حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

نکاتی که در مورد خرید دستبند جواهر نمی‌دانید!

آخرین بروزرسانی : 1402/07/23
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 240نویسنده : دسته بندی : آموزش, دانستنی‌های دستبند جواهر

دستبندها از گذشته تا کنون همواره جزو محبوب ترین زیورآلات و جواهرات بوده اند. استفاده از دستبندهای جواهر می تواند زیبایی استایل شما را چند برابر کند. یک دستبند جواهر زمانی می تواند زیبایی خود را نشان دهد که شما دستبند مناسب خود را انتخاب کنید.
شاید برخی ها هیچوقت به این موضوع فکر نکنند که خرید دستبند جواهر اصول خاصی دارد. شما با رعایت چنین اصول و نکاتی می توانید مناسب ترین و زیباترین دستبند جواهر را انتخاب کنید. به دلیل محبوب بودن این جواهر، ما تصمیم داریم در این مطلب نکاتی برای خرید دستبند جواهر به شما ارائه دهیم تا بتوانید زیباترین دستبندها را داشته باشید.

 

 

از قیمتی بودن سنگ های آن مطمئن شوید.

دستبندهای جواهر تفاوت مهمی با دستبندهای طلا دارند و آن هم این است که برای زیباسازی این دستبندها از سنگ های قیمتی استفاده می شود. اگر شما قصد خرید دستبندهای جواهر را دارید، اولین موضوعی که باید به آن توجه کنید، سنگ های قیمتی است که برای طراحی این جواهرات استفاده شده اند.
سنگی که برای دستبند جواهر به کار می رود، روی قیمت نهایی آن تاثیر زیادی دارد. به همین علت شما باید مطمئن شوید که سنگی که استفاده شده، چه نوع سنگی است. برخی سنگ های بی کیفیت و نا مرغوب ممکن است بعد از مدتی تغییر رنگ داده و زیبایی اولیه خود را از دست دهند.
به همین علت توصیه می شود از طلا فروش خود در مورد نوع سنگ و قیمتی بودن آن مطمئن شوید.

عیارطلا را بشناسید!

پایه اصلی دستبندهای جواهر، طلا است. حتما تا به حال برایتان پیش آمده که برای خرید طلا به طلا فروشی مراجعه کرده اید و واژه عیار را شنیده اید. عیار در واقع تعیین کننده ارزش طلا در نظر گرفته می شود. به عنوان مثال طلایی که عیار آن ۲۴ باشد، یعنی برای ساخت آن طلای خالص استفاده شده است.
حال اگر دستبندی دارای طلای ۱۲ عیار باشد، بدین معناست که خالصی آن ۵۰ درصد است. با این تفاسیر ممکن است فکرکنید برای خرید دستبند جواهر، دستبندی با عیار ۲۴ انتخاب مناسب تری برای شما خواهد بود. البته که این تصور اشتباه است و شما باید به سراغ دستبندی با عیار کمتر بروید.
دلیل این امر این است که طلای ۲۴ عیار به دلیل خالص بودن بسیار نرم است و در سریع ترین زمان ممکن دچار آسیب شده و یا روی آن خراش ایجاد می شود. به همین دلیل اگر قرار است دستبند جواهر خود را به صورت مداوم و روزانه استفاده کنید، دستبندی با طلای ۲۴ عیار را انتخاب نکنید.
در این صورت طلای ۱۸ عیار بهترین انتخاب برای شما خواهد بود؛ زیرا این طلا مقاومت بیشتری دارد و در برخورد با اشیا به راحتی دچار شکستگی و خراش نمی شود.

 

 

سایز درست را انتخاب کنید

دستبند جواهری که آن را به صورت مداوم یا تنها برای مهمانی های خاصی استفاده می کنید، نباید خیلی گشاد و یا خیلی تنگ باشد. نامناسب بودن اندازه دستبند جواهر در هر دو صورت می تواند اذیت کننده باشد. دستبند جواهری که بزرگ تر از اندازه دست شما باشد، به راحتی از دست خارج می شود.
در مقابل اگر دستبند شما تنگ باشد، رد آن روی پوست شما باقی می ماند. در نهایت می توان نتیجه گرفت که اندازه دستبند جواهر نباید بزرگ تر از حد معمول و یا بسیار کوچک باشد. برای خرید دستبند جواهر به وزن خود توجه کنید و در همان روز دست خود را اندازه بگیرید.
جالب است بدانید گاهی ممکن است اندازه دست شما در ساعات مختلف روز تغییر کند و یا حتی گرما و سرما نیز روی سایز دست شما تاثیر داشته باشد؛ بنابراین در زمان خرید این نکته را در نظر داشته باشید.

گران ترین ها بهترین نیستند

با این که بسیاری از ما عادت داریم تا همیشه به سراغ بهترین برندها برویم؛ اما همیشه این موضوع صادق نیست که گران ترین دستبند، می تواند بهترین باشد. گاهی ممکن است حتی بهترین برندهای جهانی نظیر تیفانی، کارتیه و غیره با وجود طراحی های زیبا و جذاب، بهترین کار را به ما ارائه ندهند.
شما برای خرید یک دستبند جواهر ساده می توانید هر برندی را انتخاب کنید و لازم نیست حتما به سراغ بهترین برندهای جهانی بروید. همان طور که می دانید برندهایی که از محبوبیت بالایی برخوردارند، معمولا محصولات خود را با قیمت بالاتری ارائه می دهند؛ بنابراین برای خرید دستبند جواهر سخت گیر نباشید و برندهایی معمولی را انتخاب کنید تا هزینه کمتری بپردازید.

 

 

به شکل دستبند توجه کنید

با این که گفته می شود که به سلیقه خود در زمان خرید دستبند جواهر دقت کنید؛ اما این کافی نیست و شما باید موضوعات دیگر مانند موقعیت استفاده از دستبند را در نظر داشته باشید تا بتوانید دستبندی مناسب آن موقعیت خریداری کنید.
گاهی ممکن است شما از یک دستبند جواهر با یک طرح خاص خوشتان بیاید؛ اما آن دستبند برای موقعیتی که قرار است از ان استفاده کنید، مناسب نباشد. به همین علت لازم است تا انواع دستبندهای جواهر و طلا را بشناسید تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید.
امروزه دستبندهای جواهر و طلا حتی به تفکیک جنسیت نیز طراحی می شوند؛ بنابراین شما برای انتخاب دستبند جواهر با محدودیت مواجه نیستید.

توجه به موقعیت استفاده از دستبند جواهر

همان طور که بیان شد توجه به موقعیت استفاده از دستبند جواهر می تواند به شما کمک کند تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
برای مثال اگر قرار است دستبند جواهر خود را در کنار ساعت و دیگر اکسسوری های خود به صورت مداوم و روزانه استفاده کنید، دستبندهای جواهر نمی توانند انتخاب مناسبی برای شما باشند. در این صورت بهترین انتخاب برای شما دستبندهای زنجیری کلاسیک هستند.
این دستبندها را می توانید به راحتی با دیگر اکسسوری ها ست کنید. همچنین باز و بسته کردن آن ها نیز بسیار راحت است. در غیر این صورت اگر می خواهید دستبند خود را برای مهمانی های رسمی و موقعیت های خاص استفاده کنید، خرید دستبند جواهر به شما پیشنهاد می شود.
دستبندهای جواهر در رنگ های مختلف و با سنگ های متنوعی ارائه می شوند که شما می توانید به راحتی آن ها را لباس ها و استایل های مختلف هماهنگ کنید.

 

 

انتخاب رنگ مناسب دستبند طلا

طلاهایی که برای طراحی دستبند جواهر مورد استفاده قرار می گیرند در رنگ های مختلفی در بازار موجود هستند. همچنین عیار طلا نیز می تواند روی رنگ آن تاثیر داشته باشد. انتخاب رنگ مناسب طلا که بر اساس تناژ رنگ پوست شما انتخاب شود، می تواند جلوه بسیار زیبایی داشته باشد.
ما در این بخش رنگ هایی که برای ساخت دستبند جواهر موجود هستند را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید برای هر موقعیت یک دستبند خاص و زیبا خریداری کنید.

دستبند جواهر رنگ زرد

رنگ زرد رنگی طبیعی و کلاسیک برای طلا به شمار می رود. این رنگ برای انواع زیورآلات از جمله دستبند بسیار محبوب است و بسیار از افراد برای خرید طلا و جواهر این رنگ را انتخاب می کنند.
به عبارتی افراد فکر می کنند با خرید دستبند جواهر زرد رنگ می توانند ارزش واقعی دستبند را به نمایش بگذارند. اگر می خواهید در یک میهمانی با شکوه شرکت کنید، می توانید دستبند جواهر زرد رنگ را دیگر جواهرات خود ست کنید.

دستبند جواهر سفید

دستبند جواهر سفید انتخاب خاص پسندان است. رنگ سفید طلا به این دلیل است که این طلا در واقع ترکیبی از طلا و فلزات دیگر نظیر پالادیوم، نیکل، روی و مس است. جلوه خاص و لوکس این طلا موجب شده تا افرادی برای تکمیل استایل لاکچری خود از این رنگ جواهر استفاده کنند.

دستبند جواهر صورتی یا رزگلد

دستبند جواهر صورتی را با نام رزگلد می شناسند. این رنگ دستبند امروزه طرفداران زیادی دارد. دلیل ایجاد این رنگ زیبا و جذاب ترکیب طلا با مس است.

 

 

 

 

دستبند جواهر سبز

دستبندهای رنگ سبز معمولا به ندرت یافت می شوند. در واقع چنین رنگی را تنها برای طراحی های خاص و منحصر به فرد مورد استفاده قرار می دهند. ترکیب طلا و نقره دستبندهایی به رنگ سبز را ایجاد خواهد کرد.

دستبند جواهر بنفش

از دیگر رنگ های دستبندهای جواهر می توان به رنگ بنفش اشاره کرد. این رنگ نیز از رنگ هایی است که به ندرت ساخته می شود. ترکیب طلا با ایندیوم و آلومینیوم این رنگ را ایجاد می کند.
البته باید بدانید رایج ترین رنگ هایی که برای دستبند جواهر مورد استفاده قرار می گیرند و محبوبند، سه گزینه نخست هستند. با این وجود انتخاب هر یک از رنگ های فوق به سلیقه و انتخاب شما بستگی دارد.

 

 

جمع بندی

دستبندها از جمله محبوب ترین و پرفروش ترین زیورآلات به شمار می روند. دستبندهای جواهر به دلیل داشتن ظاهری خاص و منحصر به فرد بیش از سایر نمونه ها مورد توجه قرار می گیرند. دستبندهای جواهر با انواع سنگ های قیمتی و زیبا طراحی شده اند که می توانند توجه هر بیننده را به خود جلب نمایند.
این دستبندها زمانی می توانند زیبایی استایل شما را چند برابر کنند که برای خرید آن ها مهم ترین نکات خرید را رعایت کرده باشید. شما می توانید با مراجعه به صفحه دسته بندی سایت جواهری عبدالهی، نمونه های زیبا و جذاب دستبندهای جواهر را ببینید. ما در این مطلب برخی از مهم ترین نکات خرید دستبند جواهر را برای شما بیان کردیم تا بتوانید با کمک این نکات بهترین مدل و نوع دستبند جواهر را برای استایل خود انتخاب نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه