حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چهار روش نحوه اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و مردانه

آخرین بروزرسانی : 1402/07/20
زمان مطالعه : 5 دقیقهتعداد بازدید : 551نویسنده : دسته بندی : آموزش, دانستنی‌های انگشتر جواهر

شاید تا به حال برای شما هم پیش آمده که انگشتری در فروشگاه های اینترنتی توجه شما را به خود جلب کرده باشد؛ اما چون از نحوه اندازه گیری انگشت خود اطلاعی نداشتید از خرید آن منصرف شده اید. همانطور که هنگام خرید اینترنتی لباس شما از روی سایز خود تصمیم می گیرد که چه لباسی برای شما مناسب تر است، هنگام خرید انگشتر هم باید از روی سایز انگشتان خود تصمیم بگیرید. در این صورت هیچگاه از خرید خود پشیمان نشده و مجددا اینکار را انجام می دهد.
اما به نظر شما نحوه اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و مردانه چگونه است و چطور می توان انگشت ها را اندازه گرفت؟ برای دریافت پاسخ این سوالات بهتر است ادامه این مطلب را از دست ندهید و همراه ما باشید.

 

 

اهمیت اندازه گیری سایز انگشت برای خرید انگشتر

همانطور که توضیح دادیم لازمه خرید اینترنتی انگشتر، آگاهی از سایز انگشت است. اگر شما به خوبی از سایز انگشت خود آگاه نباشید و اشتباه انتخاب کنید، بدون شک مشکلات زیادی برای شما پیش می آید. اینکه شما مجبور شوید با اصرار فراوان محصول مورد نظر را عودت داده و سپس محصول جدید برای شما ارسال گردد، هم هزینه و هم زمان بیشتری از شما گرفته می شود؛ بنابراین برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اندازه گیری سایز انگشت اهمیت زیادی دارد.
اگر می خواهید با نحوه اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و مردانه آشنا شوید، بهتر است که تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و در این موارد اطلاعات بیشتری به دست آورید.

نکاتی که برای اندازه گیری سایز انگشتر

قبل از آنکه در مورد روش های اندازه گیری سایز انگشتر با شما صحبت کنیم، بهتر است به نکات زیر توجه داشته باشید.
⦁ اگر دستان شما سرد هستند و دمای آن ها پایین است، باید اندازه گیری انگشت های خود را به زمان دیگری موکول کنید؛ چرا که در این مواقع فشار خون شما پایین بوده و امکان اینکه سایز انگشت شما کوچکتر از حالت عادی آن شود، وجود دارد.
⦁ بهترین زمان برای تعیین سایز انگشتر و اندازه گیری انگشت شما بعد از ظهر است.
⦁ انگشتر انتخابی شما نباید خیلی تنگ یا خیلی گشاد باشد.
⦁ بهتر است که چندین بار انگشت خود را اندازه بگیرید تا از اندازه دقیق آن اطمینان حاصل کنید.
⦁ معمولا سایز انگشتر خانم ها بین 3 تا 9 در نوسان است و سایزهای متداول بین 5 تا 7 قرار می گیرند و سایز شماره 6 پرفروش ترین سایز انگشتر برای خانم ها به شمار می رود.
⦁ سایز انگشتر آقایان اما از خانم ها بزرگتر بوده و از 6 شروع می شود و بزرگترین سایز آن 13 است. سایزهای متداول برای آقایان بین 8 تا 10 و نیم هستند و سایز 9 رایج ترین سایز انگشتر برای آقایان به شمار می رود.
⦁ معمولا انگشت های دستی که با آن می نویسید از انگشت های دست دیگر نیم سایز بزرگ تر هستند.
⦁ بهتر است دقیقا همان انگشتی که قصد دارید انگشتر را در آن استفاده کنید، اندازه گیری نمایید.

 

 

معرفی روش های نحوه اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و مردانه

روش های زیر به شما کمک می کنند که به درستی از سایز انگشتر خود مطلع شوید و با خیالی آسوده به صورت اینترنتی و بدون امتحان انگشترها، انگشتر دلخواه خود را خریداری نمایید.

اولین روش

در اولین روش شما باید به طلا فروشی ها یا نقره فروشی های نزدیک به محل زندگی خود مراجعه نمایید. در چنین مکان هایی ابزارهایی مخصوص برای اندازه گیری سایز انگشت شما وجود دارد. ابزارهایی که می توانند سایز دقیق انگشت شما را مشخص نمایند.

دومین روش

دومین روش اندازه گیری انگشت برای تعیین سایز انگشتر، اندازه گیری با استفاده از خط کش و نخ است. برای این منظور شما به یک خط کش، پارچه ای نازک یا نخ نیاز خواهید داشت. این وسایل برای اندازه گیری دقیق انگشت شما کافی به نظر می رسند؛ بنابراین تنها کافی است یک تکه نخ که طول آن به 10 سانتی متر است برش دهید. البته که می توانید به جای نخ از نوارهای کاغذی و یا پارچه ای استفاده نماید؛ اما نباید عرض آن ها از 1 سانتی متر بیشتر شود.
بعد از انتخاب نخ، می توانید آن را با دقت کامل دور انگشت خود بپیچانید، دقت کنید که بدون هیچ فضای خالی نخ را به دور انگشت خود پیچانده باشید. نحوه پیچاندن انگشتر باید به گونه ای باشد که انگشت شما راحت بوده و اذیت نشود.
در محل اتصال دو طرف نخ یک علامت بزنید یا حتی می توانید نخ را در محل اتصال ببرید؛ سپس باید نخ را کنار خط کش بگذارید و با کشیدن دو طرف نخ اندازه آن را با درجه های روی خط کش مطابقت دهید.
انگشتر شما باید به گونه ای باشد که انگشت شما به راحتی درون آن جای گرفته و درآوردن آن شما را اذیت نکند؛ بنابراین شما نباید نخ را خیلی محکم دور انگشت خود بپیچانید، ضمن اینکه نباید خیلی هم نخ دور انگشت شما شل باشد؛ چرا که اینگونه انگشتر در انگشت شما لق می زند و احتمال گم شدن آن وجود دارد.
در نهایت بعد از اندازه گیری انگشت خود می توانید از جدولی که در سایت هایی مانند جواهری عبداللهی وجود دارد، سایز انگشتر خود را به دست آورید. برای مثال اگر اندازه دور انگشت شما 54.5 باشد، احتمالا سایز انگشتر شما 7 است.

 

 

سومین روش

در سومین روش برای نحوه اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و مردانه می توانید از قطر داخلی انگشترها کمک بگیرید. برای این منظور یکی از انگشترهای قبلی خود را با خط کش اندازه گرفته و سایز به دست آمده را با اندازه هایی که در اینترنت پیدا می کنید، تطابق دهید. بدین طریق به راحتی می توانید سایز انگشتر خود را به دست آورید.

چهارمین روش

آخرین روشی که ما برای نحوه اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و مردانه به شما معرفی می کنیم، استفاده از نرم افزارهای اندازه گیری سایز انگشتر است. شما می توانید با نرم افزارهایی مانند Ring Size Finder استفاده کرده و سایز انگشترهای خود را به دست آورید. البته که این نرم افزار کمی خطا دارد؛ اما به هرحال راحت ترین روش اندازه گیری برای برآورد سایز انگشتر شما است.

 

 

سایزهای استاندارد برای تعیین اندازه سایز انگشتر زنانه و مردانه

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، انگشترهای زنانه در طرح های مختلفی طراحی و تولید می شوند و معمولا سایز آن ها از 3 تا 9 است. البته تمامی این سایزها پرفروش نیست و اکثرا سایزهای بین 5 تا 7 به فروش می روند. متداول ترین سایزی که معمولا خانم ها استفاده می کنند، سایز 6 است. این سایز برای اکثر خانم ها مناسب به نظر می رسد.
این در حالی است که انگشترهای آقایان بین سازهای 6 و 13 ساخته شده و پرفروش ترین سایزها به 8 تا 10 محدود می شوند. سایز 9 با فروش بیشتر در میان تمامی سایزها به عنوان متداول ترین سایز انگشتر مردانه شناخته شده است.
این سایز ها برای اکثر آقایان و خانم ها استاندارد بوده و آن ها می توانند از آن استفاده نمایند؛ بنابراین اگر شما سایز انگشتر خود را نمی دانید، می توانید با استفاده از این راهنمایی ها انگشتری مناسب برای خود خریداری نمایید.
البته استفاده از سایزهای استاندارد برای برآورد اندازه انگشتر را اندازه گیری کور انگشتر می دانند و بهتر است که تنها در مواقع ضروری از آن ها استفاده کنند. برای مثال زمانی که می خواهید برای فرد دیگری انگشتر بخرید و نمی توانید سایز دقیق انگشتش را حدس بزنید، منطقی است که استانداردترین سایز را خریداری نمایید.

 

 

انتخاب مناسب ترین انگشتر برای هر انگشت

همانطور که می دانید در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی رسم است که انگشتر یا حلقه نامزدی را در دست چپ می اندازند، این در حالی است که در برخی از کشورهای دنیا، انگشتر نامزدی را در دست راست خود قرار می دهند. آن ها معتقدند که دست راست فعال بوده و نمادی از کار و فعالیت به شمار می رود؛ اما دست چپ نماد اعتقاد، احساس و شخصیت فردی است.
معمولا شما می توانید از انگشترهای بزرگ برای انگشت های کوچک استفاده نمایید، این باعث می شود که دست شما زیبا شود. حلقه های کوچکتر هم برای انگشت های میانی شما انتخاب مناسبی به شمار می روند؛ اما با توجه به اینکه انگشت وسطی فعال تر از بقیه است و معمولا استفاده از انگشترهای بزرگ فعالیت را سخت می کند، بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از انگشترهایی کوچک تر برای این انگشت استفاده نمایند.
انگشت انگشتری معمولا به حلقه یا انگشتر نامزدی مزین می شود و برای انگشت های اشاره یا شست معمولا انگشترهایی با نقش و نگارهای بسیار استفاده می شود. در نهایت بهتر است این نکته را فراموش نکنید که استفاده از انگشت در هر انگشتی معنی خاصی دارد.

 

 

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم شما را با چهار روش نحوه اندازه گیری سایز انگشتر زنانه و مردانه آگاه سازیم. در نهایت می خواهیم به شما پیشنهاد کنیم اگر می خواهید انگشتری زیبا با توجه به سبک استایل و سلیقه خود خریداری نمایید، بهتر است که به جواهر عبدالهی مراجعه نمایید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه