حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

همه چیز درباره مروارید

آخرین بروزرسانی : 1402/11/15
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 195نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

مرواریدها این گوی‌های سفید و درخشان که به طرز اعجاب‌آوری از دل صدف بیرون می‌آیند، جزو قدیمی‌ترین سنگ‌های زینتی هستند. هزاران سال است که انسان‌ها از این گوهرهای نیمه قیمتی برای ساخت جواهرات و زیورآلات استفاده می‌کنند، اما ممکن است تاریخچه پیدایش اولین مروارید و استفاده از آن توسط انسان هنوز هم یک راز باشد. اگر می‌خواهید همه چیز درباره مروارید، نحوه پیدایش و کاربردهای آن در جواهرسازی را بدانید، این بلاگ از سایت جواهری عبداللهی را از دست ندهید.

مروارید چیست؟

مروارید گوهر زیبا و براقی است که در اعماق اقیانوس تشکیل می‌شود. این گوی‌های درخشان که توسط جانوران نرم تن و بعضی از حلزون‌ها به وجود می‌آیند، حتی بدون تراش خوردن و صیقل دادن، زیبایی منحصربه‌فردی دارند. به خاطر جذابیت مروارید برای انسان‌ها، نمونه‌های پلاستیکی و مصنوعی آن هم تولید می‌شود که از نظر مادی ارزش چندانی ندارند، اما زیبایی چشمگیری دارند.

مروارید واقعی از داخل صدف نرم تنان بیرون می‌آید. اکثر ما تصور می‌کنیم که مرواریدها کره‌های گرد و بی‌نقصی هستند. اما در واقع مرواریدهای واقعی سطح صاف و یکدستی ندارند. زیرا بعضی از قسمت‌های آن ها دارای ساختار نامنظمی است و به شکل گوی‌های گرد و بدون نقص نیستند. مروارید دارای رنگ‌های مختلفی است. انواع مروارید با رنگ‌های سفید، صورتی، کرمی، آبی، نقره‌ای، سیاه و طلایی یافت می‌شوند. معمولاً مروارید در آب‌های شور تولید می‌شود. اما بعضی از مرواریدها هم حاصل فعالیت نرم تنان در آب‌های شیرین هستند. رنگ مروارید آب شور معمولاً سفید و کرم است. اما مرواریدهایی که در آب شیرین تولید می‌شوند، دارای رنگ‌های تیره‌تری هستند.

 

همه چیز درباره مروارید | جواهری عبدالهی

 

مروارید چگونه ایجاد می‌شود؟

روش تولید مروارید بسیار جالب است. وقتی که یک جسم خارجی وارد صدف نرم‌تنان می‌شود، برای دفع آن موادی را از بدن خود ترشح می‌کنند که به مرور زمان، آن جسم خارجی را به مروارید تبدیل می‌کنند. تشکیل مروارید پروسه‌ای زمان‌بر است. به همین خاطر است که مرواریدها ارزشمند هستند. در بدن نرم‌تنانی که مروارید تولید می‌کنند، بخش نرمی وجود دارد که وقتی جسم خارجی وارد آن می‌شود، مواد عالی غیر معدنی، مانند کربنات کلسیم را ترشح می‌کنند. در واقع پایه و اساس این مرواریدهای گرانبها، پروتئین است. پروتئینی که از جنس پلی ساکارید تشکیل شده و پس از جمع شدن در کنار یکدیگر، لایه نازکی را بر روی یک هسته اصلی که همان جسم بیگانه است به وجود می‌آورند. به دلیل اینکه ترشحات بدن نرم تنان بر روی یک جسم بیگانه باعث می‌شود مروارید بسیار متراکم شود، شکستن و خرد کردن مروارید حاصل شده بسیار دشوار است. در حال حاضر مرواریدها به صورت طبیعی و پرورشی تولید می‌شوند.

تشکیل مروارید چقدر طول می‌کشد؟

با توجه به نوع مروارید، مدت زمانی که طول می‌کشد تا رشد کند و کامل شود، متغیر است. عوامل مختلفی هستند که می‌توانند روی مدت زمان تشکیل مروارید، تأثیر داشته باشند. مرواریدهایی که داخل آب شیرین تشکیل می‌شوند، خیلی زودتر از مرواریدهای آب شور بزرگ می‌شوند. ممکن است در اقیانوس‌ها و آب‌های شور، ۶ ماه طول بکشد تا یک مروارید کوچک ایجاد شود. اما مدت زمان لازم برای تشکیل یک مروارید بزرگ در همان آب‌های شور، گاهی ۴ سال است. بنابراین نمی‌توان گفت که یک مروارید به صورت دقیق طی چه مدتی تشکیل می‌شود.

معرفی انواع مروارید

انواع مروارید بر اساس طبیعی یا مصنوعی بودن، شکل و رنگ مروارید و محلی که در آنجا تشکیل شده‌اند، تقسیم بندی می‌شوند.

 

همه چیز درباره مروارید | جواهری عبدالهی

 

مروارید آب شور

یکی از مهم‌ترین مروارید ها انواعی هستند که در آب‌های شور تشکیل می‌شوند و دارای تنوع بالایی هستند. به عنوان مثال مروارید آب شور آکویا یکی از معروف‌ترین مرواریدهای تشکیل شده در آب شور است. این مرواریدها دانه‌های سفید رنگ، براق و گردی هستند که جزو گوهرهای گرانبها محسوب می‌شوند. معمولاً از این مرواریدها به خاطر ظاهر بی‌نقصی که دارند در ساخت جواهرات استفاده می‌شود.

اندازه مروارید آب شور آکویا، بین ۷ تا ۱۰ میلی‌متر است. شکل ظاهری آن ها نیز کاملاً گرد است و حالت نامتقارن ندارند. این مرواریدها دارای طیف‌های رنگی نقره‌ای، صورتی، سبز، خاکستری، سفید، کرم اورتون هستند. بعضی از رنگ‌ها مانند اورتون نقره‌ای یا آبی جزو مرواریدهای کمیاب و قیمتی هستند.

مروارید آب شور آکویا نسبت به مرواریدهایی که در آب شیرین تولید می‌شوند، گران‌تر است. این مرواریدها اغلب در کشور ژاپن تولید می‌شوند و بسیار خاص و منحصر به فرد می‌باشند. یکی از معروف‌ترین مرواریدهای آب شور که در کشور ژاپن تولید می‌شود، مروارید آکویای هاناداما است.

مروارید آب شیرین

مرواریدهای آب شیرین دارای رنگ‌های متنوع و شکل‌های متفاوتی هستند. معمولاً انواع مروارید آب شیرین دارای شکل‌های نامنظمی هستند و به صورت کروی یافت نمی‌شوند. البته مرواریدهای آب شیرین مقاومت خوبی دارند و مانند مرواریدهای آب شور پوسته پوسته نمی‌شوند. به دلیل اینکه مرواریدهای موجود در آب‌های شیرین خیلی زود برداشت می‌شوند، معمولاً ابعاد آن ها کوچکتر از نمونه‌های آب شور است.

این مرواریدها دارای اشکال بیضی، باروک و نیمه باروک هستند. از آنجا که مرواریدهای آب شیرین معمولاً پرورشی هستند با توجه به مراحل کاشت و پرورش آن ها، ممکن است دارای ابعاد متفاوتی باشند. به طور کلی این مرواریدها دارای ابعاد متغیری بین ۲ تا ۱۵ میلی‌متر هستند.

رنگ مرواریدهای آب شیرین هم سفید، کرم، کرم اسطوخودوسی و اورتون صورتی است که نور را به صورت زیبایی منعکس می‌کند. بیشتر مرواریدهای آب شیرین که در جهان پیدا می‌شوند، محصول کشور چین هستند. مرواریدهایی که به رنگ سیاه هستند نیز با رنگ مصنوعی رنگ آمیزی می‌شوند.

مروارید دریای کورتز

در خلیج کالیفرنیا و در دریای کورتز، مرواریدهای پرورشی بسیار زیبایی تولید می‌شوند که از نظر زیبایی ظاهری در جهان شهرت دارند. این مرواریدها به صورت طبیعی دارای رنگ سیاه هستند و جزو نادرترین مرواریدهای موجود در جهان می‌باشند.

 

همه چیز درباره مروارید | جواهری عبدالهی

 

مروارید دریای جنوب

در میان مرواریدهای اصل که بسیار لوکس و گران قیمت هستند، می‌توان مرواریدهای دریای جنوب را نام برد. این مرواریدها که جزو نمونه‌های پرورشی هستند، ابعاد بزرگی دارند. گاهی برخی از مرواریدهای دریای جنوب، اندازه‌ای حدود ۲۰ میلی‌متر دارند. به طور کلی مرواریدهایی که اندازه آن ها بیشتر از ۱۵ میلی‌متر باشد، جزو نمونه‌های کمیاب و گران قیمت هستند. مروارید دریای جنوب دارای ظاهر بی‌نقص و کروی شکلی است و به خاطر داشتن رنگ‌های زیبای سفید و طلایی خود شهرت پیدا کرده است.

مروارید تاهیتی

یکی دیگر از انواع مرواریدهای طبیعی، مروارید سیاه تاهیتی است. این مروارید بسیار بزرگ است و به خاطر اینکه به رنگ سبز تیره، زغالی و خاکستری یافت می‌شود به آن مروارید سیاه گفته می‌شود. مروارید های تاهیتی، در آب‌های اطراف جزایر پلینزی فرانسه یافت می‌شوند. بزرگترین جزیره در این منطقه جزیره تاهیتی است. به همین خاطر مرواریدهای یافت شده در این منطقه هم به مروارید تاهیتی مشهور هستند. این مرواریدها به شکل باروک گرد و نامتقارن پیدا می‌شوند. این نوع از مرواریدها مرغوبیت بالایی دارند و ضخامت آن ها حدود 8/. میلی‌متر است.

قیمت مروارید و عوامل تأثیر گذار بر آن

عوامل متعددی مانند کیفیت مروارید، روش تولید، اندازه و ابعاد آن می‌توانند روی قیمت تأثیر داشته باشند.

مرواریدهای بزرگ‌تر نسبت به مرواریدهای کوچک‌تر قیمت بیشتری دارند.

آن دسته از مرواریدهایی که دارای ظاهر بی‌نقص، گرد و منظمی هستند، نسبت به نمونه‌های نامنظم، گران‌بهاتر هستند.

رنگ مروارید نیز روی قیمت آن تأثیر دارد. از آنجا که رنگ مروارید بر اساس محل پرورش و نوع جانوری که آن را تولید کرده، تغییر می‌کند، انواع مرواریدها دارای طیف‌های رنگی متنوعی هستند. گرانترین مرواریدها از نظر رنگ، مرواریدهای آکویا هستند که رنگ سفید و هاله صورتی دارند. مرواریدهای بادمجانی رنگ تاهیتی نیز جزو گران‌ترین مرواریدهای پرورشی محسوب می‌شوند.

کیفیت مروارید، ضخامت آن و جلای ظاهری نیز روی قیمت آن تأثیر می‌گذارد.

 

همه چیز درمورد مروارید | جواهری عبدالهی

 

کاربرد مروارید در جواهرات

مرواریدها در صنعت جواهرسازی برای ساخت انگشتر، دستبند، گوشواره و گردنبند مورد استفاده قرار می‌گیرند. بعضی از گردنبندها هستند که به صورت ردیف‌های یک درجه یا چند درجه دارای مروارید هستند. برای ساخت آویزها نیز از اندازه‌های مختلف مروارید اصل استفاده می‌شود که دارای قیمت‌های متنوعی هستند. انگشتر مروارید، یک انگشتر جواهر زنانه است که از دیرباز تاکنون مورد توجه خانم‌ها بوده است. گردنبندهای مروارید هم طرفداران بسیاری دارند. بسیاری از جواهرات ترند جهان را نیز با سنگ‌های اصلی مانند مروارید می‌سازند.

خرید مروارید اصل از جواهری عبداللهی

در فروشگاه جواهری عبداللهی انواع انگشتر مروارید جواهر با طرح‌های متنوع وجود دارند که بسیار زیبا و چشمگیر هستند. گوشواره مروارید جواهر و آویز مروارید جواهر نیز جزو نمونه‌های پرطرفداری هستند که خانم‌های خوش سلیقه می‌توانند در فروشگاه جواهری عبداللهی پیدا کنند. از آنجا که مرواریدها حاصل یک اتفاق منحصر به فرد و خاص در طبیعت هستند از گذشته تاکنون طرفداران خاص خود را دارند. به همین خاطر خرید انواع جواهراتی که با استفاده از مروارید طراحی و ساخته شده‌اند، برای همه خانم‌ها جذاب است. به عنوان مثال گوشواره مروارید و جواهر در سایت جواهری عبداللهی که با استفاده از الماس، برلیان و مروارید اصل ساخته شده یکی از زیباترین نمونه‌هایی است که توجه همگان را به خود جلب می‌کند. گوشواره مروارید و جواهر کد 808A نیز یکی دیگر از زیباترین جواهرات مروارید در فروشگاه عبداللهی است که برای ساخت آن از الماس، مروارید، زمرد و یاقوت کبود استفاده شده است. به منظور خرید انواع جواهر از فروشگاه جواهری عبداللهی، می‌توانید به صورت حضوری به شعب این فروشگاه مراجعه نمایید و یا از طریق تماس تلفنی ابتدا استعلام موجودی بگیرید و برای خرید به این فروشگاه مراجعه نمایید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه