حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

پادشاه جواهرات الماس + الماس چیست؟

آخرین بروزرسانی : 1402/07/21
طلا و جواهر دو گوهر ارزشمند | جواهری عبدالهی
زمان مطالعه : 5 دقیقهتعداد بازدید : 188نویسنده : دسته بندی : آموزش

سلام به اعضای خانواده جواهری عبدالهی؛ در این مقاله سعی داریم ویژگی های پادشاه جواهرات یا همان الماس را مورد بررسی قرار بدهیم. ارزش این مقاله به دلیل بررسی الماس بسیار بالاست پس تا آخر با ما همراه باشید که حقایقی عجیب و فوق العاده در مورد الماس را فاش کنیم.

 

 

الماس جواهری خاص

الماس جواهری خاص است که با ویژگی هایی که دارد آن را با بقیه جوهرات متفاوت کرده است. واژه الماس در یونانی به معنی تسخیرناپذیر است. الماس تنها کانی قیمتی است که فقط از یک عنصر موجود در طبیعت یعنی کربن ساخته شده است. الماس دارای شبکه اتمی بسیار فشرده ای است که باعث بوجود آمدن سختی زیاد یا به عبارتی سخت ترین ماده متبلور شده در کره زمین است.

 

الماس چه سنگی است؟

کربن خالص با ساختار کوبيک است، گرافيت نيز همين ترکيب را منتهى با ساختار ديگرى دارد. الماس سخت ترين کانى است و بالاترين ضريب شکست نور را بين تمامى کانى هاى شفاف دارد. ضريب انتشار نور نيز در آن بالا می باشد.همچنین قابل ذکر است الماس ها شکننده هستند.
الماس محبوب ترین سنگ قیمتی و سخت ترین ماده شناخته شده با تعداد استفاده های شگفت انگیز است. الماس یک ماده معدنی کمیاب و طبیعی است که از کربن تشکیل شده است. هر اتم کربن در یک الماس، توسط چهار اتم کربن دیگر احاطه شده و با پیوندهای کووالانسی قوی، قوی ترین نوع پیوند شیمیایی، به آنها متصل می شود.

 

نحوه تشکیل الماس

اتم های کربن با هم پیوند خورده و شروع به رشد بلور می کنند . اتم های کربن در یک نوع پیوند بسیار قوی که هر اتم کربن به چهار اتم کربن دیگر پیوند دارد ، به یکدیگر پیوند می خورند. به همین دلیل الماس یک ماده سخت است زیرا شما هر یک از اتمهای کربن را در چهار پیوند کووالانسی بسیار قوی که بین اتمهای کربن تشکیل می شوند. بنابراین در نتیجه این مواد سخت را بدست می آورید.

 

انواع الماس

الماس ها دردو نوع طبیعی و مصنوعی هستند. نوع طبیعی آن بخاطر زیبایی و کمیاب بودن و زمان طولانی تولیدشان ارزش بسیاری دارند.نوع مصنوعی آن را هم امروزه در آزمایشگاه ها در ظرف چند ساعت می توان ایجاد کرد. کربن در اعماق 120 تا 200 کیلومتری زمین و تحت فشار 45 هزار بار تبدیل به الماس می شود. برای شکل گیری این پروسه دمایی بین 900 تا 1300 درجه سانتی گراد بر ماده اولیه وارد می شود.

تنها تفاوت در زمان شکل گیری الماس طبیعی و انواع مصنوعی آن است. در این پروسه سرعت تشکیل سنگ الماس بسیار سریع تر خواهد شد. الماس مصنوعی ساخت بشر در محیط آزمایشگاهی کاملا جنس و ساختاری مشابه الماس واقعی را دارد.

 

 

نگهداری الماس

هرگز الماس را در هنگام كارهای سخت مثل كارهای باغبانی و یا كارهای خانه‌داری، استفاده نكنید، بهتر است آنرا در یك جای محفوظ قرار دهید و همیشه مراقب انگشتر الماس در انگشتتان باشید. در هنگام كارهای روزمره خانه‌داری جواهرات را هرگز در تماس با سفید‌كننده‌های حاوی كلر قرار ندهید مراقب باشید رنگ مو برروی آن نریزد یا آنرا از دستتان درآورید و یا از دستكش استفاده نمایید.

 

رنگ های الماس

یکی از معیارهای اصلی ارزش و قیمت انواع رنگ های الماس های رنگی طبیعی و اصل شدت رنگ آنهاست. از هر ده هزار الماس، فقط یکی از آن‌ها دارای رنگ طبیعی بوده و به نام الماس رنگی شناخته می‌شود الماس ها در رنگ‌های صورتی، قرمز، زرد، آبی، سبز، سیاه، نارنجی، بنفش و قهوه ای دیده می شوند.

 

الماس واقعی چه ویژگی هایی دارد؟

الماس واقعی هم‌رنگ و هم نور سفیدی را منعکس می‌کند. در الماس واقعی نورهای رنگین‌کمانی چشم¬ را نمی‌زند. همچنین این نوع الماس بخار نمی‌گیرد و خراش بر نمی‌دارد. لازم به ذکر است الماس اصل در دماهای بسیار بالا خرد نمی‌شود و روی آب شناور نمی‌ماند.

 

گران‌قیمت ترین و معروف ترین الماس ها

ستاره آفریقا اسم دیگر الماس کولینان است که به عنوان گران قیمت ترین الماس دنیا شناخته می شود. این قطعه زیبا و درخشان، یکی از بزرگترین الماس‌های یافته شده است از معروف ترین الماس های دنیا هم می‌توان به الماس کوه نور ، امید و سانسی اشاره کرد.

 

الماس فراتر از یک جواهر

تا ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح از الماس برای حکاکی کردن و برش دادن دیگر سنگ‌های جواهر استفاده می‌شد به همین خاطر است که الماس فقط زیبایی ندارد و فراتر از یک جواهر است.

 

فواید الماس از نظر روحی و درمانی

الماس خواص ویژه ای دارد از نظر سلامت می‌توانبه درمان کردن مشکلات پوستی و همچنین تقویت کردن حافظه اشاره نمود. از خواص روحی الماس می‌توان به جذب انرژی مثبت، ایجاد آرامش روحی، دفع انرژی منفی و تقویت ثبات شخصیتی اشاره کرد.

 

ویژگی های خاص الماس

سنگ الماس از مشخصات شیمیایی فوق العاده ای برخوردار است. سنگ الماس یک کانی تشکیل شده از کربن خالص است. که به صورت فشرده و با نظم ساختاری مکعب کنار یکدیگر قرار گرفته اند. با توجه به ساختار بسیار پایدار این کربن ها، سنگ الماس از سختی بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل می توان از آن در کاربردهای مختلف مقاومتی و برشی به راحتی استفاده نمود. از طرفی برای ایجاد خراش روی الماس تنها می توان از خود آن استفاده نمود.

 

کاربرد های الماس

الماس کاربرد های بسیار زیادی دارد و هرکدام باعث وجه تمایزی برای این سنگ با دیگر سنگ ها شده است. برخی از کاربرد های مهم الماس عبارتند از:


1. مته های حفاری چاه های نفت و گاز

2. دستگاه های برش یا ساینده

3. تولید قطعات اپتیک بوسیله تراش با الماس

4. برای قطعاتی از موتورهای جت که احتیاج به درجه حرارت بالا دارند

5. انواع انگشتر الماس

 

سنگ الماس، سنگ ماه فروردین

همانطور که می‌دانید الماس یکی از زیباترین و در عین حال گران‌بهاترین سنگ‌ های موجود در طبیعت است که طرفداران زیادی در میان بانوان دارد اما الماس ارتباطی با متولدین ماه فروردین داشته و سنگ متولدین این ماه نامگذاری شده است.

سمبل این ماه قوچ و یا گوسفند است. این سنگ زیبا نمادی از قدرت و شجاعت است که سبب افزایش اعتماد به نفس در شخص می‌شود. از خواص درمانی آن می‌توان به پاک کردن ذهن و اندیشه و افزایش تعادل در فرد اشاره نمود. درحقیقت الماس قدرت اراده را در افراد تقویت می‌کند و احساس شکست ناپذیری و قدرت را به افراد القا می کند.
علاوه بر اینها این سنگ خاصیت تصفیه کنندگی دارد و به خصوص روی کار کرد کلیه ها و کبد اثری مثبت دارد. جالب است بدانید استفاده از این سنگ در کنار سنگ های دیگر باعث بهبود تاثیر و کارکرد دیگر سنگ ها می شود.

 

معادن الماس در جهان

روسیه و بوتسوانا از جمله بزرگترین نقاط تولید الماس هستند. این گزارش به بررسی بزرگترین معادن تولیدکننده الماس جهان پرداخته است که عبارتند از:
جوبيله (روسيه)
معدن الماس جوبيله در روسيه كه در رتبه اول فهرست بزرگترين معادن الماس جهان قرار دارد مظهر معادن توليدكننده است. از دیگر معادن الماس در دنیا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
اوداچني (روسيه)
مير (روسيه)
آرگيل (استراليا)
كاتوكا (آفريقا)
ونشيا (آفريقاي جنوبي)
گريب (روسيه)
يواننگ (آفريقا)
اوراپا (آفريقا)بوتوبينسكايا (روسيه)

 

در فروشگاه جواهری عبدالهی انواع جواهرات زنانه از قبیل انگشتر الماس، انگشتر جواهر، آویز جواهر، دستبند جواهر، گردنبند جواهر، گوشواره و نیم ست جواهر و انواع جواهرات مردانه از جمله انگشتر جواهر ، دستبند جواهر ، گردنبند جواهر ، دکمه سرآستین و گیره کراوات جواهر موجود می باشد و همچنین در این فروشگاه جدید ترین حلقه های جواهر و جواهرات مناسب هدیه هم برای خرید موجود می باشد و شما می توانید با کلیک برروی هریک به صفحه موردنظر بروید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه