حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟

آخرین بروزرسانی : 1402/07/22
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 343نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

اگر سری به جواهر فروشی ها بزنید، متوجه می شوید که خیلی از جواهرات به شکل قلب طراحی شده اند یا نماد و طرح هایی از قلب روی آن ها دیده می شود. قلب ها نشان دهنده قدرت عشق هستند‌. به همین علت در اکثر طراحی های جواهرات به کار برده می شوند. شاید با دیدن نماد قلب در اکسسوری های مختلف، این سوال برایتان ایجاد شده که نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟
آیا شما هم جز افرادی هستید که به جواهراتی طرح قلب روی آن ها کار شده، علاقه دارید؟ یا شاید هم در لیست جواهرات خود تعدادی جواهر قلبی دارید. اگر از این دسته افراد هستید، قبل از این که بخواهید جواهراتی به شکل قلب بخرید یا از آن ها استفاده کنید، بهتر است بدانید قلبی که در جواهرات استفاده می شود، چه معنا و مفهومی دارد. با ما باشید تا شما را با معنای نماد قلب در جواهرات آشنا کنیم.

 

 

تاریخچه استفاده از نماد قلب در جواهرات

جواهراتی که نماد قلب دارند، دارای قدمتی طولانی هستند. قدمت استفاده از این نماد به دوران اوایل قرون وسطی مربوط می شود. در واقع در آن زمان برای اولین بار نماد قلب وارد طراحی های هنری جواهرات شد. در آن زمان از نماد قلب برای طراحی نشان های خاندان سلطنتی نیز استفاده می کردند.
در قرن های ۱۵ و ۱۶ این طراحی به عرصه ساخت جواهرات نیز راه یافت و جواهرات طلا و نقره زیادی با نماد قلب طراحی می شدند. البته در آن زمان تنها خاندان اشرافی و طبقات بالای جامعه توانایی خرید این جواهرات را داشتند. پس از مورد استقبال قرار گرفتن این نماد در جواهرات، در قرن بیستم پادشاه ادوارد هشتم با استفاده از جواهرات قلب، عشق خود را نسبت به والیس سیمپسون ابراز کرد.
این ابراز علاقه او از طریق مطبوعات در سراسر دنیا پخش شد. همین امر موجب شده تا افراد دیگری برای نشان دادن عشق خود از جواهراتی با نماد قلب استفاده کنند. در نهایت از آن زمان تا کنون این جواهرات مورد توجه قرار گرفته و استفاده می شوند. حال می خواهیم بدانیم نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟ آیا غیر از نشان دادن عشق مفهوم دیگری نیز دارد؟
نماد قلب در جواهرات چه معنا و مفهومی دارد؟
حال که به تاریخچه استفاده از جواهرات با نماد قلب آشنا شدید، بهتر است بدانید که نماد قلب در جواهرات به چه معناست و شما با هدیه دادن آن به دیگران، چه مفهومی را به آن ها انتقال می دهید. ما در این بخش برخی از نمادهای قلب همراه با مفهوم آن ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

 

قلب دوقلو روی جواهرات مختلف

قلب های دوقلو را معمولا در ساخت گردنبند به کار می برند. قلب های دوقلو را معمولا با نام قلب های درهم نیز می شناسند. جواهراتی با قلب های دوقلو نسبت به جواهراتی با طراحی تک قلب معنا و مفهوم عمیق تری دارند. بر اساس گفته های متعدد، قلب های دو قلو در جواهرات به معنی قلب های به هم تنیده و عشقی بی پایان است.
قلب های دو قلو همچنین نماد مکمل بودن و وحدت نیز هستند. به عبارت ساده تر می توان گفت نشان دهنده عشق دو نفر به یکدیگر است.

نماد جواهراتی با آویز قلب باز

آویز قلب باز در کنار مفهوم و معنای عمیق، ظاهری بسیار شیک و زیبا دارد. این مدل طراحی برای جواهرات با استقبال زیادی مواجه شد و امروزه جز محبوب ترین طرح های قلب به شمار می رود. با این که این آویزها می توانند با عشق و محبت همراه باشند، اما معنا و مفهوم عمیق تری دارند.
با این که جواهرات آویز قلب باز چهره ای عاشقانه و جذاب دارند؛ اما جالب است بدانید معنا و مفهومی مذهبی دارند. همچنین برخی ها بر این باورند که آویز قلب باز نشان دهنده عشقی است که در همه ما ریشه دارد و تنها به عشق زوج ها تعلق ندارد. علاوه بر این بسیاری از خانم این آویزهای قلب باز را به عنوان طلسم شانس مورد استفاده قرار می دهند.
آن ها معتقدند که این جواهرات با نماد قلب باز می توانند در روزهای سخت به آن ها کمک کرده و برای آن ها خوش شانسی بیاورند. برخی دیگر این نماد را به عنوان طلسم دفع انرژی منفی می شناسند. در واقع آن ها می گویند این جواهرات آویز قلب باز می توانند تمام انرژی های منفی را از آن ها دور کنند.
جواهراتی که برای طراحی آن ها از نماد آویز قلب باز استفاده می شود، معنا و مفهوم گسترده تری نیز دارند. این قلب های به کار رفته در واقع نشان دهنده همدلی و عشق بین افراد هستند.

 

 

جواهراتی با نماد ضربان قلب

جواهرات همراه با ضربان قلب از رایج ترین طرح ها و مدل ها هستند. شاید تا به حال با دیدن جواهراتی با ضربان قلب از خود پرسیده اید که نماد قلب در جواهرات به چه معناست؟ ضربان قلب را می توان با مفاهیم مختلفی تفسیر کرد. با این وجود چنین طرح هایی در بین عاشقان و اعضای خانواده استفاده می شود.
اگر بخواهیم ساده ترین مفهوم را برای جواهرات ضربان قلب بیان کنیم، باید بگوییم که ضربان قلب نماد احساسی است که شما با پیدا کردن کسی یا دیدن کسی، دارید. حس شگفت انگیزی که ضربان قلب شما را بالا می برد. البته این تمام معنای نماد ضربان قلب نیست. این نماد به عنوان یادآوری برای خود مورد استفاده قرار می گیرد تا بتوانید علاوه بر خود با دیگران نیز همدردی داشته باشید.
برای مثال در ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن ضربان قلب شما با روندی آرام و ملایم وارد انسجامی عمیق خواهد شد. این روند می تواند احساسی عمیق و آرام را در شما ایجاد کند. این حس خوب می تواند روی احساسات و خلق و خوی شما نیز تاثیر بگذارد. در نهایت ارتباط شما با دیگران نیز بهبود می یابد. این جواهرات ضربان قلب نیز شبیه به همین موضوع عمل می کنند. با استفاده از آن ها می توانید احساس عمیق و آرامش خود را به دیگران نشان دهید.

نماد جواهرات با صلیب و قلب

یکی دیگر از رایج ترین جواهرات قلبی که این روزها مورد استفاده قرار می گیرد، جواهراتی با نماد صلیب و قلب هستند. این طراحی معمولا برای گردنبندهای جواهر مورد استفاده قرار می گیرد. احتمالا تا به حال نمونه های مختلفی از گردنبندهای جواهر صلیب با قلب را دیده باشید.
این جواهرات با نماد قلب همان طور که از ماهیتشان پیداست، معمولا توسط افراد مذهبی مورد استفاده قرار می گیرند. نماد این جواهرات مسیح بوده که جان خود را برای همه ما می بخشد. از طرفی صلیب نیز نشان دهنده ایمان است که معمولا توسط افراد مسیحی استفاده می شود.

 

 

نماد جواهرات قلب و کلید

همان طور که متوجه شدید برای دانستن این که نماد قلب در جواهرات به چه معناست، شما با طرح های متفاوتی از قلب مواجه هستید. در بین جواهرات قلبی شکل، طراحی هایی همچون قلب و کلید به چشم می خورد. هدیه دادن جواهری با نماد کلید و قلب نشان دهنده این است که شما اعتماد و تعهد خود را به آن شخص نشان می دهید.
در واقع این طراحی نماد این است که شما به فردی وفادار خواهید بود و تعهد خود را با این جواهر نشان می دهید. معنای شگفت انگیز این نماد موجب شده تا در بسیاری از روابط عاشقانه، افراد جواهراتی را با نماد کلید و قلب به یکدیگر هدیه دهند.

جواهرات با نماد قفل قلب

جواهراتی با نماد قفل قلب یکی از محبوب ترین و زیباترین جواهرات هستند‌. این قفل های زیبا بسیار مورد توجه جوانان قرار گرفته و بین آن ها محبوبند. جواهرات با نماد قفل قلب معمولا به صورت دستبند و گردنبند طراحی می شوند. این جواهرات را با نام قفل نیز می شناسند. نماد جواهرات با قفل قلب، تعهد و علاقه یک زوج به یکدیگر است. به عبارتی عشق مشترک آن ها را نشان می دهد.

جواهرات با نماد قلب و تیر

با این که همه ما نماد قلب و تیر را با معنی ضربه احساسی و احساسات زخمی تفسیر می کنیم؛ اما این روزها این نماد معنی دیگری نیز دارد. در واقع امروزه این نماد دیگر با آن معنای قدیمی مورد استفاده قرار نمی گیرد. جواهراتی با نماد قلب و تیر نشان دهنده عشق بی پایان شما به یک فرد هستند.
تیری که در این نماد استفاده شده، از تیر کوپید آمده است. این یعنی تیر کوپید به هر شخصی برخورد کند، شما نسبت به آن شخص عشقی بی پایان خواهید داشت.

 

 

جمع بندی

طلا و جواهر از گذشته تا کنون همواره جز محبوب ترین محصولات برای خانم ها بوده اند. طلا و جواهرات امروزه هم برای خانم ها و آقایان طراحی می شوند. هر یک از جواهرات تولید شده، طراحی خاصی دارند که آن طراحی معنا و مفهوم خاصی را منتقل می کند. نماد قلب یکی از نمادهایی است که از قرون وسطی برای طراحی جواهر مورد استفاده قرار گرفته و هنوز هم این طراحی انجام می شود.
شاید از خود بپرسید که نماد قلب در جواهر به چه معناست؟ همان طور که در طی مطلب فوق بیان کردیم، قلب هایی که برای طراحی جواهرات استفاده می شوند، معنا و مفهوم متعددی دارند. با شناخت مفاهیم هر یک از آن ها می توانید نماد مناسبی را انتخاب کنید. شما می توانید با مراجعه به صفحات دسته بندی سایت عبداللهی، جواهراتی با نمادهای متنوع قلب ببینید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه