حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

همه چیز درباره تراش الماس مارکیز

آخرین بروزرسانی : 1402/02/24
همه چیز درباره تراش الماس مارکیز | جواهری عبدالهی
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 193نویسنده : دسته بندی : آموزش

یکی از انواع تراش الماس که از دیر باز باعث زیبایی بیشتر آن می شود، تراش مارکیز است. همواره انواع تراش ها به روش های مختلف وجود دارند که باعث شکل بخشید به الماس، این سنگ بسیار گران بها می شوند. اما در این میان مارکیز هم از نادرترین هاست که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این مقاله از جواهری عبدالهی به بررسی ویژگی ها و همه چیز درباره تراش الماس مارکیز بپردازیم و اطلاعات مفید در این باره را بدانیم.

با تاریخچه تراش الماس مارکیز بیشتر آشنا شویم

ابتدا بهتر است تا برای آشنایی بیشتر با این سبک از تراش الماس، درباره تاریخچه غنی آن اطلاعاتی را کسب کنیم. تراش الماس مارکیز سبکی از تراش است که گفته می شود از قرن هجدهم در فرانسه آغاز شده است.

مارکیز دو پومپادور نام معشوقه لویی پانزدهم پادشاه فرانسه بود که نام این تراش از وی اقتباس شد و هم چنین اولین الماس نیز به همین روش برای این فرد تراش داده شد. درواقع پادشاه عقیده داشت که لب های معشوقه خود یعنی مارکیز بسیار زیباست و تا به حال شبیه به آن ندیده است و از جواهرسازان خواست تا الماسی شبیه به لب های وی تراش دهند و تراش مارکیز متولد شد.

البته بسیاری از افراد معتقدند که جواهر سازی به نام لودویگ ون برکوم در قرن پانزدهم میلادی این برش را ابداع کرده است. البته نام برش در آن زمان مارکیز نبود اما بسیار شبیه به این تراش بود که شکل آن را بیضی کرده و نوک تیز برای آن ایجاد می کرد. به همین دلیل پایه های تراش مارکیز ساخته شد و ایده آن به جواهر سازان زمان لویی پانزدهم رسید.

این روش در قرن نوزدهم یکی از بهترین ها در نظر گرفته شده و هم برای الماس و هم برای سنگ های قیمتی دیگر مورد استفاده قرار می گرفت. این محبوبیت تا قرن بیستم ادامه پیدا کرد و هم چنان نیز یک انتخاب محبوب برای حلقه های نامزدی و سایر جواهرات است.

امروزه الماس مارکیز با استفاده از نرم افزار طراحی و ابزارهای دقیق تراشیده می شود که امکان دقت و ثبات بیشتر را برای آن فراهم کرده است. این برش هنوز هم به دلیل شکل منحصر به فرد خود روشی است که می تواند  الماس را بزرگتر و ظریف تر نشان دهد. می توانید انگشتر های الماس بسیار زیبا با تراش مارکیز را از بین مجموعه جذاب جواهری عبداللهی نیز مشاهده کنید.

ویژگی های تراش الماس مارکیز

بعد از اینکه درباره تاریخچه تراش الماس مارکیز دانستیم و آگاه شدیم که این نوع از تراش به گذشته ای دور باز می گردد، بهتر است تا با ویژگی های آن نیز  آشنا شویم تا اطلاعات خود را در این باره تکمیل کنیم. شکل الماس در این تراش کاملا منحصر به فرد است. پیش تر بیان کردیم که لویی پانزدهم از جواهرساز خواست که الماس را شبیه به لب های معشوقه خود برش دهد. به همین دلیل این الماس شبیه به یک توپ فوتبال آمریکایی یا قایق است که انتهای تیزی دارد. در اینجا برخی از ویژگی های این تراش را آورده ایم.

رساندن به حداکثر وزن قیراط

برش مارکیز برای به حداکثر رساندن وزن قیراط الماس طراحی شده است‌. یعنی الماسی که به با روش مارکیز تراش داده شده است، بزرگتر از الماس با همان وزن بوده که به شکل دیگری تراشیده شده است.

کشیده تر شدن شکل الماس

شکل الماس مارکیز از دیگر روش های تراش کشیده تر است. اگر آن را برای انگشتر یا گردنبند استفاده کنیم ممکن است انگشتان یا گردن را نیز کشیده تر نشان دهد. به همین خاطر است که به زیبایی بیشتر کمک می کند.

نورانی بودن الماس

برش مارکیز به درخشندگی و شعله ور بودن معروف است. هنگامی که یک الماس مارکیز به خوبی تراشیده شود، می تواند نور و رنگ خیره کننده ای را از خود به نمایش بگذارد که چشم را مسحور می کند‌.

وجه الماس

یک الماس تراش مارکیز معمولی دارای ۵۸ وجه است که ۳۳ وجه در تاج و ۲۵ وجه در پایین الماس قرار دارد. این وجوه در کنار هم درخشندگی و زیبایی الماس را به بیشترین حد خود می رسانند.

گزینه های استفاده از الماس

الماسی که با روش مارکیز تراش خورده است می تواند به روش های مختلفی تنظیم و به کار گرفته شود. می توان آن را به صورت تکی استفاده کرد یا در کنار دیگر سنگ ها به کار گرفت. هم چنین بسته به سلیقه کاربر می تواند افقی یا عمودی تنظیم شود.

تقارن الماس

برش مارکیز به دقت و تقارن بالا برای رسیدن به زیبایی کامل خود نیاز دارد. یک الماس مارکیز که با دقت تراشیده شده باشد، نقاط کاملا هماهنگ و شکلی متعادل خواهد داشت. تقارن و زیبایی آن را می توانید در آویز جواهر و الماس جواهری عبداللهی مشاهده کنید.

چگونه به کیفیت تراش الماس مارکیز پی ببریم؟

بعد از اینکه با ویژگی های مهم تراش الماس مارکیز آشنا شدیم، تقریبا اطلاعات کاملی را تا به این جا درباره این تراش زیبا برای الماس کسب کرده ایم. اما ممکن است از خود بپرسید که در هنگام خرید محصولی که الماس با این تراش را در خود جای داده است،  چطور متوجه کیفیت آن شد؟ یکی از مهم ترین عوامل که کیفیت تراش مارکیز را نشان می دهد، تقارن آن است.

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که الماس باید ظاهری متعادل و متقارن داشته باشد‌ و انتهای آن نوک تیز و کاملا هماهنگ در نظر گرفته شود. اگر الماس به درستی تراشیده نشده باشد ممکن است کج و ناهموار به نظر برسد. فاکتور مهم دیگری که باید در نظر گرفته شود نسبت در الماس است. نسبت طول به عرض این الماس باید حدود ۲ به ۱ باشد. به این معنی که طول آن باید تقریبا ۲ برابر عرض در نظر گرفته شود. اگر الماس خیلی باریک یا خیلی پهن باشد، می تواند بر ظاهر کلی و درخشندگی سنگ تاثیر بگذارد.

یک الماس با تراش مارکیز اگر شکل متناسبی داشته باشد، زیبایی و درخشندگی خیره کننده خواهد داشت. پیش تر بیان کردیم که الماس دارای وجوه منحصر به فردی است که این تعداد از وجه به زیبایی آن کمک می کند. پس باید به آن ها نیز برای کیفیت الماس توجه کرد. یک الماس مارکیز خوش تراش عمق پایینی در حدود ۴۳ تا ۶۰ درصد و ارتفاع تاج حدود ۱۰ تا ۱۶ درصد خواهد داشت.

این نسبت ها تضمین می کند که زیبایی الماس به حداکثر خود رسیده است. به عنوان مثال شما می توانید کیفیت را در گوشواره جواهر کد B۰۶۶۰ از جواهرات عبداللهی مشاهده کنید که با کیفیت بالا ساخته شده و تمامی فاکتورهایی که در اینجا به آن ها اشاره کردیم را رعایت کرده است.

چرا باید تراش الماس مارکیز را انتخاب کنیم؟

حال باید به این نکته پرداخت که چرا بسیاری از افراد که در زمینه جواهرات خبره بوده و از طرفداران الماس و سنگ های قیمتی با تراش زیبا هستند، الماس تراش مارکیز را انتخاب می کنند. اولین موردی که برای انتخاب این تراش در نظر گرفته می شود، شکل منحصر به فرد و شیک آن است. این الماس بسیار ظریف تراش می خورد و ظاهر آن با دیگر انواع متفاوت است. به همین دلیل است که معمولا شیک پسندان و افرادی که نیاز دارند طرحی خاص برای جواهرات خود داشته باشند، این الماس را خریداری می کنند. عموما این الماس برای حلقه های نامزدی و انگشتر استفاده می شود.

حداکثر درخشش و زیبایی رنگ های این الماس باعث می شود که انگشتر ازدواج، مهم ترین جواهرات برای زندگی را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. هم چنین اگر دوست دار طرح های قدیمی هستید تراش الماس مارکیز می تواند بهترین انتخاب باشد. قدمت بالای این تراش و تغییر بسیار کمی که در طول تاریخ برای شکل ظاهری آن ایجاد شده است، باعث می شود تا انتخاب آن را برای کلاسیک پسندان جذاب کند.

وزن قیراط این الماس همان طور که بیان شد کم است. پس یعنی شما می توانید یک الماس بزرگ را خریداری کنید اما پول کمتری نسبت به همان اندازه الماس با یک برش دیگر پرداخت کنید. قدرت تطبیق پذیری تراش مارکیز بسیار زیاد است.‌ بنابراین می توان از آن برای گردنبند، انگشتر، گوشواره یا حتی دستبند هم استفاده کرد.

و در آخر لویی پانزدهم این تراش الماس را برای معشوقه خود سفارش داد. بنابراین از همان زمان تراش مارکیز سمبل عشق، تعهد و وفاداری شد. به این خاطر نیز سفارش استفاده از این تراش بسیار بیشتر از نمونه های دیگر است.

با جواهری عبداللهی سبک خاص و منحصر به فرد از جواهرات با کیفیت را تجربه کنید

تراش الماس مارکیز یکی از محبوب ترین و زیباترین انواع تراش الماس است که زیبایی این سنگ قیمتی و جذاب را چندین برابر کرده و آن را برای استفاده در جواهرات آماده می کند. شما می توانید این تراش را در انگشتر الماس، گوشواره الماس، آویز الماس و گردنبند الماس مشاهده کنید.

برای تمامی این محصولات جواهری عبداللهی نمونه های بسیار زیبا و چشم نواز را آماده کرده است که می توانید آن ها را مشاهده کنید. این جواهری با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه ساخت و طراحی انواع جواهرات با کیفیت، بهترین نوع از تراش های الماس را در اختیار شما خواهد گذاشت.

اگر نگران کیفیت تراش مارکیز الماس جواهرات هستید و قصد دارید بهترین را خریداری کنید، تنها کافی است به دسته بندی های مشخص از سایت جواهری عبداللهی مراجعه کرده و جواهرات مد نظر را انتخاب کرده و برای خرید آن ها مشاوره بگیرید. جواهری عبداللهی این برند خوش نام بهترین ها را برای شما در نظر گرفته است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه