نگین است. برای حلقه‌های نامزدی، نگین‌های برلیان و الماس، جلوه زیباتری دارند و یک انتخاب کلاسیک و همه‌پسند محسوب می‌شوند. علاوه بر این بنا به علاقه و سلیقه می‌توانید از زمرد، یاقوت و دیگر جواهرات هم استفاده کنید. همیشه با فروشنده حلقه، برای حق تعویض مدل و یا رنگ آن، توافقات لازم را انجام دهید تا اگر مجبور به عوض کردن آن شدید، مشکلی به وجود نیاید.

کلام پایانی

خرید و انتخاب حلقه نامزدی برای زوج‌های جوان به خصوص اگر جنبه سورپرایزکننده و برای دادن پیشنهاد ازدواج باشد، کمی چالش برانگیز است. مدل‌های بسیار متنوعی از انگشترها و حلقه‌های نامزدی در بازار موجود است. حلقه‌های جواهرنشان و به خصوص حلقه‌هایی با نگین‌های الماس و برلیان، محبوب‌ترین مدل حلقه نامزدی هستند. ما در جواهری عبدالهی مفتخریم با بیش از 20 سال سابقه، پیشتاز در زمینه طراحی و ساخت جواهرات کلاسیک و مدرن در تهران می‌باشیم. هدف مجموعه ما در این سال‌ها ارائه خاص‌ترین جواهرات از جمله انواع حلقه‌های جواهر برای شما عزیزان می‌باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه