حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

گران قیمت ترین و معروف ترین جواهرات جهان

آخرین بروزرسانی : 1402/11/08
زمان مطالعه : 5 دقیقهتعداد بازدید : 437نویسنده : دسته بندی : آموزش, معرفی جواهرات

همه ما به زیور آلاتی علاقه داریم که با جواهرات تزئین شده باشند. یکی از دلایل زیبایی و ارزشمندی زیور آلات طلا، سنگ های قیمتی یا جواهراتی هستند که با دقت برش می خورند، صیقل داده می شوند و قابی از جنس طلا آن ها را محبوس می کند.

هر جواهر بر اساس زیبایی ظاهری، خلوص، کیفیت و شفافیت ارزش گذاری می شود. گاهی امکان دارد تاریخچه جواهر دلیلی برای قیمت بالای آن محسوب شود. اگر شما هم به دنیای جواهرات علاقه مند هستید، بهتر است گران قیمت ترین و معروف ترین جواهرات جهان را بشناسید.

برخی جواهرات گران قیمت سرمایه های ملی هستند و در موزه های نگهداری می شوند؛ اما بعضی دیگر به کلکسیونر ها تعلق دارند و در حراجی ها خرید و فروش می شوند. در میان گران قیمت ترین جواهرات، تعدادی از آن ها میراثی خانوادگی هستند که از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

جواهر الماس امید با رنگ آبی استثنائی و خاص

الماس آبی با وزن 45.5 قیراط و ارزشی که بیش از 300 میلیون دلار (بیش از یک بیلیارد و 261 بیلیون و 500 میلیارد ریال) تخمین زده شده است، گران ترین الماس در جهان محسوب می شود. الماس امید به دلیل داشتن رنگ آبی نفتی نادر رکورد گران قیمت ترین جواهر را به خود اختصاص داده است. با اینکه اطلاعات دقیقی از طریقه به دست آمدن Hope Diamond وجود ندارد؛ اما احتمال می دهند که این الماس به معادن هند تعلق داشته باشد.

دلیل نام گذاری الماس آبی نفتی تیره با نام الماس امید به این دلیل است که این جواهر برای اولین بار پس از دزدیده شدن و صیقل خوردن به خانواده Hope فروخته شد. بعد از آن چندین بار خرید و فروش الماس امید بین افراد ثروتمند و کلکسیونر ها، در سال 1958 Hope Diamond به عنوان سرمایه ملی به موزه تاریخ طبیعی واگذار شد.

 

گران ترین جواهرات جهان | جواهری عبدالهی
الماس امید (Hope Diamond)

 

زیبایی شفاف و بی رنگ جواهر الماس ستاره هزاره

الماسی با بیشترین وزن که برای اولین بار در آفریقای مرکزی خریداری شده و به دلیل ویژگی های ظاهری نام الماس ستاره هزاره به آن اختصاص داده شده است. Millennium Star Diamond تقریباً 203 قیراط وزن دارد و ارزشی برابر با 134.37 میلیون دلار (565 بیلیون و 25 میلیارد و 850 میلیون ریال) برای آن تعیین شده است.

الماس Millennium Star بی رنگ و شفاف است و برای آن گردنبندی از جنس پلاتین ساخته اند که با درخشش این جواهر هارمونی بی نظیری دارد. در حال حاضر الماس ستاره هزاره به شرکت جواهرات De Beers تعلق دارد که برای اولین بار آن را از بزرگترین و مهمترین معادن آفریقای مرکزی خریداری کرده است.

تضاد رنگی گوشواره جواهر خاطره برگ‌ های پاییزی و رؤیای برگ‌ های پاییزی

آپولو و آرتمیس یک جفت گوشواره با ارزش 57 میلیون دلار (239 بیلیون و 385 میلیارد ریال) و 30.54 قیراط وزن هستند که به دلیل تفاوت رنگی شهرت دارند و مشخص نیست که این دو الماس به کدام یک از بزرگترین کشورهای دارای معادن تعلق دارند.

خاطره برگ های پاییزی که با نام آپولو نیز شناخته می شود (الماس آبی) با قیمت 42.1 میلیون دلار ارزشی تقریباً سه برابر الماس صورتی یا رؤیای برگ های پاییزی (آرتمیس) دارد. هر دو الماس تقریباً وزن یکسانی دارند و دلیل بیشتر بودن قیمت الماس آبی، رنگ و خلوص آن است.

 

گران قیمت ترین جواهرات جهان | جواهری عبدالهی
گوشواره آپولو و آرتمیس

جواهر الماس ویتل باخ زاده معادن بزرگ کشور هند

الماس ویتل باخ 31.06 قیراط وزن دارد و از سال 2010 به عنوان یک اثر تاریخی در موزه نگهداری می شود. این الماس روی تاج رهبران هر دو کشور بایرن و اتریش قرار داشته است و در آن زمان وزنی برابر با 33.06 قیراط برای آن نعیین شده بود.

در سال 2008 و پیش از اهدای Wittelsbach-Graff Diamond به موزه، شرکت گراف این الماس آبی تیره را خریداری کرد و با هدف برطرف کردن ایرادات جزئی، تغییراتی را در ساختار الماس ایجاد کرد. این تغییرات 2 قیراط از وزن الماس را کاهش داد. الماس ویتل باخ گراف 80 میلیون دلار (336 بیلیون و 400 میلیارد ریال) ارزش دارد.

درخششی به زیبایی جواهر الماس ستاره صورتی

یکی از جدید ترین جواهراتی که یافت شده و با مبلغی بالا روی آن قیمت گذاشته شده، الماس صورتی است. ستاره صورتی در سال 1999 از آفریقای جنوبی استخراج شده و با وزن 59.6 قیراط به ارزش 72.2 میلیون دلار (302 بیلیون و 760 میلیارد ریال) خرید و فروش می شود.

وزن اولیه سنگ The Pink Star تقریباً 100 قیراط بوده است که بعد از 20 ماه تراش کاری توسط اشتاین ‌متز جواهر ساز ماهر، ظاهری صیقلی و زیبای پیدا کرده و با حذف شدن ناخالصی ها، به وزن فعلی رسیده است.

 

گران قیمت ترین جواهرات جهان | جواهری عبدالهی
الماس ستاره صورتی ( The Pink Star )

سرگذشت مجهول جواهر الماس اوپنهایمر آبی

یکی دیگر از جواهراتی که معدن استخراج آن را نمی دانیم، الماس Oppenheimer Blue است که در سال 1995 توسط یک تاجر به نام اوپنهایمر برای همسرش خریداری شد. بعد از درگذشت اوپنهایمر در سال 1999، الماس آبی فروخته شد.

پس از چندین بار خرید و فروش، در سال 2016 و در یک مهمانی خصوصی این الماس با ارزش 57.5 میلیون دلار (239 بیلیون و 685 میلیارد) فروخته شد. الماس آبی Oppenheimer با وزن 14.62 قیراط در لیست گران قیمت ترین جواهرات جهان قرار دارد.

انگشتر جواهر طلوع آفتاب با سنگ روبی

یکی از گران ترین جواهراتی که در سال 2019 به فروش رسید، انگشتری با نگین روبی بود که با قیمت 30 میلیون دلار (126 بیلیون و 150 میلیارد ریال) قیمت گذاری شد. در کنار یاقوت سرخ 25.59 قیراطی درج شده روی حلقه، دو الماس اطراف جواهر یاقوت سرخ قرار گرفته اند.

روبی انگشتر طلوع آفتاب به دلیل رنگ سرخ خاصی که دارد، شهرت زیادی به دست آورده است. به دلیل رنگ این جواهر، گوهر شناسان مدعی هستند که Sunrise ruby از یاقوت های سرخ برمه ای است. با اینکه به طور معمول یاقوت به اندازه الماسی ارزش ندارد؛‌ اما این سنگ سرخ در لیست گران قیمت ترین جواهرات جهان دیده می شود.

 

گران قیمت ترین جواهرات جهان | جواهری عبدالهی
انگشتر طلوع آفتاب با سنگ روبی (Sunrise ruby )

انگشتر جواهر الماس بولگاری برای هدیه تولد اولین فرزند پسر

محبوب ترین تراش برای الماس، تراش های اشک، بیضی و برلیان هستند؛ اما برای ساخت انگشتر بولگاری،‌ دو الماس سفید و آبی مثلثی برش خورده اند و قرینه یکدیگر دو طرف انگشتر قرار گرفته اند. الماس آبی یکی از کمیاب ترین و گران قیمت ترین الماس ها است و با 10.95 قیراط، به عنوان بزرگ ترین الماس تراش مثلثی جهان شناخته می شود. الماس بی رنگ 9.87 قیراط وزن دارد و به ارزش انگشتر بولگاری می افزاید.

حلقه بولگاری در سال 1970 میلادی و به دستور یک کلکسیونر ثروتمند برای همسرش ساخته شده و به مناسب تولد اولین پسر این زوج به مادر نوزاد هدیه داده شده است. هزینه اولیه ساخت انگشتر بولگاری مبلغ 11 میلیون دلار بوده اما این انگشتر در سال های اخیر و در حراجی با قیمت 15.7 میلیون دلار (66 بیلیون و 18 میلیارد و 500 میلیون ریال) فروخته شده است.

جلوه چشم نواز گردنبند جواهر یشم سبز هاتن

در لیست جواهرات گران قیمت و کمیاب جهان، سنگ های معدنی دیده نمی شوند. گردنبند Hutton-Mdivani Jadeite که 200 سال پیش ساخته شده است، 27 مهره یشمی دارد و دلیل ارزش قیمتی بالای آن، کمیاب بودن یشم در اندازه مهره های گردنبند جید است.

معمولاً مهره های یشمی قطری کمتر از 10 میلی متر دارند؛ اما مهره های Hutton-Mdivani Jadeite Necklace بیش از 15 میلی متر قطر دارند و از تخته یشمی نادری تولید شده اند که آن ها را به سنگ هایی با ارزش تبدیل می کند.

قفل گردنبند هاتن از طلا زرد 18 عیار، الماس و یاقوت سرخ است که به ارزش این زیور می افزایند. گردنبند یشم سبز هاتن یک سرمایه خانوادگی با ارزش 27.4 میلیون دلار (115 بیلیون و 217 میلیارد ریال) است و به مدت 5 نسل در خانواده هاتن منتقل شده و زنان این خانواده را به یکی از ثروتمند ترین زنان جهان تبدیل کرده است.

 

گران قیمت ترین جواهرات جهان | جواهری عبدالهی
گردنبند یشم سبز هاتن (Hutton-Mdivani Jadeite Necklace )

تعداد بالای الماس گردنبند جواهر میراثی در میان شکوفه ‌ها

11 هزار 551 الماسی که برای ساخت گردنبند A Heritage in Bloom استفاده شده است، آن را به یکی از گران قیمت ترین زیور آلات جهان تبدیل می کند. مجموع وزن الماس های این گردنبند را 383.4 قیراط اعلام کرده اند و برای خرید آن قیمت 200 میلیون دلار (841 بیلیون ریال) تعیین شده است.

کلام پایانی

دلایل گوناگونی وجود دارد که یک گوهر را به گران قیمت ترین و معروف ترین جواهرات جهان تبدیل می کنند. در برخی شرایط ویژگی های خاص یک جواهر و کمیاب بودن دلیلی بر ارزش مادی بالای آن هستند؛ اما گاهی پیشینه تاریخی و فرهنگی یک جواهر به آن ارزش می دهد.

اگر سنگ های قیمتی به فردی خاص تعلق داشته باشند که جایگاه اجتماعی بالایی دارد یا جزو سرمایه های ملی محسوب شوند، قابل قیمت گذاری و فروش نخواهند بود؛ ‌اما برای درک بیشتر ارزش آن ها، قیمتی تقریبی در نظر گرفته می شود و آن ها را در لیست گران ترین جواهرات قرار می دهد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب

شعب ارگ تجاری تجریش

شعب دنیای جواهر اقدسیه

شعبه پالادیم زعفزانیه