حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

چه مدل انگشتری به دست شما می آید؟

آخرین بروزرسانی : 1402/07/21
زمان مطالعه : 6 دقیقهتعداد بازدید : 244نویسنده : دسته بندی : آموزش, دانستنی‌های انگشتر جواهر

تا به حال فکر کرده اید که بهترین مدل انگشتر برای انگشت های شما چه مدلی است؟ یا اصلا انتخاب و خرید انگشتر باید طبق چه اصول و قواعدی صورت گیرد؟ اگر پاسخ شما به این سوالات خیر است؛ پس باید حتما ادامه این مطلب را دنبال نمایید، ما قرار است در مورد اینکه چه انگشتری برای انگشت شما مناسب تر است، صحبت کنیم. به هیچ عنوان ادامه مطلب را از دست ندهید؛ چرا که شما می توانید اطلاعات جالبی تنها در این چند دقیقه مطالعه بیاموزید.

 

 

چگونه می توان بهترین مدل انگشتر را انتخاب کرد؟

اینکه هر مدل انگشتری برای یک مدل دست طراحی می شود مسئله ای کاملا بدیهی است. در واقع برای طراحی انگشترهای مختلف مواردی مانند شکل دست، اندازه انگشت ها، استایل شخصی، علایق، سبک زندگی و حتی گرایشات فردی در نظر گرفته می شود. با این اوصاف شما هم هنگام انتخاب مناسب ترین انگشتر برای خود باید این موارد را به خوبی در نظر گرفته و انگشتری را انتخاب کنید که با تمامی آن ها خوانایی داشته و در دست شما زیبا جلوه کند.
برای خرید انگشتری متناسب با انگشت خود، قبل از هرچیز باید انگشتر را در دستان خود امتحان کنید. در این صورت متوجه می شوید که آیا انگشتر برای دستان شما مناسب است یا خیر؟ در کل توجه به اینکه انگشتر تا چه حد روی انگشتان شما خوب نشسته و چه جلوه ای به دستان شما می بخشد، اهمیت بسیاری در انتخاب مدل انگشتر دارد.
شما می توانید با امتحان کردن انگشتر بفهمید که چه انگشتری برای دستان لاغر یا چاق، کوتاه یا بلند و حتی کشیده و پهن شما مناسب خواهد بود. علاوه بر این متوجه می شوید که برازنده ترین انگشتر از نظر شکل و اندازه برای انگشت شما کدام است.
شاید برای شما هم جالب باشد اما به نظر می رسد انتخاب انگشتر هم درست مانند انتخاب کفش است و تا زمانی شما کفش را پا نزنید، متوجه نمی شوید که آیا برای شما مناسب است یا خیر.

 

 

عوامل که باید هنگام خرید انگشتر به آن توجه داشته باشید؟

زمانی که نوبت به خرید و انتخاب انگشتر می رسد و به ویترین های طلا فروشی یا اکسسوری فروشی های مختلف نگاه می کنید، متوجه می شوید که انگشترها آنطور که در پشت ویترین زیبا به نظر می رسند، زیبا نیستند. آن ها در پشت ویترین خودنمایی می کنند اما به محض اینکه شما آن ها را امتحان می کنید، آن جلوه ای که باید و شاید از آن ها روی دست شما دیده نمی شود.
با این حال نیاز نیست نگران باشید، این مسئله چندان اهمیت ندارد و تنها کافی است که به مواردی که ما در ادامه ارائه می کنیم توجه نمایید. با استفاده از این نکات شما دیگر نیاز نیست مدت زمان زیادی را در طلا فروشی ها یا جواهر فروشی ها تنها برای انتخاب انگشتر صرف کنید. بدون شک انگشتری که شما می خواهید پیدا می شود، انگشتری که جنبه های زیبایی از دستان شما را به دیگران نشان می دهد و آن دسته از ویژگی هایی که شما علاقه به آن ها ندارید را می پوشاند.
با این اوصاف در اولین قدم برای انتخاب انگشتری که چشم دیگران را به خود خیره کند، تنها کافی است که از طریق فرمول زیر انگشتری که از نظر اندازه و ظاهر با دستان شما تناسب دارد را انتخاب کنید.
بهترین گزینه = در نظر گرفتن مدل انگشتر+ شکل و طراحی انگشتر+ پهنای انگشت شما × طول انگشت شما است.
این فرمول می تواند به شما کمک کند؛ پس زمانی که به انگشترهای پشت ویترین خیره شده اید باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
⦁ طول و پهنای انگشت شما چیزی است که حتما باید در کنار اندازه کلی دست خود به آن توجه نمایید. این موارد عوامل بسیار مهمی هستند که نباید آن ها را نادیده بگیرید.
⦁ پس از در نظر گرفتن ابعاد دست خود بهتر است شما به مدل انگشتر، سنگ ها و نگین هایی که در طراحی آن به کار رفته و قطر انگشتر توجه داشته باشید.
⦁ در آخر شما باید به مدل معمول ناخن های خود توجه نمایید. اینکه شما سعی می کنید همواره ناخن های خود را کوتاه نگهدارید یا بلند، یا اینکه به مانیکور علاقه دارید ، می تواند از مهم ترین عوامل در انتخاب انگشتر باشد.
این موارد عواملی هستند که می توانند روی بلند یا کوتاه نشان دندان دستان شما تاثیر داشته باشند؛ پس مدل ناخن هایتان را برای انتخاب انگشتر نادیده نگیرد.

 

 

مناسب ترین انگشترهای برای انگشت های بلند

بدون اغراق باید گفت که بیشتر مدل های انگشتر برای دستانی با انگشتان باریک و بلند، مناسب هستند. با این اوصاف اگر شما انگشتانی بلند و باریک دارید، برای خرید انگشتر با مشکل زیادی مواجه نمی شوید، تنها کافی است که موارد زیر را مد نظر داشته باشید:
⦁ انگشترهایی با سنگ هایی که به شکل پرنسسی و گرد برش خورده اند برای انگشتان شما جلوه خاصی دارند.
⦁ حلقه های کمی پهن می توانند در انگشتان بلند شما جذابیت ویژه ای داشته باشند.

 

مناسب ترین انگشترها برای انگشت های قلمی

اگر انگشتان دست شما بسیار قلمی و نازک هستند و می خواهید انگشتر بخرید، بدون شک یکی از دغدغه های شما سنگینی اضافی انگشتری است که باید تمام مدت آن را تحمل کنید؛ بنابراین بهتر است انگشترهایی که انتخاب می کنید ویژگی های زیر را داشته باشند:
⦁ انگشترهایی با سنگ های بسیار کوچک انگشتان شما را پهن تر و زیباتر نشان می دهند
⦁ حلقه های پهن و قطور هم انتخاب های خوبی برای پهن کردن ظاهر انگشتان شما هستند

 

مناسب ترین انگشتر برای انگشت های کوتاه

اگر انگشت های شما کوتاه هستند؛ پس باید انگشتری انتخاب کنید که انگشتان شما را کشیده و باریک نشان دهد. معمولا انگشترهایی با ویژگی های زیر به خوبی انگشتان شما را کشیده می کنند:
⦁ انگشترهایی با سنگ های بیضی شکل، تخم مرغی و گلابی شکل از بهترین انگشترها برای کشیده نشان دادن انگشتان شما هستند.
⦁ سنگ های زمردی و مستطیل شکل روی انگشتر هم می تواند دستان شما را کشیده تر نشان دهد. البته نباید سنگ های زمردی از یک بند انگشت بلند تر باشند.
⦁ در نهایت حلقه هایی باریک که چندان پهن نیستند هم می توانند این تصور را ایجاد کنند که انگشتان شما کشیده و باریک است.

 

 

مناسب ترین انگشترها برای انگشت های پهن

هنگام خرید انگشتر برای انگشت های پهن شما باید انگشتری انتخاب کنید که بخش قابل توجهی از انگشت شما را بپوشاند، در غیر این صورت انگشت شما پهن تر از حال عادی نشان داده می شود. البته جای نگرانی نیست، انگشت های پهن به شما اجازه می دهند که بین انواع مدرن یا کلاسیک انگشترهایی زیبا انتخاب نمایید. برای این منظور تنها باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
⦁ اگر به دنبال انگشترهای نگین دار هستید، بهتر است انگشترهایی که نگین های پهن، مستطیلی، بیضی شکل، تخم مرغی و زمردی دارند را انتخاب نمایید. انگشترهایی با سنگ های باریک و نازک باعث می شوند که انگشت های شما بیش از حد معمول بزرگ و درشت به نظر برسند.
⦁ انگشترهایی که مدل خوشه ای با سنگ های گرد به کار رفته در شبکه های بزرگ دارند هم می توانند گزینه مناسبی برای انگشتان شما باشند.
⦁ حلقه هایی با ضخامت متوسط یا حلقه هایی بسیار قطور هم گزینه های مناسبی برای انگشت های پهن به شمار می روند.
⦁ در نهایت انگشترهایی با طراحی های زاویه دار که به صورت غیر متقارن طراحی شده اند را دست کم نگیرید.

 

نکاتی تکمیلی در رابطه با خرید انگشتر

اگر فکر می کنید که مفاصل انگشت های شما بزرگ است، می توانید آن ها را با انگشترهایی زیبا بپوشانید. شما می توانید از حلقه هایی قطور و بسیار سنگین که توجه را از قسمت میانی انگشت هایتان به سوی انگشتر می کشاند، استفاده نمایید.
ضمن اینکه شما هنگام انتخاب انگشتر باید به اندازه کل دست خود هم توجه داشته باشید. برای مثال مناسب ترین انگشتر برای دست های کوچک تر، انگشترهایی کوچک با سنگ هایی که به صورت پرنسسی، قلبی یا بیضی برش داده شده اند است. با این حال می توان برای دست های بزرگ از انگشترهایی که ظاهر بزرگی دارند و به تیپ شخصی فرد نزدیک هستند استفاده کرد. به طورکلی دست های بزرگ اجازه می دهند که بتوانید از انگشترهایی با استایل درشت و جزئیات زیاد استفاده کنید.
علاوه بر این ها شما حتما باید هنگام خرید و انتخاب انگشتر به سبک استایل خود هم توجه داشته باشید. اینکه برخلاف استایل خود یک انگشتر را انتخاب کنید هر چقدر هم زیبا و خوشگل باشد، بازهم قابل قبول نیست و نمی تواند جلوه ای خاص به دستان شما ببخشید. در واقع مانند تافته ای جدا بافته می شود؛ پس حتما استایل خود را در نظر داشته باشید.

 

 

سخن آخر

در این مطلب ما سعی کردیم نکاتی در رابطه با نحوه انتخاب و خرید انگشتر مناسب در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که دریافتید انتخاب انگشتر مناسب می تواند به طور کلی ظاهر انگشتان شما را تغییر داده و آن ها را زیباتر نشان دهد؛ پس اگر می خواهید بهترین انتخاب را داشته باشید موارد فوق را به خاطر بسپارید و برای خرید زیباترین انگشترها با توجه به سلیقه و استایل خود به دسته بندی های مربوطه سایت از جمله انگشتر جواهر، انگشتر الماس، انگشتر برلیان، انگشتر زمرد، انگشتر تک نگین و … مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه